Bakalářská práce se zabývá politickým marketingem a jeho využitím v podmínkách České republiky. Je zaměřena hlavně na marketingové volební strategie českých politických stran realizovaných při volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2010. Ze získaných poznatků analyzuje vliv těchto strategií na výsledky voleb.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with political marketing and how it is used in Czech republic´s conditions.Work is focusing mainly on marketing election strategies of Czech political-parties, which was used by them in elections for Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR 2010 (House of Commons of Czech Parliament).The findings analyze influence of these strategies on voting results.
Klíčová slova
politická strana, politický marketing, marketingová strategie, volební strategie, komunikační strategie, nástroje komunikační strategie, Poslanecká sněmovna, prvovolič
Klíčová slova v angličtině
political party, political marketing, marketing strategy, election strat-egy,communication strategy, communication tools, House of Commons, first-time voter
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá politickým marketingem a jeho využitím v podmínkách České republiky. Je zaměřena hlavně na marketingové volební strategie českých politických stran realizovaných při volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2010. Ze získaných poznatků analyzuje vliv těchto strategií na výsledky voleb.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with political marketing and how it is used in Czech republic´s conditions.Work is focusing mainly on marketing election strategies of Czech political-parties, which was used by them in elections for Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR 2010 (House of Commons of Czech Parliament).The findings analyze influence of these strategies on voting results.
Klíčová slova
politická strana, politický marketing, marketingová strategie, volební strategie, komunikační strategie, nástroje komunikační strategie, Poslanecká sněmovna, prvovolič
Klíčová slova v angličtině
political party, political marketing, marketing strategy, election strat-egy,communication strategy, communication tools, House of Commons, first-time voter
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na specifika marketingových strategií českých politických stran. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu marketingových strategií českých vedoucích politických stran, a jak tyto strategie ovlivnily volby do poslanecké sněmovny v roce 2010. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zhodnoťte míru a úroveň využití těchto strategií v daných médiích, případně silné a slabé stránky současného využívání těchto strategií.
3. Na základě výsledků analýzy současného stavu navrhněte možné změny na poli využívání strategií a popište důvody, které k těmto návrhům vedly. Uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na specifika marketingových strategií českých politických stran. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu marketingových strategií českých vedoucích politických stran, a jak tyto strategie ovlivnily volby do poslanecké sněmovny v roce 2010. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zhodnoťte míru a úroveň využití těchto strategií v daných médiích, případně silné a slabé stránky současného využívání těchto strategií.
3. Na základě výsledků analýzy současného stavu navrhněte možné změny na poli využívání strategií a popište důvody, které k těmto návrhům vedly. Uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Seznam doporučené literatury
Maarek, P., J., Political marketing and communication, Surrey, Biddles Ltd., 1995, ISBN 0 86196 377 6
Iyengar, S., Reeves, R., Do the media govern?, Thousand Oaks, California, Sage Publications, Inc., 1997
Overholser, G., Jamieson, K., H., The Press, Oxford university press, United states of America, 2005
Matušková, A., Politický marketing a české politické strany : volební kampaně v roce 2006., Brno : Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, ISBN 978-80-210-5169-0.
Kotler, P., Wong ,V., Saunders, J., Armstrong, G., Moderní marketing,Praha, Grada Publishing, a.s., 2007, ISBN 978-80-247-1545-2
Seznam doporučené literatury
Maarek, P., J., Political marketing and communication, Surrey, Biddles Ltd., 1995, ISBN 0 86196 377 6
Iyengar, S., Reeves, R., Do the media govern?, Thousand Oaks, California, Sage Publications, Inc., 1997
Overholser, G., Jamieson, K., H., The Press, Oxford university press, United states of America, 2005
Matušková, A., Politický marketing a české politické strany : volební kampaně v roce 2006., Brno : Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, ISBN 978-80-210-5169-0.
Kotler, P., Wong ,V., Saunders, J., Armstrong, G., Moderní marketing,Praha, Grada Publishing, a.s., 2007, ISBN 978-80-247-1545-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly položeny níže uvedené otázky (:
1) Jak jste ověřila pravdivost tvrzení respondentů ve Vašem výzkumu a proč jste se z regionálního hlediska zaměřila na jižní Moravu? Jak to ovlivnilo výsledek výzkumu?
2) Jaké další faktory kromě volební kampaně vedly prvovoliče k volbě nových stran a k rozhodnutí jít volit?
3) Jaké byly strategie jednotlivých stran, jejichž kampaně popisujete? Na jaké voliče cílily a proč? Splnily z tohoto pohledu cíle svých kampaní?
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na položené otázky, zdůvodnila některé výtky oponenta, odkazovala se na sekundární výzkumy Exit Poll.
Komise zohlednila názory oponenta a vedoucí práce při stanovení celkového hodnocení.
Doplňující otázky doc. Vysekalové k síle médií, k mediálnímu obrazu politických stran. - Otázka v rámci společné diskuze zodpovězena.
Vyzdviženo hledisko komunikačního způsobu uchopení práce. Do budoucna doporučeno zapracovat na gramatické stránce práce.