Předmětem mé bakalářské práce v teoretické části je vývoj komunikace a její formy. Dále se v teoretické části zabývám regulací a samoregulací reklamy, hlavně pak ve vztahu k dětem. Poslední částí je vztah reklamy a dětí, segmentace dětí jako spotřebitelů a vliv dětí na nákupní rozhodování rodičů. V části praktické je popsán konkrétní marketingový výzkum, který byl vykonán formou dotazníkového šetření na vzorku dvou shodně velkých skupin. Jedna skupina osob reprezentuje rodiče/prarodiče a druhá skupina pak zastupuje bezdětnou populaci.
Anotace v angličtině
The subject of my thesis in the theoretical part is the development of communication and its forms. Thereinafter the regulation and self-regulation of advertising is analysed in par-ticular in respect to children. In the last section of the theoretical past the relation of adver-tising and children, the segmentation of children as consumers and their influence in the purchase decision process is emphasised. In the practical part of this thesis the research, which was carried on the two sample groups is described. The research was accomplished using the questionnaires. The first sample group consisted of parents/grandparents. The second group represented childless community.
communication, marketing communication, Advertising regulation and self-regulation, children, youth, segmentation of children, purchase decision making, questionnaire, research
Rozsah průvodní práce
65s. (70077 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem mé bakalářské práce v teoretické části je vývoj komunikace a její formy. Dále se v teoretické části zabývám regulací a samoregulací reklamy, hlavně pak ve vztahu k dětem. Poslední částí je vztah reklamy a dětí, segmentace dětí jako spotřebitelů a vliv dětí na nákupní rozhodování rodičů. V části praktické je popsán konkrétní marketingový výzkum, který byl vykonán formou dotazníkového šetření na vzorku dvou shodně velkých skupin. Jedna skupina osob reprezentuje rodiče/prarodiče a druhá skupina pak zastupuje bezdětnou populaci.
Anotace v angličtině
The subject of my thesis in the theoretical part is the development of communication and its forms. Thereinafter the regulation and self-regulation of advertising is analysed in par-ticular in respect to children. In the last section of the theoretical past the relation of adver-tising and children, the segmentation of children as consumers and their influence in the purchase decision process is emphasised. In the practical part of this thesis the research, which was carried on the two sample groups is described. The research was accomplished using the questionnaires. The first sample group consisted of parents/grandparents. The second group represented childless community.
communication, marketing communication, Advertising regulation and self-regulation, children, youth, segmentation of children, purchase decision making, questionnaire, research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o nástrojích komunikačního mixu. Vysvětlete pojmy, které budou užívány v textu (např. castingová agentura, pracovní smlouva, práva dětí, etický kodex).
2. Uveďte zákony, které se týkají reklamy cílené na děti. Uveďte zákony, které upravují pracovní vztahy dětí do 15 let.
3. Na základě marketingového výzkumu vedeného formou kvalitativní metody dotazování a to konkrétně pomocí hloubkového rozhovoru s pracovníky agentur, rodiči a zaměstnanci Úřadu práce zjistěte, zda jsou dodržovány právní náležitosti v souvislosti účinkování dětí v reklamních sděleních a to jak ze strany zadavatelů, tak i ze strany rodičů. Dále pak dodržování etického kodexu při sděleních určených právě dětem.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o nástrojích komunikačního mixu. Vysvětlete pojmy, které budou užívány v textu (např. castingová agentura, pracovní smlouva, práva dětí, etický kodex).
2. Uveďte zákony, které se týkají reklamy cílené na děti. Uveďte zákony, které upravují pracovní vztahy dětí do 15 let.
3. Na základě marketingového výzkumu vedeného formou kvalitativní metody dotazování a to konkrétně pomocí hloubkového rozhovoru s pracovníky agentur, rodiči a zaměstnanci Úřadu práce zjistěte, zda jsou dodržovány právní náležitosti v souvislosti účinkování dětí v reklamních sděleních a to jak ze strany zadavatelů, tak i ze strany rodičů. Dále pak dodržování etického kodexu při sděleních určených právě dětem.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka ; KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. Vyd.1. Praha : Grada Publishing spol. s.r.o., 2000. 228 s. ISBN 80-247-9067-X.
FORET, Miroslav . Marketingová komunikace. Vyd.1. Brno : Computer Press, a.s., 2006. Sponzoring, s. 443. ISBN 80-251-1041-9.
KŘÍŽEK, Zdeněk ; CRHA, Ivan. Jak psát reklamní text. Praha : Grada Publishing , a.s., 2003. 192 s. ISBN 80-247-0556-7.
YAQUB, Zahd . The European handbook on advertising law [online]. Great Britain : Cavendish Publishing Ltd., 1999 [cit. 2011-01-31]. Advertising Law, s. . ISBN 1859412874.
VERHELLEN, Eugeen . Monitoring children's rights [online]. Hague : Martinus Nijhoff Publishers, 1996 [cit. 2011-01-31]. Ethical Aberration in Using Children for Endorsing Consumer Products, s. ISBN 9041101616.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka ; KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. Vyd.1. Praha : Grada Publishing spol. s.r.o., 2000. 228 s. ISBN 80-247-9067-X.
FORET, Miroslav . Marketingová komunikace. Vyd.1. Brno : Computer Press, a.s., 2006. Sponzoring, s. 443. ISBN 80-251-1041-9.
KŘÍŽEK, Zdeněk ; CRHA, Ivan. Jak psát reklamní text. Praha : Grada Publishing , a.s., 2003. 192 s. ISBN 80-247-0556-7.
YAQUB, Zahd . The European handbook on advertising law [online]. Great Britain : Cavendish Publishing Ltd., 1999 [cit. 2011-01-31]. Advertising Law, s. . ISBN 1859412874.
VERHELLEN, Eugeen . Monitoring children's rights [online]. Hague : Martinus Nijhoff Publishers, 1996 [cit. 2011-01-31]. Ethical Aberration in Using Children for Endorsing Consumer Products, s. ISBN 9041101616.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svoji bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího práce i oponenta.
1. Které zákonné normy našich evropských sousedů by bylo podle vás potřebné aplikovat i u nás? (Boušková, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Čím si vysvětlujete nízké povědomí rodičů v otázce práv dětí? (Boušková, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Před lety bodovala reklama na "dospělý produkt" Vodafone i u dětí (ovečka, žádní falešní sobi?) Proč?(Boušková, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.