Tato bakalářská práce se zabývá analýzou a využitím nástrojů Public Relations brněnskou rozhlasovou stanicí rádio Petrov. Hlavním cílem této práce je zanalyzovat dosavadní využití nástrojů Public Relations používaných rádiem Petrov a zjistit, jaký vliv mají tyto nástroje na jeho poslechovost.
V teoretické části jsou za pomoci odborné literatury a rešerší jiných zdrojů zpracovány klíčové pojmy související s Public Relations, médii, marketingem rozhlasových stanic a začleněním Public Relations do komunikace rádia.
V praktické části jsem se zaměřila na Rádio Petrov, jeho filozofii a způsob komunikace a provedla jsem porovnání, ve kterém jsem zjišťovala vliv dosud realizovaných aktivit PR na poslechovost stanice.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis and use of Public Relations tools by the Brno radio station ? Radio Petrov. Main objective of this thesis is to analyse the existing applications of Public Relations tools used by the Radio Petrov station and to determine how these tools affect its audience ratings.
In the theoretical part, using the professional literature and literature searches of other sources, key terms are developed, which are associated with Public Relations, media, marketing of radio stations and integration of Public Relations in communication of the radio station.
In the practical part I focused on the Radio Petrov station, its philosophy and communication method. I performed a comparsion, in which I found out the influence of implemented PR activities on the station audience ratings.
Klíčová slova
Rádio Petrov, Public Relations, marketingový mix, média, mediální produkt, rozhlasové vysílání, duální systém vysílání, veřejnoprávní vysílání, soukromá rozhlasová stanice
Klíčová slova v angličtině
The Radio Petrov station, Public Relations, marketing mix, sound broadcasting, media, media product, dual system of broadcasting, public service broadcasting, private radio station
Rozsah průvodní práce
56 s. (67 807 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou a využitím nástrojů Public Relations brněnskou rozhlasovou stanicí rádio Petrov. Hlavním cílem této práce je zanalyzovat dosavadní využití nástrojů Public Relations používaných rádiem Petrov a zjistit, jaký vliv mají tyto nástroje na jeho poslechovost.
V teoretické části jsou za pomoci odborné literatury a rešerší jiných zdrojů zpracovány klíčové pojmy související s Public Relations, médii, marketingem rozhlasových stanic a začleněním Public Relations do komunikace rádia.
V praktické části jsem se zaměřila na Rádio Petrov, jeho filozofii a způsob komunikace a provedla jsem porovnání, ve kterém jsem zjišťovala vliv dosud realizovaných aktivit PR na poslechovost stanice.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis and use of Public Relations tools by the Brno radio station ? Radio Petrov. Main objective of this thesis is to analyse the existing applications of Public Relations tools used by the Radio Petrov station and to determine how these tools affect its audience ratings.
In the theoretical part, using the professional literature and literature searches of other sources, key terms are developed, which are associated with Public Relations, media, marketing of radio stations and integration of Public Relations in communication of the radio station.
In the practical part I focused on the Radio Petrov station, its philosophy and communication method. I performed a comparsion, in which I found out the influence of implemented PR activities on the station audience ratings.
Klíčová slova
Rádio Petrov, Public Relations, marketingový mix, média, mediální produkt, rozhlasové vysílání, duální systém vysílání, veřejnoprávní vysílání, soukromá rozhlasová stanice
Klíčová slova v angličtině
The Radio Petrov station, Public Relations, marketing mix, sound broadcasting, media, media product, dual system of broadcasting, public service broadcasting, private radio station
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte Teoretická východiska u tématu práce, definujte začlenění Public relations do kontextu komunikační strategie, definujte cíle práce a pracovní hypotézy.
2. Zpracujte průzkum dané rozhlasové stanice s cílem zjistit, jaký je vliv jejích PR aktivit na její poslechovost. V praktické části se zaměřte na dosavadní využití PR nástrojů a analyzujte jejich účinnost.
3. V závěrečné části shrňte výsledky průzkumu, definujte hlavní problém a na základě zjištěných dat zhodnoťte, zda se podařilo ověřit výchozí hypotézu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte Teoretická východiska u tématu práce, definujte začlenění Public relations do kontextu komunikační strategie, definujte cíle práce a pracovní hypotézy.
2. Zpracujte průzkum dané rozhlasové stanice s cílem zjistit, jaký je vliv jejích PR aktivit na její poslechovost. V praktické části se zaměřte na dosavadní využití PR nástrojů a analyzujte jejich účinnost.
3. V závěrečné části shrňte výsledky průzkumu, definujte hlavní problém a na základě zjištěných dat zhodnoťte, zda se podařilo ověřit výchozí hypotézu.
Seznam doporučené literatury
Bajčan, R. (2003). Techniky Public relations. Praha: Management Press. ISBN 80-7261-096-1
Caywood, C. (2003). Public relations řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press. ISBN 80-7226-886-4
Guth, D. W., & Marsh, Ch. (2003). Public Relations. A Values-Driven Approach. New York: Allyn and Bacon. ISBN-10: 0205569455, ISBN: 978-0205569458
Lesley, P. (1995). Public Relations ? teorie a praxe. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-85865-15-7
Němec, P. (1996). Public relations. Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press. ISBN 80-85943-20-4
Pospíšil, P. (2002). Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. 80-7226-823-6
Svoboda, V. (2005). PR moderně a účinně. Brno: Computer Press. 80-247-2866-7
Seznam doporučené literatury
Bajčan, R. (2003). Techniky Public relations. Praha: Management Press. ISBN 80-7261-096-1
Caywood, C. (2003). Public relations řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press. ISBN 80-7226-886-4
Guth, D. W., & Marsh, Ch. (2003). Public Relations. A Values-Driven Approach. New York: Allyn and Bacon. ISBN-10: 0205569455, ISBN: 978-0205569458
Lesley, P. (1995). Public Relations ? teorie a praxe. Praha: Victoria Publishing. ISBN 80-85865-15-7
Němec, P. (1996). Public relations. Praxe komunikace s veřejností. Praha: Management Press. ISBN 80-85943-20-4
Pospíšil, P. (2002). Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press. 80-7226-823-6
Svoboda, V. (2005). PR moderně a účinně. Brno: Computer Press. 80-247-2866-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Otázky oponenta DP, Mgr. Kamas
1. Vysvětlete rozdíl mezi pojmy PR a marketing.
odpověď: Student nedokázal dostatečně odpovědět na položenou otázku.
doplňujcí otázka: Čeho je PR součástí? (Jurášková, Ph.D.) - Studentka nedokázala dostatečně odpovědět na položenou otázku.
2. Vyjmenujte co největší množství PR aktivit, které může realizovat soukromé rádio. (Kamas) - Student částečně odpověděl na položenou otázku.
doplňující otázky:
Jak byste obhájila zvýšení finančních prostředků u vedení rádia? Uveďte argumenty. (Jurášková, Ph.D.) - Student odpověděl pouze částečně na položenou otázku.
Otázka na stanovené hypotézy, jak je možné, že si hypotézy protiřečí? (doc. Brázda) - Student nedokázal dostatečně odpovědět na položenou otázku.