Tato bakalářská práce se zabývá SWOT analýzou současné situace firmy Dřevotvar
družstvo a jejími marketingovými komunikacemi. Teoretická část se zaměřuje
na vymezení pojmů týkajících se marketingového strategického plánování, SWOT
analýzy, marketingových komunikací a komunikačního mixu. Jsou zde definovány
i pracovní hypotézy práce. Praktická část práce obsahuje SWOT analýzu firmy Dřevotvar družstvo a analýzu marketingových komunikací. Na konci práce je uvedena verifikace hypotéz a návrhy na zlepšení situace firmy a doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the SWOT analysis of the current situation in the company Dřevotvar družstvo a its marketing communications. Teoretical part focuses on a concept definition dealing with marketing strategy planning, SWOT analysis, marketing communications and promotional mix. Hypothesis are also included. Practical part contains SWOT analysis of the company - Dřevotvar družstvo and the analysis of marketing communications. There are hypothesis verification, suggestions and recommendation at the end of the thesis.
Tato bakalářská práce se zabývá SWOT analýzou současné situace firmy Dřevotvar
družstvo a jejími marketingovými komunikacemi. Teoretická část se zaměřuje
na vymezení pojmů týkajících se marketingového strategického plánování, SWOT
analýzy, marketingových komunikací a komunikačního mixu. Jsou zde definovány
i pracovní hypotézy práce. Praktická část práce obsahuje SWOT analýzu firmy Dřevotvar družstvo a analýzu marketingových komunikací. Na konci práce je uvedena verifikace hypotéz a návrhy na zlepšení situace firmy a doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the SWOT analysis of the current situation in the company Dřevotvar družstvo a its marketing communications. Teoretical part focuses on a concept definition dealing with marketing strategy planning, SWOT analysis, marketing communications and promotional mix. Hypothesis are also included. Practical part contains SWOT analysis of the company - Dřevotvar družstvo and the analysis of marketing communications. There are hypothesis verification, suggestions and recommendation at the end of the thesis.
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů, vztahujících se k tématu SWOT analýzy a marketingovým komunikacím. Pomocí těchto poznatků formulujte hypotézy bakalářské práce, stanovte také metody a cíle práce.
2. Charakterizujte firmu, její organizační strukturu a historii.
3. Proveďte dotazníkovou sondu mezi zaměstnanci firmy s cílem zjistit, co vnímají jako silné a slabé stránky firmy, v čem vidí příležitosti a hrozby, jak vnímají situaci ve firmě.
4. Analyzujte formy marketingových komunikací, které firma využívá z hlediska cílové skupiny, umístění.
5. Vyhodnoťte výsledky vlastního výzkumu a vyvoďte z něj závěry a možná doporučení.
6. Zhodnoťte přínos práce a verifikujte hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů, vztahujících se k tématu SWOT analýzy a marketingovým komunikacím. Pomocí těchto poznatků formulujte hypotézy bakalářské práce, stanovte také metody a cíle práce.
2. Charakterizujte firmu, její organizační strukturu a historii.
3. Proveďte dotazníkovou sondu mezi zaměstnanci firmy s cílem zjistit, co vnímají jako silné a slabé stránky firmy, v čem vidí příležitosti a hrozby, jak vnímají situaci ve firmě.
4. Analyzujte formy marketingových komunikací, které firma využívá z hlediska cílové skupiny, umístění.
5. Vyhodnoťte výsledky vlastního výzkumu a vyvoďte z něj závěry a možná doporučení.
6. Zhodnoťte přínos práce a verifikujte hypotézy.
Seznam doporučené literatury
Blažková, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1.vyd. Praha: Grada, 2007. Počet stran 278. ISBN 978-80-247-1535-3
Janečková, L. Marketingová komunikace. 1. vyd. Karviná: OPF, 2005. Počet stran 175. ISBN 80-7248-302-1
Přibová, M. a kol. Analýza konkurence a trhu 1.vyd. Praha: Grada, 1998. Počet stran 92. ISBN 80-7169-536-X
Havlíček, K., Kašík, M. Marketingové řízení malých a středních podniků. 1.vyd. Praha: Management Press, 2005. Počet stran 243. ISBN 80-7261-120-8
Světlík, J. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk, s.r.o., 2005. Počet stran 344. ISBN 80-86898-48-2
Seznam doporučené literatury
Blažková, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1.vyd. Praha: Grada, 2007. Počet stran 278. ISBN 978-80-247-1535-3
Janečková, L. Marketingová komunikace. 1. vyd. Karviná: OPF, 2005. Počet stran 175. ISBN 80-7248-302-1
Přibová, M. a kol. Analýza konkurence a trhu 1.vyd. Praha: Grada, 1998. Počet stran 92. ISBN 80-7169-536-X
Havlíček, K., Kašík, M. Marketingové řízení malých a středních podniků. 1.vyd. Praha: Management Press, 2005. Počet stran 243. ISBN 80-7261-120-8
Světlík, J. Marketing cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk, s.r.o., 2005. Počet stran 344. ISBN 80-86898-48-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svoji bakalářskou práci dle předepsané struktury.
1.V návrhu řešení zlepšení situace společnosti Dřevotvar mimo jiné navrhujete motivaci zaměstnanců a zlepšení komunikace. Můžete prosím ve stručnosti navrhnout jakým směrem by se měl management společnost vydat, aby své zaměstnance lépe motivoval? (Šikl Burešová, ot. dle posudku)
Otázka byla plně zodpovězena.
2.V práci uvádíte organizační diagram společnosti Dřevotvar, ve kterém zcela chybí marketingové oddělení (v současné době ho supluje obchodní odbor). Mohla byste navrhnout, jak by v ideálním případě měla vypadat nová organizační struktura s marketingovým oddělením a jaké by mělo být jeho složení? (Šikl Burešová, ot. dle posudku)
Otázka byla plně zodpovězena.
3.Na ekologické myšlení výrobních společností je v současné době kladen poměrně značný důraz. V práci uvádíte, že společnost Dřevotvar je držitelem certifikátů ISO 9001 a FSC, které jsou zárukou trvalé snahy o udržení vysoké kvality a vyjadřují náš kladný vztah k životnímu prostředí. Myslíte si, že by měla společnost postavit svou PR komunikaci na "ekologickém myšlení" a případně rozšířit nabídku např. o ekologické obaly nábytku apod.? (Šikl Burešová, ot. dle posudku)
Otázka byla plně zodpovězena.