Tato práce se zabývá marketingovou komunikací ve školství. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje marketingu ve školství, pro-středí školy, marketingovému mixu ve školství, marketingové komunikaci školy a image školy. Praktická část charakterizuje školu a analyzuje současný stav marketingové komuni-kace. Následuje dotazníkový průzkum mezi rodiči budoucích žáků prvního ročníku školy a skupinový rozhovor mezi pedagogy školy. Cílem je zmapování marketingové komunikace s cílem zjistit vnímanou image školy v nejbližším okolí a zefektivnit interní komunikaci mezi pedagogy a vedením školy navzájem.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on marketing communication in education. The thesis is
divided in two parts, theoretical and practical part. The theoretical part deals with marketing in education, school environment, marketing mixture aimed on education, marketing communication of school and school image. The practical part characterizes the school and analyses current level of marketing communication. The questionnaire among the parents of future pupils and the focus group among the teachers follows. The aim is to map the marketing communication in order to determine the perceived image of the school in the neighborhood and improve internal communication between school management and employees.
Klíčová slova
škola, marketing ve školství, marketingový mix, marketingová komunikace, image školy, dotazníkový průzkum, skupinový rozhovor
Klíčová slova v angličtině
school, marketing in education, marketing mixture, marketing communication, school image, questionnaire, focus group
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá marketingovou komunikací ve školství. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje marketingu ve školství, pro-středí školy, marketingovému mixu ve školství, marketingové komunikaci školy a image školy. Praktická část charakterizuje školu a analyzuje současný stav marketingové komuni-kace. Následuje dotazníkový průzkum mezi rodiči budoucích žáků prvního ročníku školy a skupinový rozhovor mezi pedagogy školy. Cílem je zmapování marketingové komunikace s cílem zjistit vnímanou image školy v nejbližším okolí a zefektivnit interní komunikaci mezi pedagogy a vedením školy navzájem.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on marketing communication in education. The thesis is
divided in two parts, theoretical and practical part. The theoretical part deals with marketing in education, school environment, marketing mixture aimed on education, marketing communication of school and school image. The practical part characterizes the school and analyses current level of marketing communication. The questionnaire among the parents of future pupils and the focus group among the teachers follows. The aim is to map the marketing communication in order to determine the perceived image of the school in the neighborhood and improve internal communication between school management and employees.
Klíčová slova
škola, marketing ve školství, marketingový mix, marketingová komunikace, image školy, dotazníkový průzkum, skupinový rozhovor
Klíčová slova v angličtině
school, marketing in education, marketing mixture, marketing communication, school image, questionnaire, focus group
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši ke specifikům marketingových komunikací ve školství a možnostem analýzy jejich efektivity.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Charakterizujte vybranou ZŠ a její dosavadní komunikační aktivity.
4. Na základě sběru sekundárních dat a primárních šetření u potenciálních klientů a zaměstnanců školy analyzujte interní a externí komunikace.
5. Vyvoďte závěry a doporučení, verifikujte hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši ke specifikům marketingových komunikací ve školství a možnostem analýzy jejich efektivity.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Charakterizujte vybranou ZŠ a její dosavadní komunikační aktivity.
4. Na základě sběru sekundárních dat a primárních šetření u potenciálních klientů a zaměstnanců školy analyzujte interní a externí komunikace.
5. Vyvoďte závěry a doporučení, verifikujte hypotézy.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-436-2.
FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, a.s., 2006. ISBN 80-2511041-9.
SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, a.s., 2006. ISBN 80-7357-176-5.
FRANCOVÁ, E. Marketing ve školství. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2001. ISBN 80-244-0732-9.
JAKUBÍKOVÁ, D. Aplikace marketingu ve školství. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998. ISBN 80-7082-453-0.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-436-2.
FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, a.s., 2006. ISBN 80-2511041-9.
SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, a.s., 2006. ISBN 80-7357-176-5.
FRANCOVÁ, E. Marketing ve školství. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2001. ISBN 80-244-0732-9.
JAKUBÍKOVÁ, D. Aplikace marketingu ve školství. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998. ISBN 80-7082-453-0.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Po představení práce studentkou byly přečteny posudky a položeny tyto otázky:
Oponent Boušková:
1) V práci uvádíte, že na základní škole učí převážně učitelé "starší generace", specifikujte tuto skupinu konkrétněji - věkově. Jak jste dospěla k tomuto závěru (je podložen nějakým výzkumem, statistikou)?
Studentka vysvětlila své závěry v práci a uvedla i jednotlivé odkazy, z kterých čerpala.
2) Proč jste v praktické části oslovila pouze rodiče nastávajících prvňáčků a ne i rodiče dětí z vyšších tříd?
Studentka ne zcela reagovala na otázku, ale základní teze zodpověděla.
3) Proč rozhovory s pedagogy neproběhly individuálně?
Studentka se snažila vysvětlit záměr a objasnit zmíněný záměr.
Celkově byla obhajoba připravená, studentka se snažila reagovat na položené otázky a komise se dohodla na konečném hodnocení E-dostatečně.