Předmětem této bakalářské práce je vzájemný vztah dětí a médií, dětí a reklamy. Teoretická část se věnuje společenské roli médií, definici pojmu persvaze, reklamě a psychologii reklamy. Dále se zabývá vymezením spotřebitele a také specifickou cílovou skupinou ? dětmi. Taktéž zahrnuje negativní vlivy médií a reklamy na děti a jejich omezení. Neopomíná však ani zmínit metody marketingového výzkumu. V praktické části je popsáno konkrétní dotazníkové šetření provedené během března a dubna roku 2011, kterého se zúčastnilo 227 dětských respondentů. Na tento výzkum navazuje vyjádření k předem zadaným cílům a hypotézám.
Anotace v angličtině
This bachelor paper deals with the relationship between children and mass media and than between children and commercial. The theoretical part describes social role of mass media, definition of persuasion, commercial and its psychology. Further it deals with the determination of consumer and with specific target group who children are. Negative influence of mass media and commercial on children also belongs to the theoretical part. The last part of theory describes the methods of marketing research. In practical part, there is the analysis of responses to questionnaires that were realized during March and April 2011. 227 children interviewees responded the questionnaire. The research is followed by a report of aims given in advance and hypotheses.
Media, persuasion, advertising, psychology of advertising, perception, effects of advertising, consumer, target group, children, communication, brand, negative influences, restrictions on advertising, marketing research, analysis
Rozsah průvodní práce
70 s. (80 809 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této bakalářské práce je vzájemný vztah dětí a médií, dětí a reklamy. Teoretická část se věnuje společenské roli médií, definici pojmu persvaze, reklamě a psychologii reklamy. Dále se zabývá vymezením spotřebitele a také specifickou cílovou skupinou ? dětmi. Taktéž zahrnuje negativní vlivy médií a reklamy na děti a jejich omezení. Neopomíná však ani zmínit metody marketingového výzkumu. V praktické části je popsáno konkrétní dotazníkové šetření provedené během března a dubna roku 2011, kterého se zúčastnilo 227 dětských respondentů. Na tento výzkum navazuje vyjádření k předem zadaným cílům a hypotézám.
Anotace v angličtině
This bachelor paper deals with the relationship between children and mass media and than between children and commercial. The theoretical part describes social role of mass media, definition of persuasion, commercial and its psychology. Further it deals with the determination of consumer and with specific target group who children are. Negative influence of mass media and commercial on children also belongs to the theoretical part. The last part of theory describes the methods of marketing research. In practical part, there is the analysis of responses to questionnaires that were realized during March and April 2011. 227 children interviewees responded the questionnaire. The research is followed by a report of aims given in advance and hypotheses.
Media, persuasion, advertising, psychology of advertising, perception, effects of advertising, consumer, target group, children, communication, brand, negative influences, restrictions on advertising, marketing research, analysis
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o psychologii reklamy reklamě na děti, a specifikách této cílové skupiny. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu reklamy na děti. Vymezte cílovou skupinu a formou marketingového průzkumu zjistěte, jak tuto cílovou skupinu prodejci oslovují. Konfrontujte komunikační aktivity prodejců zaměřené na cílovou skupinu a reakci dětí, jejich opatrovníků a odborníků. Formulujte pro a proti současného stavu marketingové komunikace zaměřené na děti.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci zaměřené na cílovou skupinu dětí. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná příprava komunikační strategie prodejců, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o psychologii reklamy reklamě na děti, a specifikách této cílové skupiny. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu reklamy na děti. Vymezte cílovou skupinu a formou marketingového průzkumu zjistěte, jak tuto cílovou skupinu prodejci oslovují. Konfrontujte komunikační aktivity prodejců zaměřené na cílovou skupinu a reakci dětí, jejich opatrovníků a odborníků. Formulujte pro a proti současného stavu marketingové komunikace zaměřené na děti.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci zaměřené na cílovou skupinu dětí. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná příprava komunikační strategie prodejců, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. . Praha : Grada, 2007. 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
KALKA, Jochen; ALLGAYER, Florian. Marketing podle cílových skupin. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2010. 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie trhu. 1. vyd. . Praha : Grada, 1998. 154 s. ISBN 8071696323.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. . Praha : Grada, 2007. 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
KALKA, Jochen; ALLGAYER, Florian. Marketing podle cílových skupin. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2010. 208 s. ISBN 978-80-247-3492-7.
KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie trhu. 1. vyd. . Praha : Grada, 1998. 154 s. ISBN 8071696323.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svoji bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího práce i oponenta.
1. Jak se díváte na propojení produktů: časopis s komiksem, film na DVD, hračka, PC hra - Gormiti, Barbie, Král dinosaurů, Pokémoni, Bakugan ?? tento soustředěný tlak na kapsy rodičů je vytvářen bez pomoci reklamních spotů?. (Boušková, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Zaznamenala jste ve svém průzkumu ústup od obliby časopisů - čím to vysvětlujete? (Boušková, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Pokuste se vysvětlit úspěch fenoménu Barbie a pokuste se navrhnout prezentaci nového produktu této firmy s ohledem na zjištěné skutečnosti. (Boušková, ot. dle posudku)
Studentka odpověděla na položenou otázku s výhradami komise.