Bakalářská práce se zabývá komunikací s Generací Y na akademické půdě. Jejím hlavním cílem je na teoretickém základě posoudit aktuální komunikaci se studenty Ústavu marke-tingových komunikací Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. V teoretické části je vymezen pojem generační marketing a chrakterizovány sou-časné generační vlny s orientací na mladé lidi ve věku od 10 do 24 let. Velká část je věnována aplikaci příznačných vlastností Generace Y v marketingu a jejich vlivu na jejich nákupní chování. Součástí je rovněž definice styčných bodů marketingové komu-nikace s vybranou cílovou skupinou. Praktická část se věnuje analýze současného stavu propagace na Ústavu marketingových komunikací z několika hledisek s důrazem na názor studentů. Na bázi zjištěných dat i teoretickém základu je navržena příkladná ko-munikační strategie pro Generaci Y s cíleným sdělením i konkrétními propagačními pro-středky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with communication to Generation Y at university campus. Its main aim is to assess current communication with students of Department of Marketing Communications, Faculty of Multimedia Communications, Tomas Bata University in Zlin on the theoretical basis. In the theoretical part, term generation marketing is defined and current generational waves oriented on young people aged between 10 and 24 years are described. A substantial part of the thesis is devoted to use of characteristic feature of Generation Y in marketing and their influence on consumer behavior. A definition of some key points of marketing communication with selected target group is also included. Practical part pursues an analysis of actual state of promotion at Department of Marketing Communications from different points of view, emphasizing students? attitude. An exemplary communication strategy with a targeted message and a particular promotion mix is projected on the base of discovered data and learnt theoretical ground.
Klíčová slova
generační marketing, Generace Y, komunikační strategie, Univerzita Tomáše Bati, Ústav marketingových komunikací
Klíčová slova v angličtině
generational marketing, Generation Y, communication strategy, Tomas Bata University, Department of Marketing Communications
Rozsah průvodní práce
72
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá komunikací s Generací Y na akademické půdě. Jejím hlavním cílem je na teoretickém základě posoudit aktuální komunikaci se studenty Ústavu marke-tingových komunikací Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. V teoretické části je vymezen pojem generační marketing a chrakterizovány sou-časné generační vlny s orientací na mladé lidi ve věku od 10 do 24 let. Velká část je věnována aplikaci příznačných vlastností Generace Y v marketingu a jejich vlivu na jejich nákupní chování. Součástí je rovněž definice styčných bodů marketingové komu-nikace s vybranou cílovou skupinou. Praktická část se věnuje analýze současného stavu propagace na Ústavu marketingových komunikací z několika hledisek s důrazem na názor studentů. Na bázi zjištěných dat i teoretickém základu je navržena příkladná ko-munikační strategie pro Generaci Y s cíleným sdělením i konkrétními propagačními pro-středky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with communication to Generation Y at university campus. Its main aim is to assess current communication with students of Department of Marketing Communications, Faculty of Multimedia Communications, Tomas Bata University in Zlin on the theoretical basis. In the theoretical part, term generation marketing is defined and current generational waves oriented on young people aged between 10 and 24 years are described. A substantial part of the thesis is devoted to use of characteristic feature of Generation Y in marketing and their influence on consumer behavior. A definition of some key points of marketing communication with selected target group is also included. Practical part pursues an analysis of actual state of promotion at Department of Marketing Communications from different points of view, emphasizing students? attitude. An exemplary communication strategy with a targeted message and a particular promotion mix is projected on the base of discovered data and learnt theoretical ground.
Klíčová slova
generační marketing, Generace Y, komunikační strategie, Univerzita Tomáše Bati, Ústav marketingových komunikací
Klíčová slova v angličtině
generational marketing, Generation Y, communication strategy, Tomas Bata University, Department of Marketing Communications
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši prvního a druhého stupně na téma generačního marketingu, generace Y, cíleného komunikačního mixu a marketingu škol.
2. Zpracujte teoretická východiska práce z hlediska generačního marketingu, generace Y, cíleného komunikačního mixu a jeho aplikace pro možnosti akademické půdy.
3. Popište současnou situaci komunikace na akademické půdě a analyzujte ji z pohledu studentů dotazníkovým šetřením.
4. Analyzujte vybrané materiály a na jejich základě vypracujte model efektivní komunikace se zohledněním na obsah sdělení. Poznatky konkretizujte pro možnosti komunikace na akademické půdě.
5. Na základě výzkumu navrhněte efektivní komunikační strategii a verifikujte hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši prvního a druhého stupně na téma generačního marketingu, generace Y, cíleného komunikačního mixu a marketingu škol.
2. Zpracujte teoretická východiska práce z hlediska generačního marketingu, generace Y, cíleného komunikačního mixu a jeho aplikace pro možnosti akademické půdy.
3. Popište současnou situaci komunikace na akademické půdě a analyzujte ji z pohledu studentů dotazníkovým šetřením.
4. Analyzujte vybrané materiály a na jejich základě vypracujte model efektivní komunikace se zohledněním na obsah sdělení. Poznatky konkretizujte pro možnosti komunikace na akademické půdě.
5. Na základě výzkumu navrhněte efektivní komunikační strategii a verifikujte hypotézy.
Seznam doporučené literatury
GRONBACH, K. The Age Curve: how to profit from coming demographic storm. 1. vyd. New York: AMACOM, 2008. ISBN 978-0-8144-0181-1.
KOTLER, P. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
SCHIFFMAN, L. Nákupní chování. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-2510-0944.
TAPSCOTT, D. Grown Up Digital: how the net generation is changing your world. 1. vyd. New York: McGraw-Hill, 2009. ISBN 978-0-07-150863-6.
Seznam doporučené literatury
GRONBACH, K. The Age Curve: how to profit from coming demographic storm. 1. vyd. New York: AMACOM, 2008. ISBN 978-0-8144-0181-1.
KOTLER, P. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
SCHIFFMAN, L. Nákupní chování. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 80-2510-0944.
TAPSCOTT, D. Grown Up Digital: how the net generation is changing your world. 1. vyd. New York: McGraw-Hill, 2009. ISBN 978-0-07-150863-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
otázky dle posudku, oponent BP, Podlešák, Ph.D.
1. Hodnotí se úspěšnost komunikace také naplněností jednotlivých workshopů (třeba vůči počtu lidí v ročníku nebo dostupnému počtu míst v učebně)? Existuje zde ze strany organizátorů nějaká evidence?
2. Kolik studentů bylo nakonec fy. HP TRONIC odměněno po workshopu, který zmiňujete?
3. Uvažuje se ze strany UMK do budoucna využívat Vámi doporučovaná nová média?
odpověď: Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.