Předložená bakalářská práce se zabývá slevami jako marketingovým nástrojem ovlivňující nákupní chování se zaměřením na zákazníky společnosti Body Basics. Práce je rozdělena
do dvou částí: na teoretickou a praktickou.
Teoretická část vychází z odborné literatury a definuje základní pojmy, které jsou následně využité v praktické části: marketingový mix, komunikační mix, definice principu integro-vaných marketingových komunikací, vymezuje formy podpory prodeje se zaměřením na cenové podpory, vztah ceny ke spotřebitelům a právu, definici nákupního chování a růz-ných typů spotřebitelů. Obsahem praktické části je vyhodnocení dotazníkového šetření mezi zákazníky Body Basics, analýza současného stavu společnosti a konkurence s násled-nými doporučeními na změnu marketingové strategie.
Anotace v angličtině
The presenting bachelour thesis is focused on discounts as a marketing tool influencing the customer behaviour of the customers of Body Basics. The bachelour thesis is devided into two parts: a theoretical and a practical one.
The theoretical part, based on the academic literature. Defines basic concepts, which are subsequently used in the practical part: marketing mix, communications mix, a definition of the principle of integrated marketing communications, a specification various forms of sales promotion focusing on the price promotion, a connection among price a customer and the law, a definition of customer behavior and different types of consumers. Practical content of the evaluated value survey among consumers of Body Basics, analysis of the current state of organisation and competition, after that follow recommendations to change the marketing strategy.
Marketing mix, communication mix, discount, price, customer behavior.
Rozsah průvodní práce
77 s. (158 453 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se zabývá slevami jako marketingovým nástrojem ovlivňující nákupní chování se zaměřením na zákazníky společnosti Body Basics. Práce je rozdělena
do dvou částí: na teoretickou a praktickou.
Teoretická část vychází z odborné literatury a definuje základní pojmy, které jsou následně využité v praktické části: marketingový mix, komunikační mix, definice principu integro-vaných marketingových komunikací, vymezuje formy podpory prodeje se zaměřením na cenové podpory, vztah ceny ke spotřebitelům a právu, definici nákupního chování a růz-ných typů spotřebitelů. Obsahem praktické části je vyhodnocení dotazníkového šetření mezi zákazníky Body Basics, analýza současného stavu společnosti a konkurence s násled-nými doporučeními na změnu marketingové strategie.
Anotace v angličtině
The presenting bachelour thesis is focused on discounts as a marketing tool influencing the customer behaviour of the customers of Body Basics. The bachelour thesis is devided into two parts: a theoretical and a practical one.
The theoretical part, based on the academic literature. Defines basic concepts, which are subsequently used in the practical part: marketing mix, communications mix, a definition of the principle of integrated marketing communications, a specification various forms of sales promotion focusing on the price promotion, a connection among price a customer and the law, a definition of customer behavior and different types of consumers. Practical content of the evaluated value survey among consumers of Body Basics, analysis of the current state of organisation and competition, after that follow recommendations to change the marketing strategy.
Marketing mix, communication mix, discount, price, customer behavior.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska ve vztahu k marketingovému mixu, nákupnímu chování,a podpoře prodeje. Definujte metody práce, pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Analyzujte články v odborných časopisech na téma slev, výhodných nabídek a jejich vliv na nákupní chování.
3. Navrhněte a realizujte výzkum doplňující informace o vlivu slev na nákupní chování, jehož výsledky vám umožní ověřit hypotézy práce. Zhodnoťte ze získaných dat a dalších informací vliv slev na nákupní chování spotřebitelů.
4. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi, verifikujte pracovní hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska ve vztahu k marketingovému mixu, nákupnímu chování,a podpoře prodeje. Definujte metody práce, pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Analyzujte články v odborných časopisech na téma slev, výhodných nabídek a jejich vliv na nákupní chování.
3. Navrhněte a realizujte výzkum doplňující informace o vlivu slev na nákupní chování, jehož výsledky vám umožní ověřit hypotézy práce. Zhodnoťte ze získaných dat a dalších informací vliv slev na nákupní chování spotřebitelů.
4. Zhodnoťte přínos práce a její využitelnost v praxi, verifikujte pracovní hypotézy.
Seznam doporučené literatury
TELLIS, Gerard J, Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing Praha 2000, 320 s. ISBN: 80-7169-997-7
KOTLER, Philip, Marketing management, Grada Publishing Praha 2001, 720 s. ISBN: 80-247-0016-6
SCHIFFMAN Leon G., KANUK Leslie Lazar, Nákupní chování, Computer Press Brno 2004, 633 s. ISBN: 80-251-0094-4
FORET, Miroslav, Marketingová komunikace, Computer Press Brno 2006, 464 s. ISBN: 80-251-1041-9
PELSMACKER, Patric De, a spol., Marketingová komunikace, Grada Publishing Praha 2004, 600 str. ISBN: 80-247-0254-1
Seznam doporučené literatury
TELLIS, Gerard J, Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing Praha 2000, 320 s. ISBN: 80-7169-997-7
KOTLER, Philip, Marketing management, Grada Publishing Praha 2001, 720 s. ISBN: 80-247-0016-6
SCHIFFMAN Leon G., KANUK Leslie Lazar, Nákupní chování, Computer Press Brno 2004, 633 s. ISBN: 80-251-0094-4
FORET, Miroslav, Marketingová komunikace, Computer Press Brno 2006, 464 s. ISBN: 80-251-1041-9
PELSMACKER, Patric De, a spol., Marketingová komunikace, Grada Publishing Praha 2004, 600 str. ISBN: 80-247-0254-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Po obhajobě zodpověděla uvedené otázky:
1. V teoretické části popisujete několik pohledů na typologii českého spotřebitele. Jak byste na základě jejich vlastností charakterizovala skupinu spotřebitelů, která je k využití slev nejvíce náchylná a která naopak nejméně? (Mgr. Kubíčková, dle posudku)
2. Mezi nástroji, které společnost Body Basics využívá, je také nástroj cross-promotion (Marie Claire, Nescafé). Myslíte si, že je dostatečně využito potenciálu tohoto nástroje? Jak podle Vás působí tato forma marketingové komunikace na potenciální/stávající zákazníky? (Mgr. Kubíčková, dle posudku)
3. Uvádíte, že zlom v marketingové komunikaci dané značky proběhl v roce 2008, kdy započalo kontinuální nasazování vysokých slev. Jak se změnil positioning značky s příchodem uvedené strategie? (Mgr. Kubíčková, dle posudku)
4. Co existence slevových kolotočů znamená? Pro výrobce, pro prodejce, pro zákazníky. Lze zastavit tento jev? (Nejen v BB, ale na celém českém trhu?) (Kotyzová, PhDr. dle posudku)
Studentka plně zodpověděla všechny stanovené otázky.