Tato bakalářská práce je zaměřena na interní krizové komunikace ve firmě. Cílem práce je popsat aspekty chybně vedené krizové komunikace a na základě vysledovaných fakt popsat její dopady na zaměstnance a vytyčit doporučení.
Teoretická část obsahuje základní klíčové informace o krizové komunikaci s ohledem na vnitrofiremní, rozebírá důvody, proč komunikovat v období krize a zabývá se otázkou, jak vést krizovou komunikaci. V této sekci pak rozpracovává komunikační kanály, práci krizového managementu a nastiňuje důležitost komunikačního plánu.
Hlavní, praktická část, teoretické poznatky aplikuje do praktického pohledu a analyzuje na základě výzkumného šetření chybně vedenou krizovou komunikaci pohledem zaměstnanců firmy.
Annotation in English
This thesis focuses on the internal crisis communication in the company. The aim is to describe aspects of the erroneously led crisis communications and on the basis of the facts observed to describe its impact on employees and to set recommendations. The theoretical section contains basic information about the crisis communication with respect to internal company communication. It analyzes the reasons why the communication is essential during the crisis and addresses the question of how to manage crisis communications. This section also elaborates the channels of communication, crisis management work and outlines the importance of the communication plan. The main practical part applies the theoretical knowledge to the practical point of view and analyzes the erroneously led crisis communication from the employees' point of view - based on the research.
Tato bakalářská práce je zaměřena na interní krizové komunikace ve firmě. Cílem práce je popsat aspekty chybně vedené krizové komunikace a na základě vysledovaných fakt popsat její dopady na zaměstnance a vytyčit doporučení.
Teoretická část obsahuje základní klíčové informace o krizové komunikaci s ohledem na vnitrofiremní, rozebírá důvody, proč komunikovat v období krize a zabývá se otázkou, jak vést krizovou komunikaci. V této sekci pak rozpracovává komunikační kanály, práci krizového managementu a nastiňuje důležitost komunikačního plánu.
Hlavní, praktická část, teoretické poznatky aplikuje do praktického pohledu a analyzuje na základě výzkumného šetření chybně vedenou krizovou komunikaci pohledem zaměstnanců firmy.
Annotation in English
This thesis focuses on the internal crisis communication in the company. The aim is to describe aspects of the erroneously led crisis communications and on the basis of the facts observed to describe its impact on employees and to set recommendations. The theoretical section contains basic information about the crisis communication with respect to internal company communication. It analyzes the reasons why the communication is essential during the crisis and addresses the question of how to manage crisis communications. This section also elaborates the channels of communication, crisis management work and outlines the importance of the communication plan. The main practical part applies the theoretical knowledge to the practical point of view and analyzes the erroneously led crisis communication from the employees' point of view - based on the research.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na vliv krizové komunikace na interní komunikaci, definujte pracovní hypotézy.
2. Popište a analyzujte konkrétní krizovou komunikaci ve zvolené firmě.
3. Proveďte kvalitativní průzkum u cílové skupiny zaměstnanců s cílem analyzovat vliv uvedené krizové komunikace na postoje zaměstnanců.
4. Porovnejte teoretická východiska a řešení konkrétní krizové komunikace ve zvolené firmě, vyvoďte závěry a doporučení aplikovatelná v praxi.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na vliv krizové komunikace na interní komunikaci, definujte pracovní hypotézy.
2. Popište a analyzujte konkrétní krizovou komunikaci ve zvolené firmě.
3. Proveďte kvalitativní průzkum u cílové skupiny zaměstnanců s cílem analyzovat vliv uvedené krizové komunikace na postoje zaměstnanců.
4. Porovnejte teoretická východiska a řešení konkrétní krizové komunikace ve zvolené firmě, vyvoďte závěry a doporučení aplikovatelná v praxi.
Recommended resources
CAYWOOD, C., Public relations, 1.vyd. Computer press, 2006. Počet stran 600. ISBN 80-7226-886-4.
DePELSMACKER, P., GEUNES M. Marketingová komunikace. 3.vyd. Grada Publishing, 2003. Počet stran 600. ISBN 80-247-0251-1.
HOLÁ, J., Interní komunikace ve firmě. 1.vyd. Computer press, a.s., Brno, 2006. Počet stran 170. ISBN 80-251-1250-0.
KOTLER, P., KELLER, K. Marketing management. 12.vyd. Grada Publishing, 2007. Počet stran 788. ISBN 978-80-247-1359-5.
SVOBODA, V., Public relations moderně a účinně. 2. vyd. Grada Publishing, 2009. Počet stran 239. ISBN 978-80-247-2866-7.
Recommended resources
CAYWOOD, C., Public relations, 1.vyd. Computer press, 2006. Počet stran 600. ISBN 80-7226-886-4.
DePELSMACKER, P., GEUNES M. Marketingová komunikace. 3.vyd. Grada Publishing, 2003. Počet stran 600. ISBN 80-247-0251-1.
HOLÁ, J., Interní komunikace ve firmě. 1.vyd. Computer press, a.s., Brno, 2006. Počet stran 170. ISBN 80-251-1250-0.
KOTLER, P., KELLER, K. Marketing management. 12.vyd. Grada Publishing, 2007. Počet stran 788. ISBN 978-80-247-1359-5.
SVOBODA, V., Public relations moderně a účinně. 2. vyd. Grada Publishing, 2009. Počet stran 239. ISBN 978-80-247-2866-7.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího práce a oponenta. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
1. Společnost Dell opravdu nemá medialist, jak je uvedeno v závěru práce? Jaká média by měl tento dokument obsahovat? Stačí typové rozdělení.
2. Která ze složek komunikace byla v nastalé krizi důležitější? Externí nebo interní?
3. Jaké byly nejvýznamnější hrozby pro firmu v této krizové situace? Které z nich se daly minimalizovat dobře vedenou komunikací a které naopak ne?
Vedoucí práce položila v průběhu obhajoby práce dílčí doplňující otázky.
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
Komise se v rámci diskuze rozhodla na základě obhajoby práce a úrovně odpovědí na položené otázky pro uvedené konečného hodnocení práce.