Ostravské výstaviště Černá louka je významné regionální výstaviště v České repub-lice. Historie výstav a veletrhů v Ostravě sahá až do naší dávné minulosti. Po období vý-razného rozvoje v 70-tých letech minulého století následoval úpadek, který vedl až k přerušení tradice výstavnictví po roce 1989. Je zajímavé sledovat vývoj na tomto výsta-višti po roce 1998, kdy začala působit na výstavišti akciová společnost Ostravské výstavy a sledovat vývoj způsobů prezentace vystavovatelů v rámci veletrhů pořádaných touto spo-lečností.
Anotace v angličtině
Ostrava Exhibition Centre Černá louka is a major regional exhibition ground in the Czech Republic. The history of exhibitions and fairs in Ostrava goes back to our ancient past. After a period of significant development in the 70's of last century followed by dec-line, which led to the break tradition exhibitions after 1989. It is interesting to follow deve-lopments in this exhibition ground after 1998, when started work at the exhibition groud point-stock Ostravské výstavy and monitor the development of methods of presentation in exhibitions organized by this company.
Fair, exhibition, marketing communications, exhibition, Ostravské výstavy, a.s., Exhibition Centre Černí louka, the audit
Rozsah průvodní práce
44 st
Jazyk
CZ
Anotace
Ostravské výstaviště Černá louka je významné regionální výstaviště v České repub-lice. Historie výstav a veletrhů v Ostravě sahá až do naší dávné minulosti. Po období vý-razného rozvoje v 70-tých letech minulého století následoval úpadek, který vedl až k přerušení tradice výstavnictví po roce 1989. Je zajímavé sledovat vývoj na tomto výsta-višti po roce 1998, kdy začala působit na výstavišti akciová společnost Ostravské výstavy a sledovat vývoj způsobů prezentace vystavovatelů v rámci veletrhů pořádaných touto spo-lečností.
Anotace v angličtině
Ostrava Exhibition Centre Černá louka is a major regional exhibition ground in the Czech Republic. The history of exhibitions and fairs in Ostrava goes back to our ancient past. After a period of significant development in the 70's of last century followed by dec-line, which led to the break tradition exhibitions after 1989. It is interesting to follow deve-lopments in this exhibition ground after 1998, when started work at the exhibition groud point-stock Ostravské výstavy and monitor the development of methods of presentation in exhibitions organized by this company.
Fair, exhibition, marketing communications, exhibition, Ostravské výstavy, a.s., Exhibition Centre Černí louka, the audit
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice historie výstavnictví se zaměřením na historii a vývoj výstaviště Černá louka v Ostravě.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Analyzujte vývoj pořádaných akcí na ostravském výstavišti Černá louka s ohledem na vývoj veletržního průmyslu v České republice od roku 1998. Analyzujte vývoj způsobu prezentací obchodních společností Cembrit CZ,a.s., KM Beta, a.s. a TONDACH Česká republika, s.r.o. na regionálním výstavišti Černá louka od roku 1998.
4. Proveďte celkovou analýzu způsobu prezentací u vybraných výstav v porovnání s vývojem veletržního průmyslu v ČR od roku 2001. Analýzy budou vycházet z archivních materiálů společnosti Ostravské výstavy, a.s. a analýz českého veletržního a výstavního trhu zpracovávaných auditorskou firmou AMAZIA EXPO, s.r.o.
4. Vyvozte závěry, doporučení a návrhy pro organizátory výstav na vytvoření typizovaných stánků jako rozšíření nabídky pro vystavovatele a verifikujte hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice historie výstavnictví se zaměřením na historii a vývoj výstaviště Černá louka v Ostravě.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Analyzujte vývoj pořádaných akcí na ostravském výstavišti Černá louka s ohledem na vývoj veletržního průmyslu v České republice od roku 1998. Analyzujte vývoj způsobu prezentací obchodních společností Cembrit CZ,a.s., KM Beta, a.s. a TONDACH Česká republika, s.r.o. na regionálním výstavišti Černá louka od roku 1998.
4. Proveďte celkovou analýzu způsobu prezentací u vybraných výstav v porovnání s vývojem veletržního průmyslu v ČR od roku 2001. Analýzy budou vycházet z archivních materiálů společnosti Ostravské výstavy, a.s. a analýz českého veletržního a výstavního trhu zpracovávaných auditorskou firmou AMAZIA EXPO, s.r.o.
4. Vyvozte závěry, doporučení a návrhy pro organizátory výstav na vytvoření typizovaných stánků jako rozšíření nabídky pro vystavovatele a verifikujte hypotézy.
Seznam doporučené literatury
GALKANĚVIČ, I., BURDA, K., VÝTISK, T, TYLEČEK, D. Jak být úspěšný na veletrhu, 1. vyd. VÝSTAVY OSTRAVA-REALIZACE, s.r.o. 1999. Počet stran 76.
KOTLER,P., WONG V., SAUNDERS J., ARMSTRONG G. Moderní marketing, 4.evropské vydání, Praha: Grada Publishing, a.s. 2007. Počet stran 1048. ISBN 978-80-247-1545-2
LEICHER, R., Prezentace na výstavách a veletrzích, 1. vyd. Praha: Grada 1994. Počet stran 88. ISBN 80-7169-107-0
PAVLŮ, D., Veletrhy a výstavy ( kultura, komunikace, multimedialita, marketing) 1. vyd. PBtisk Příbram , 2009. Počet stran 380. ISBN 978-80-86964-38-2.
POLÁŠEK, M., ŽÁRSKÝ B. Jsem Černá louka (ojedinělý příběh jednoho místa) 1. vyd. Vydavatelství EN FACE Ostrava, 2007. Počet stran 120. ISBN 978-80-903385-5-5.
SVĚTLÍK, J., Marketing a reklama 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. Počet stran 170. ISBN 80-7318-140-1.
SVOBODA,V., FORET M., KOLÁŘOVÁ K., ZUMROVÁ L. Vystavu-jeme na veletrhu (jak expozici připravit a realizovat, aby splnila všechny požadované cíle), Praha: Computer Press 2002. Počet stran 110. ISBN 80-7226-645-4
Seznam doporučené literatury
GALKANĚVIČ, I., BURDA, K., VÝTISK, T, TYLEČEK, D. Jak být úspěšný na veletrhu, 1. vyd. VÝSTAVY OSTRAVA-REALIZACE, s.r.o. 1999. Počet stran 76.
KOTLER,P., WONG V., SAUNDERS J., ARMSTRONG G. Moderní marketing, 4.evropské vydání, Praha: Grada Publishing, a.s. 2007. Počet stran 1048. ISBN 978-80-247-1545-2
LEICHER, R., Prezentace na výstavách a veletrzích, 1. vyd. Praha: Grada 1994. Počet stran 88. ISBN 80-7169-107-0
PAVLŮ, D., Veletrhy a výstavy ( kultura, komunikace, multimedialita, marketing) 1. vyd. PBtisk Příbram , 2009. Počet stran 380. ISBN 978-80-86964-38-2.
POLÁŠEK, M., ŽÁRSKÝ B. Jsem Černá louka (ojedinělý příběh jednoho místa) 1. vyd. Vydavatelství EN FACE Ostrava, 2007. Počet stran 120. ISBN 978-80-903385-5-5.
SVĚTLÍK, J., Marketing a reklama 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2005. Počet stran 170. ISBN 80-7318-140-1.
SVOBODA,V., FORET M., KOLÁŘOVÁ K., ZUMROVÁ L. Vystavu-jeme na veletrhu (jak expozici připravit a realizovat, aby splnila všechny požadované cíle), Praha: Computer Press 2002. Počet stran 110. ISBN 80-7226-645-4
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Otázky dle posudku oponenta práce, Mgr. Burešová
1. Marketingové nástroje užívané v komunikačním mixu si vzájemně nekonkurují, každý má svoji přesně vymezenou specifickou funkci a oslovuje jinou část cílové skupiny. Veletrh je schopen na jednom místě nabídnout mix nejrůznějších komunikačních přístupů. Můžete prosím definovat, pod jakou aktivitu byste veletrhy zařadil v komunikačním mixu a proč?
2. Který subjekt, dle Vašeho názoru, dokáže nejefektivněji připravit a realizovat expozici? Vystavovatel, pořadatel, nebo specializovaná výstavářská firma? Prosím vezměte v potaz, časovou náročnost (corporate identity, komunikační šumy aj.) a finanční náročnost.
3. Ve své práci uvádíte, že "více než 50% příjmů obchodní společnosti tvoří právě příjmy z organizování výstav a veletrhů. Pro zvýšení tohoto ekonomického ukazatele hledá vedení společnosti další možnosti. Jednou z nich je i rozšíření nabídky pro vystavovatele na realizaci typových expozic a expozic ze skladebných systémů, které jsou realizovány akciovou společností Ostravské výstavy. Nabídka typových stánků je realizována od roku 2007". Jakým způsobem by měla společnost Ostravské výstavy a.s. komunikovat rozšíření Vámi navrhované nabídky? Jaké komunikační kanály směrem s ohledem na cílovou skupinu nejlépe použít?
Student plně odpověděl na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.