Podpora prodeje v maloobchodě je specifickou disciplínou marketingových komunikací. Aniž si to možná uvědomujeme, setkáváme se s ní v maloobchodním prostředí prakticky denně. Podpora prodeje získává v komunikačním mixu stále větší význam. V dnešním, vysoce konkurenčním prostředí, kdy výrobce jen obtížně odlišuje své značky od konku-renčních, je obtížné upoutat pozornost zákazníka. Právě v této chvíli rozhodování o koupi jsou nástroje podpory prodeje velmi efektivní a představují nezastupitelný prvek, ovlivňu-jící nákupní chování především neloajálního, či nerozhodnutého zákazníka.
Anotace v angličtině
Retail sale promotion is a specific discipline of marketing communications. Although we may not realize, we are dealing with it in the retail environment almost daily. The sale promotion is becoming increasingly important in the communication mix. In today?s highly competitive environment, where producer can hardly differentiate their brands from com-petitor one?s, it is difficult to attract customer?s attention. And right in this moment of making purchase decisions, sales promotion tolls are very effective and irreplaceable ele-ment that may influence a purchasing behavior of the undecided or ?disloyal? customers.
Podpora prodeje v maloobchodě je specifickou disciplínou marketingových komunikací. Aniž si to možná uvědomujeme, setkáváme se s ní v maloobchodním prostředí prakticky denně. Podpora prodeje získává v komunikačním mixu stále větší význam. V dnešním, vysoce konkurenčním prostředí, kdy výrobce jen obtížně odlišuje své značky od konku-renčních, je obtížné upoutat pozornost zákazníka. Právě v této chvíli rozhodování o koupi jsou nástroje podpory prodeje velmi efektivní a představují nezastupitelný prvek, ovlivňu-jící nákupní chování především neloajálního, či nerozhodnutého zákazníka.
Anotace v angličtině
Retail sale promotion is a specific discipline of marketing communications. Although we may not realize, we are dealing with it in the retail environment almost daily. The sale promotion is becoming increasingly important in the communication mix. In today?s highly competitive environment, where producer can hardly differentiate their brands from com-petitor one?s, it is difficult to attract customer?s attention. And right in this moment of making purchase decisions, sales promotion tolls are very effective and irreplaceable ele-ment that may influence a purchasing behavior of the undecided or ?disloyal? customers.
1. Vypracujte literární rešerši, vztahující se k dané problematice.
2. Vymezte pojmy a stanovte teoretická východiska práce.
3. V praktické části se zaměřte na jednotlivé formy podpory prodeje v maloobchodě se zaměřením na jejich efektivitu.
4. Pomocí dotazníků proveďte sondu vnímání efektivity prvků podpory prodeje zákazníky v maloobchodním prostředí.
5. Zhodnoťte výsledky výzkumu a navrhněte doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte literární rešerši, vztahující se k dané problematice.
2. Vymezte pojmy a stanovte teoretická východiska práce.
3. V praktické části se zaměřte na jednotlivé formy podpory prodeje v maloobchodě se zaměřením na jejich efektivitu.
4. Pomocí dotazníků proveďte sondu vnímání efektivity prvků podpory prodeje zákazníky v maloobchodním prostředí.
5. Zhodnoťte výsledky výzkumu a navrhněte doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. Praha : Grada, 2000. 602 s. ISBN 80-7169-997-7.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing managemet. 1. Praha: Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing : 4. evropské vydání. 1. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
SOLOMON, Michael E.; MARSHALL, Greg W.; STUART, Elnora W. Marketing: očima světových marketing manžerů. 1. Praha : Computer Press, 2006. 572 s. ISBN 80-251-1273-X.
BERKOWITZ, Eric N. , et al. Marketing. 6. Boston : Irwin, 2000. 736 s. ISBN 0-07-365645-3.
SMITH, Paul. Moderní marketing. 1. Praha : Computer Press, 2000. 518 s. ISBN 80-7226-252-1.
Seznam doporučené literatury
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. Praha : Grada, 2000. 602 s. ISBN 80-7169-997-7.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing managemet. 1. Praha: Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, Philip. Moderní marketing : 4. evropské vydání. 1. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
SOLOMON, Michael E.; MARSHALL, Greg W.; STUART, Elnora W. Marketing: očima světových marketing manžerů. 1. Praha : Computer Press, 2006. 572 s. ISBN 80-251-1273-X.
BERKOWITZ, Eric N. , et al. Marketing. 6. Boston : Irwin, 2000. 736 s. ISBN 0-07-365645-3.
SMITH, Paul. Moderní marketing. 1. Praha : Computer Press, 2000. 518 s. ISBN 80-7226-252-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly položeny níže uvedené otázky (Gregarová, PhDr.):
1.Jak byste stručně popsal odborné důvody k volbě tématu Vaší BP, jaký problém práce chtěla řešit?
2. Str. 35 - 38, kapitola 8. Nenašla jsem žádný odkaz, z jakých zdrojů jste, prosím, čerpal?
3. Kde a jak jsou dostupné vstupní údaje z Vašeho šetření a údaje o dřívějším prodeji? Nezbývá než věřit, že je to tak, jak uvádíte?
Odpovědi: Student plně zodpověděl stanovené otázky, vyjádřil se také k námitkám v posudku vedoucí práce.
Doplňující otázky:
doc. Štarchoň - V ČR jsou velké reklamní plochy propagující tabákové výrobky, na jakých místech je toto možné? Student plně zodpověděl.