Předmětem bakalářské práce je analýza vnímání eventu u návštěvníka road show. Práce je složena ze dvou tematických částí. V teoretické části jsou popsány základní pojmy z teorie marketingu, jako jsou například marketing, marketingový mix, komunikační mix, event, marketingový výzkum etc. Převážná část je věnována segmentu event marketingu. V praktické části je cíleným výzkumem provedeným v rámci reálné road show analyzován její návštěvník, a to ve vzájemné souvztažnosti rodič-dítě. Z výsledků provedeného výzkumu pak vyplývá, jakým způsobem běžný návštěvník road show vnímá. Tento návštěvník pak bude v rámci následné diplomové práce podroben dalšímu zkoumání, které se uskuteční s delším časovým odstupem a jinou formou marketingového výzkumu, než PAPI (Pen and Paper). Následná studie tedy může ukázat vliv jednotlivých eventů road show na nákupní chování spotřebitele a jeho vnímání brandu po vystavení tomuto marketingovému sdělení.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to analyze the visitor's perception of the event of the road show. The work consists of two thematic parts. The theoretical part describes the ba-sic concepts of marketing theory, such as marketing, marketing mix, communications mix, event, market research etc. Most of the segment is devoted to event marketing. The practical part is targeted by research carried out in real roadshow to analyze the visitor of the real road show, in the interdependence of the parent-child relationship. The findings of this research then shows how the average visitor perceive the road show. The visitor will be analyzed during next thesis preparation again, which will take a longer time interval, and other form of marketing research than P&P (Pen and Paper). Subsequent studies may therefore demonstrate the impact of particular events of the road show to the shopping behavior of consumer and his perception of the brand after their exposure to the marketing communications of this brand.
Klíčová slova
marketing, event marketing, road show, event, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing, event marketing, roadshow, event, marketing research
Rozsah průvodní práce
77 s. (97 326)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je analýza vnímání eventu u návštěvníka road show. Práce je složena ze dvou tematických částí. V teoretické části jsou popsány základní pojmy z teorie marketingu, jako jsou například marketing, marketingový mix, komunikační mix, event, marketingový výzkum etc. Převážná část je věnována segmentu event marketingu. V praktické části je cíleným výzkumem provedeným v rámci reálné road show analyzován její návštěvník, a to ve vzájemné souvztažnosti rodič-dítě. Z výsledků provedeného výzkumu pak vyplývá, jakým způsobem běžný návštěvník road show vnímá. Tento návštěvník pak bude v rámci následné diplomové práce podroben dalšímu zkoumání, které se uskuteční s delším časovým odstupem a jinou formou marketingového výzkumu, než PAPI (Pen and Paper). Následná studie tedy může ukázat vliv jednotlivých eventů road show na nákupní chování spotřebitele a jeho vnímání brandu po vystavení tomuto marketingovému sdělení.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to analyze the visitor's perception of the event of the road show. The work consists of two thematic parts. The theoretical part describes the ba-sic concepts of marketing theory, such as marketing, marketing mix, communications mix, event, market research etc. Most of the segment is devoted to event marketing. The practical part is targeted by research carried out in real roadshow to analyze the visitor of the real road show, in the interdependence of the parent-child relationship. The findings of this research then shows how the average visitor perceive the road show. The visitor will be analyzed during next thesis preparation again, which will take a longer time interval, and other form of marketing research than P&P (Pen and Paper). Subsequent studies may therefore demonstrate the impact of particular events of the road show to the shopping behavior of consumer and his perception of the brand after their exposure to the marketing communications of this brand.
Klíčová slova
marketing, event marketing, road show, event, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing, event marketing, roadshow, event, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k významu event marketingu, jeho typologii a postavení v komunikačním mixu značek v současnosti.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Charakterizujte vámi vybraný event a jeho dosavadní komunikaci.
4. Na základě sběru primárních dat analyzujte profil návštěvníka a jeho hodnocení zvolené akce.
5. Verifikujte hypotézy, formulujte závěry a doporučení pro zvýšení efektivity akce a nastavení dalšího výzkumného šetření.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k významu event marketingu, jeho typologii a postavení v komunikačním mixu značek v současnosti.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Charakterizujte vámi vybraný event a jeho dosavadní komunikaci.
4. Na základě sběru primárních dat analyzujte profil návštěvníka a jeho hodnocení zvolené akce.
5. Verifikujte hypotézy, formulujte závěry a doporučení pro zvýšení efektivity akce a nastavení dalšího výzkumného šetření.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VEN DEN BERGH Joeri. Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing, 2003. ISBN 80- 247-0254-1. FORET, Miroslav, STÁVKOVÁ, Jana. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0385-8.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
ŠINDLER, Petr: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Grada: Praha, 2003. ISBN 80-247-0646-6.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VEN DEN BERGH Joeri. Marketingová komunikace. Praha, Grada Publishing, 2003. ISBN 80- 247-0254-1. FORET, Miroslav, STÁVKOVÁ, Jana. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0385-8.
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
ŠINDLER, Petr: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Grada: Praha, 2003. ISBN 80-247-0646-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svoji bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího práce i oponenta.
1.Předložte exaktní vyjádření pracovních hypotézy (hypotéz?) s následnou verifikací a zkuste pouze ve třech bodech shrnout zásadní doporučení pro zvýšení efektivity akce. (Göttlichová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2.Uvádíte, že průzkum byl realizován na 37 místech v ČR i SR (od 1. 12. do 22. 12. 2010), což mi připadá docela náročné vzhledem k uvedeným specifikám při sběru dat (děti x dospělí). Zajímalo by mne, jak byl sběr dat zajištěn - kdo se účastnil sběru dat, zda bylo více tazatelů, zda byli speciálně zaškoleni apod. (Göttlichová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3.Str. 69: Event marketing je relativně novým nástrojem, který je možné v marketingových komunikacích využívat, ? Myslím si, že dnešní současnost již otevřela event marketingu dveře dokořán. Dokázala byste uvést srovnatelný příklad (ať již ze zahraničí či českého prostředí)? (Göttlichová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.