Bakalářská práce se zaměřuje na nákupní chování spotřebitele v segmentu budoucích a současných seniorů. Objasňuje nástroje marketingové komunikace, zabývá se osobností spotřebitele, segmentací trhu a procesem spotřebitelského chování. Dále se věnuje analýze cílové skupiny seniorů, stárnutí obyvatelstva a aplikaci kvantitativního šetření zaměřeného na nákupní chování. Závěrem jsou v práci uvedeny výstupy z šetření a doporučení pro marketingové pracovníky, jak pracovat se segmentem seniorů.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the buying behaviour of consumers in the segment of the contemporary pensioners and future retired people. It explains the tools of marketing communication, it deals with the personalities of consumers, market segmentation process and consumer behaviour. Further it devoted to an analysis of the target group of seniors, aging and application of quantitative research focused on buying behaviour. At the conclusion there is a presentation of outputs of the investigations and recommendations for marketers how to work with the old people segment.
Bakalářská práce se zaměřuje na nákupní chování spotřebitele v segmentu budoucích a současných seniorů. Objasňuje nástroje marketingové komunikace, zabývá se osobností spotřebitele, segmentací trhu a procesem spotřebitelského chování. Dále se věnuje analýze cílové skupiny seniorů, stárnutí obyvatelstva a aplikaci kvantitativního šetření zaměřeného na nákupní chování. Závěrem jsou v práci uvedeny výstupy z šetření a doporučení pro marketingové pracovníky, jak pracovat se segmentem seniorů.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the buying behaviour of consumers in the segment of the contemporary pensioners and future retired people. It explains the tools of marketing communication, it deals with the personalities of consumers, market segmentation process and consumer behaviour. Further it devoted to an analysis of the target group of seniors, aging and application of quantitative research focused on buying behaviour. At the conclusion there is a presentation of outputs of the investigations and recommendations for marketers how to work with the old people segment.
1. Proveďte rešerši literatury, předložte teoretické poznatky zaměřené na osobnost spotřebitele a jeho rozhodování v nákupním procesu, a segmentaci trhu.
2. Charakterizujte nástroje marketingové komunikace ve vztahu k dané cílové skupině.
3. V praktické části analyzujte poznatky o životním stylu seniorů, získané ze sekundárních zdrojů.
4. Proveďte průzkumnou sondu formou kvantitativního šetření, zaměřenou na zjištění nákupního chování vybraného segmentu.
5. Získaná data interpretujte a dejte doporučení marketingovým pracovníkům jak pracovat s tímto segmentem.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury, předložte teoretické poznatky zaměřené na osobnost spotřebitele a jeho rozhodování v nákupním procesu, a segmentaci trhu.
2. Charakterizujte nástroje marketingové komunikace ve vztahu k dané cílové skupině.
3. V praktické části analyzujte poznatky o životním stylu seniorů, získané ze sekundárních zdrojů.
4. Proveďte průzkumnou sondu formou kvantitativního šetření, zaměřenou na zjištění nákupního chování vybraného segmentu.
5. Získaná data interpretujte a dejte doporučení marketingovým pracovníkům jak pracovat s tímto segmentem.
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H. BÁRTA, V. KOUDELKA, J. :Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum). Oeconomica, Praha 2007
ČERNÝ, V.: Prodejní techniky, Computer Press, Brno 2003
KOTLER, P.: Moderní marketing, Grada Publishing, Praha 2007
KOMÁRKOVÁ, R. RYMEŠ, M. VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie trhu, Grada Publishing, Praha 1998.
KOUDELKA, J.: Segmentujeme spotřební trhy, Professional Publishing, Praha 2005
KOUDELKA, J.: Spotřební chování a segmentace trhu, Professional Publishing, Praha 2006
KOZEL, R.: Moderní marketingový výzkum, Grada Publishing, Praha 2006
LEA, S.E. G., TARPY, R. M., WEBLEY, P: Psychologie ekonomického chování, Grada, Brno 1994
SCHIFFMANN, L. G., KANUK, L. L.: Nákupní chování, Computer press, Brno 2004
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují, Grada Publishing, Praha 2004
VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele, Grada, Praha 2004
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H. BÁRTA, V. KOUDELKA, J. :Spotřebitel (chování spotřebitele a jeho výzkum). Oeconomica, Praha 2007
ČERNÝ, V.: Prodejní techniky, Computer Press, Brno 2003
KOTLER, P.: Moderní marketing, Grada Publishing, Praha 2007
KOMÁRKOVÁ, R. RYMEŠ, M. VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie trhu, Grada Publishing, Praha 1998.
KOUDELKA, J.: Segmentujeme spotřební trhy, Professional Publishing, Praha 2005
KOUDELKA, J.: Spotřební chování a segmentace trhu, Professional Publishing, Praha 2006
KOZEL, R.: Moderní marketingový výzkum, Grada Publishing, Praha 2006
LEA, S.E. G., TARPY, R. M., WEBLEY, P: Psychologie ekonomického chování, Grada, Brno 1994
SCHIFFMANN, L. G., KANUK, L. L.: Nákupní chování, Computer press, Brno 2004
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují, Grada Publishing, Praha 2004
VYSEKALOVÁ, J.: Psychologie spotřebitele, Grada, Praha 2004
Přílohy volně vložené
bez příloh
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudky byly položeny tyto otázky (PaedDr. Gottlichová):
1. Jaký časový horizont, kdy budeme opravdu moci již plně hovořit o změně ve vnímání seniorů, kteří se tak i pro marketéry stanou významnou cílovou skupinou, si troufnete stanovit?
2. Dokázala byste uvést nějakou současnou reklamu, která se již nyní vymyká ustálenému smýšlení?
3. Zajímala jste se, jaká je situace v zahraničí, případně setkala jste se s nějakou zajímavou zahraniční reklamou cílící na seniory?
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na všechny stanovené otázky.