Tato bakalářská práce obsahuje teorii kulturního marketingu, jeho problémů a trendů. Ve druhé části analyzuje názory cílové skupiny zvané Generace X, konkrétně jejích zástupců žijících ve Zlíně a jeho okolí, kteří běžně nenavštěvují Městské divadlo Zlín. Zaměřuje se na jejich výroky o Městském divadle Zlín i o divadle obecně. Cílem práce je pomoci Měst-skému divadlu Zlín udělat z těchto lidí své návštěvníky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis includes theory of art marketing, its problems and trends. In second part it analyzes opinions of target group called ?Young Adults?, specifically those of them who live in Zlín or its neighbourhood and don?t usually visit Town Theatre Zlín. It special-izes on their statements about Town Theatre Zlín and theatre in general. Its aim is to help Town Theatre Zlín to turn those people into its visitors.
Klíčová slova
Marketing, kulturní marketing, divadlo, marketingové komunikace divadla, zákazníci kul-turních institucí, divácké trendy.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, art marketing, theatre, theatre marketing communications, art institution cus-tomers, audience trends.
Rozsah průvodní práce
62 s. (95 055 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce obsahuje teorii kulturního marketingu, jeho problémů a trendů. Ve druhé části analyzuje názory cílové skupiny zvané Generace X, konkrétně jejích zástupců žijících ve Zlíně a jeho okolí, kteří běžně nenavštěvují Městské divadlo Zlín. Zaměřuje se na jejich výroky o Městském divadle Zlín i o divadle obecně. Cílem práce je pomoci Měst-skému divadlu Zlín udělat z těchto lidí své návštěvníky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis includes theory of art marketing, its problems and trends. In second part it analyzes opinions of target group called ?Young Adults?, specifically those of them who live in Zlín or its neighbourhood and don?t usually visit Town Theatre Zlín. It special-izes on their statements about Town Theatre Zlín and theatre in general. Its aim is to help Town Theatre Zlín to turn those people into its visitors.
Klíčová slova
Marketing, kulturní marketing, divadlo, marketingové komunikace divadla, zákazníci kul-turních institucí, divácké trendy.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, art marketing, theatre, theatre marketing communications, art institution cus-tomers, audience trends.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové strategie Městského divadla Zlín. Na základě poskytnutých informací, dříve zpracovaných výzkumů a požadavků divadla stanovte věkovou skupinu, která je mezi diváky nedostatečně zastoupená a je tedy třeba se na ni zaměřit.
3. Formou marketingového průzkumu v dané cílové skupině zjistěte jejich informační potřeby a důvody pro nízkou návštěvnost divadla. Porovnejte zjištěné informace se současnou marketingovou strategií divadla. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace divadla.
4. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci divadla. Naznačte, jakých zásad by se měla držet případná příprava ucelené komunikační strategie divadla, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové strategie Městského divadla Zlín. Na základě poskytnutých informací, dříve zpracovaných výzkumů a požadavků divadla stanovte věkovou skupinu, která je mezi diváky nedostatečně zastoupená a je tedy třeba se na ni zaměřit.
3. Formou marketingového průzkumu v dané cílové skupině zjistěte jejich informační potřeby a důvody pro nízkou návštěvnost divadla. Porovnejte zjištěné informace se současnou marketingovou strategií divadla. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace divadla.
4. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci divadla. Naznačte, jakých zásad by se měla držet případná příprava ucelené komunikační strategie divadla, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. První vydání. Praha : Grada Publishing, a.s., 2008. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
BAČUVČÍK, Radim. Divadlo, filharmonie a studenti : mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí ,. 1. vydání. Zlín : VeRBuM, 2008. ISBN 978-80-9042-0-3.
BAČUVČÍK, RADIM. 2006. Marketing neziskového sektoru. 1. vydání. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2.
DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2. vydání. Praha : Praţská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk, s.r.o., 2005. 344 s. ISBN 80-86898-48-2
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. První vydání. Praha : Grada Publishing, a.s., 2008. 288 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
BAČUVČÍK, Radim. Divadlo, filharmonie a studenti : mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí ,. 1. vydání. Zlín : VeRBuM, 2008. ISBN 978-80-9042-0-3.
BAČUVČÍK, RADIM. 2006. Marketing neziskového sektoru. 1. vydání. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2.
DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2. vydání. Praha : Praţská scéna, 2004. 337 s. ISBN 80-86102-53-X.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk, s.r.o., 2005. 344 s. ISBN 80-86898-48-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Otázka dle posudku vedoucího práce, Bačuvčík, Ph.D.
Jako logické pokračování vidím kvantitativní průzkum stejné cílové skupiny. Co z Vašich zjištění je nejpozoruhodnější a zasluhovalo by si tuto formu zkoumání?
Otázky dle posudku oponenta práce, Podlešák, Ph.D.
1. Z výzkumu vyplynulo, že většina respondentů by byla ochotna platit za vstupenku až 200 Kč, kdežto vstupné do MDZ je nižší. Může si podle Vás dovolit ho na tuto cenu zvýšit?
2. Na str. 49 uvádíte, že tištěné programy ke hrám jsou méně zajímavé, což je jejich slabina. Jakou podobu programů jste hodnotila? V poslední sezoně totiž došlo k jejich výrazné proměně.
3. Ve výsledku výzkumu na str. 61 píšete o image MDZ směrem k veřejnosti. Považujete tuto značku a její image po vypracování této BP za dobře vybudovanou a spravovanou?
Student plně odpověděl na výše položené otázky.
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.