Bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci malých a středních firem. V teoretické části práce definuje malé a střední firmy a zabývá se odbornými východisky marketingových komunikací a jejich specifiky pro malé a střední firmy.
Praktická část práce analyzuje výsledky marketingového výzkumu. Ten se zabýval pohledem současných malých a středních firem na marketingové komunikace, systematizaci propagace a také na její jednotlivé nástroje.
Anotace v angličtině
This bachelor paper is focused on marketing communication of small and medium enterprises. In the theoretical part of the work is defined the term small and medium company and explains the fundamental concepts of marketing communications and their specifics for small and medium companies.
The practical part of the work analyzes results of marketing research that was focused on the view of current small and medium enterprises to marketing communications, systematization of promotion and also to their individual instruments.
Klíčová slova
Malé a střední podniky, MSP, komunikace malých a středních firem, komu-nikační mix, nové nástroje marketingové komunikace, externí komunikace, společná re-klama, focus group
Klíčová slova v angličtině
Small and medium enterprise, SME, communication of small and medium en-terprise, communication mix, new instruments of marketing communications, external communications, common advertising, focus group
Rozsah průvodní práce
65 s. (113 598 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci malých a středních firem. V teoretické části práce definuje malé a střední firmy a zabývá se odbornými východisky marketingových komunikací a jejich specifiky pro malé a střední firmy.
Praktická část práce analyzuje výsledky marketingového výzkumu. Ten se zabýval pohledem současných malých a středních firem na marketingové komunikace, systematizaci propagace a také na její jednotlivé nástroje.
Anotace v angličtině
This bachelor paper is focused on marketing communication of small and medium enterprises. In the theoretical part of the work is defined the term small and medium company and explains the fundamental concepts of marketing communications and their specifics for small and medium companies.
The practical part of the work analyzes results of marketing research that was focused on the view of current small and medium enterprises to marketing communications, systematization of promotion and also to their individual instruments.
Klíčová slova
Malé a střední podniky, MSP, komunikace malých a středních firem, komu-nikační mix, nové nástroje marketingové komunikace, externí komunikace, společná re-klama, focus group
Klíčová slova v angličtině
Small and medium enterprise, SME, communication of small and medium en-terprise, communication mix, new instruments of marketing communications, external communications, common advertising, focus group
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na marketingové komunikace malých a středních firem. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte focus group se zástupci malých a středních firem na téma marketingové komunikace. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zjistěte míru vědomostí o marketingových komunikací podnikatelů a managerů malých a středních firem a dále jejich zájem o rozvoj daných aktivit.
3. Na základě výsledků focus group analyzujte stav marketingových komunikací u malých a středních firem a navrhněte možná řešení pro tyto firmy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na marketingové komunikace malých a středních firem. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte focus group se zástupci malých a středních firem na téma marketingové komunikace. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zjistěte míru vědomostí o marketingových komunikací podnikatelů a managerů malých a středních firem a dále jejich zájem o rozvoj daných aktivit.
3. Na základě výsledků focus group analyzujte stav marketingových komunikací u malých a středních firem a navrhněte možná řešení pro tyto firmy.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada Publishing a.s., 2004. ISBN 80-347-0513-3.
FORET, M. Marketingová komunikace.1. vyd., Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9.
FREY, P. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů, 2. vyd., Praha: Management Press, 2008. ISBN: 978-80-7261-160-7
TOMAN, M. Intuitivní marketing. 2. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-165-2.
HAVLÍČEK, K.; KAŠÍK, M. Marketingové řízení malých a středních podniků. 1. vyd. Praha: Management Press, 2005. ISBN 8072611208.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
PAVLŮ, D. Marketingové komunikace a výzkum. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací, 2006. ISBN 80-7318-383-8.
JAKUBÍČKOVÁ, D. Strategický marketing: Strategie a trendy. Praha: Grada Publishing a.s., 2008. ISBN: 978-80-247-2690-8.
VEBER, J.; SRPOVÁ, J. Podnikání malé a střední firmy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2008. ISBN: 978-80-247-2409-6.
SRPOVÁ, J.; ŘEHOŘ, V. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada Publishing a.s., 2010. ISBN: 978-80-247-3339-5.
KOTLER, P.; KELLER, K. L. Marketing Management. 12. vyd., Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN: 978-80-247-1359-5
SOUNDERS, J.; KOTLER, P.; ARMSTRONG, G.; WONG, V. Moderní marketing: 4. evrospké vydání. Praha: Grada Pulishing a.s., 2007. ISBN: 978-80-247-1545-2.
KOSTKAN, T.; SLAVÍČKOVÁ, J.; VEJVODOVÁ, J. Jak dostat ze svého grafika / studia / agentury to nejlepší?: Několik dobře míněných rad pro malé a střední zadavatele komunikačních a grafických prací. Praha: AnFas, spol. s.r.o., 2010
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada Publishing a.s., 2004. ISBN 80-347-0513-3.
FORET, M. Marketingová komunikace.1. vyd., Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9.
FREY, P. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů, 2. vyd., Praha: Management Press, 2008. ISBN: 978-80-7261-160-7
TOMAN, M. Intuitivní marketing. 2. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-165-2.
HAVLÍČEK, K.; KAŠÍK, M. Marketingové řízení malých a středních podniků. 1. vyd. Praha: Management Press, 2005. ISBN 8072611208.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
PAVLŮ, D. Marketingové komunikace a výzkum. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací, 2006. ISBN 80-7318-383-8.
JAKUBÍČKOVÁ, D. Strategický marketing: Strategie a trendy. Praha: Grada Publishing a.s., 2008. ISBN: 978-80-247-2690-8.
VEBER, J.; SRPOVÁ, J. Podnikání malé a střední firmy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2008. ISBN: 978-80-247-2409-6.
SRPOVÁ, J.; ŘEHOŘ, V. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Praha: Grada Publishing a.s., 2010. ISBN: 978-80-247-3339-5.
KOTLER, P.; KELLER, K. L. Marketing Management. 12. vyd., Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN: 978-80-247-1359-5
SOUNDERS, J.; KOTLER, P.; ARMSTRONG, G.; WONG, V. Moderní marketing: 4. evrospké vydání. Praha: Grada Pulishing a.s., 2007. ISBN: 978-80-247-1545-2.
KOSTKAN, T.; SLAVÍČKOVÁ, J.; VEJVODOVÁ, J. Jak dostat ze svého grafika / studia / agentury to nejlepší?: Několik dobře míněných rad pro malé a střední zadavatele komunikačních a grafických prací. Praha: AnFas, spol. s.r.o., 2010
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly stanoveny následují otázky (Mgr. Šula):
1. Jaké jsou základní rozdíly mezi komunikací MSP a velkých nadnárodních firem?
2. Vyberte nástroje, které jsou vhodné pro komunikaci MSP a vysvětlete proč.
3. V čem spočívá základní rozdíl při využívání slevových serverů u firem prodávající výrobek a firem poskytující službu?
Odpovědi: Studentka plně zodpověděla položené otázky.
Doplňující otázka (doc. Štarchoň) - Definujte rozdíly mezi malými, středními a velkými podniky. - Otázka plně zodpovězena.
Doplňující otázka (Kotyzová, PhDr.) - Jak budou využity konkrétní doporučení u dané firmy. - Vysvětlení situace a plné zodpovězené otázky.
Doplňující otázka (Navrátilová, Ph.D.) - Je možné chápat jako konkurenční výhodu poradenství zdarma (pro malé a střední podniky)? Studentka zodpověděla otázku a demonstrovala odpověď na konkrétním příkladu PR agentury.