Hlavním cílem bakalářské práce je popis a zhodnocení komunikační marketingové strategie pro neziskovou organizaci Nadace O2. Přestože Nadace O2 je firemní nadací společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s., její právní status je nezisková organizace. Proto se bakalářská práce zabývá také neziskovým sektorem, jeho specifiky a hlavně specifiky marketingové komunikace v neziskovém sektoru. Práce analyzuje současné trendy a formy marketingové komunikace Nadace O2. Zpracovává také dostupné průzkumy vnímání Nadace O2, její reputace a dalšího směřování. Závěr práce obsahuje návrh doporučení pro úspěšnější koncept marketingové komunikace Nadace O2.
Anotace v angličtině
The leading theme of this bachelor thesis is description and evaluation of marketing communication strategy of the non-profit organization - O2 Foundation. Although O2 Foundation is corporate foundation of Telefónica O2 Czech Republic, the legal form is based on the non-profit organization rules. This is the reason why this bachelor thesis is concerned with non-profit sector principals, its specifics and especially specifics of non-profit?s marketing communications. The thesis analyses current trends and forms of O2 Foundation?s marketing communications. The thesis covers also the available researches regarding the perception, reputation and future movement of O2 Foundation. The proposal of recommendations for successful concept of O2 Foundation?s marketing communications is based on the end of the thesis.
Klíčová slova
Marketingové komunikace, komunikační strategie, marketingový mix, neziskový sektor, Nadace O2, Minimalizace šikany, Mluvme o stáří, Linka bezpečí, Linka seniorů
Klíčová slova v angličtině
Marketing communications, Communications strategy, Marketing mix, non-profit sector, O2 Foundation, Minimization of Bullying, Let´s Talk about the Elderly, Child Protect Line, Senior Helpline.
Rozsah průvodní práce
79
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce je popis a zhodnocení komunikační marketingové strategie pro neziskovou organizaci Nadace O2. Přestože Nadace O2 je firemní nadací společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s., její právní status je nezisková organizace. Proto se bakalářská práce zabývá také neziskovým sektorem, jeho specifiky a hlavně specifiky marketingové komunikace v neziskovém sektoru. Práce analyzuje současné trendy a formy marketingové komunikace Nadace O2. Zpracovává také dostupné průzkumy vnímání Nadace O2, její reputace a dalšího směřování. Závěr práce obsahuje návrh doporučení pro úspěšnější koncept marketingové komunikace Nadace O2.
Anotace v angličtině
The leading theme of this bachelor thesis is description and evaluation of marketing communication strategy of the non-profit organization - O2 Foundation. Although O2 Foundation is corporate foundation of Telefónica O2 Czech Republic, the legal form is based on the non-profit organization rules. This is the reason why this bachelor thesis is concerned with non-profit sector principals, its specifics and especially specifics of non-profit?s marketing communications. The thesis analyses current trends and forms of O2 Foundation?s marketing communications. The thesis covers also the available researches regarding the perception, reputation and future movement of O2 Foundation. The proposal of recommendations for successful concept of O2 Foundation?s marketing communications is based on the end of the thesis.
Klíčová slova
Marketingové komunikace, komunikační strategie, marketingový mix, neziskový sektor, Nadace O2, Minimalizace šikany, Mluvme o stáří, Linka bezpečí, Linka seniorů
Klíčová slova v angličtině
Marketing communications, Communications strategy, Marketing mix, non-profit sector, O2 Foundation, Minimization of Bullying, Let´s Talk about the Elderly, Child Protect Line, Senior Helpline.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na marketingovou komunikaci neziskové organizace působící na území ČR.
2. Analyzujte současné trendy a formy marketingové komunikace Nadace O2.
3. Zpracujte dostupné průzkumy vhodné pro verifikaci stanovených pracovních hypotéz.
4. Na základě závěrů analýzy a zpracovaných marketingových průzkumů proveďte verifikaci stanovených pracovních hypotéz, vyvoďte závěry a případně navrhněte doporučení pro úspěšný koncept marketingové komunikace Nadace O2.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na marketingovou komunikaci neziskové organizace působící na území ČR.
2. Analyzujte současné trendy a formy marketingové komunikace Nadace O2.
3. Zpracujte dostupné průzkumy vhodné pro verifikaci stanovených pracovních hypotéz.
4. Na základě závěrů analýzy a zpracovaných marketingových průzkumů proveďte verifikaci stanovených pracovních hypotéz, vyvoďte závěry a případně navrhněte doporučení pro úspěšný koncept marketingové komunikace Nadace O2.
Seznam doporučené literatury
Rektořík, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Druhé aktualizované vydání. Druhé, aktualizované. Praha : Ekopress, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-86929-25-5.
Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektoru. první. Brno : MU, 2007. 201 s. elektronické skriptum. ISBN 978-80-210-429-26.
Philip Kotler, Kevin Lane Keller. Marketing management. Translated by Štěpánka Černá. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359.
Hannagan, T., J.: Marketing pro neziskový sektor. Management Press, Praha, 1996. ISBN 80-85943-07-7
Výroční zprávy Nadace O2
Interní zdroje společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s.
Seznam doporučené literatury
Rektořík, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Druhé aktualizované vydání. Druhé, aktualizované. Praha : Ekopress, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-86929-25-5.
Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektoru. první. Brno : MU, 2007. 201 s. elektronické skriptum. ISBN 978-80-210-429-26.
Philip Kotler, Kevin Lane Keller. Marketing management. Translated by Štěpánka Černá. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359.
Hannagan, T., J.: Marketing pro neziskový sektor. Management Press, Praha, 1996. ISBN 80-85943-07-7
Výroční zprávy Nadace O2
Interní zdroje společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Otázky dle posudku oponenta práce, Mgr. Kamas
1. Jaký je poměr financování Nadace O2 ze zdrojů zřizovatele a jiných zdrojů? Je to pro její činnost výhoda nebo nevýhoda?
2. Považujete firemní nadace obecně za srovnatelné s dalšími organizacemi působícími v neziskovém sektoru z hlediska možností využívání jednotlivých nástrojů komunikačního mixu? Nebo tyto mají větší možnosti, v čem?
3. Jaké komunikační nástroje v marketingové komunikaci Nadace O2 převládají?
Student plně odpověděl na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.