Cílem bakalářské práce je zjistit na základě analýzy úroveň povědomí o sociální reklamě u žáků končících školní docházku na základní škole a u studentů končících studium na střední škole. Práce se zaměřuje na postoje dospívajících, vhodnost volby médií a formu zpracování reklamního sdělení vzhledem k cílové skupině. K získání dat je využito do-tazníkového šetření. Výsledky jsou využity k formulaci doporučení pro zpracovatele a zadavatele sociálních reklam směřujících k adolescentní mládeži.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to find the analysis to determine the level of awareness social ad-vertising at the school ended pupils at primary school and the school ended pupils at the secondary school. The work focuses on attitudes of adolescents, the appropriateness of the choice of media and forms processing advertisement on the target group. To acquire the data used questionnares. The results are used to formulate recommendations for processer and social sponsor advertisement aimed at adolescent youth.
Klíčová slova
adolescence, postoje, hodnoty, účinky mediální výpovědi, apely reklamy, sociální reklama, plán marketingového výzkumu
Klíčová slova v angličtině
adolescence, attitutedes, the effects of media predicables,the appeals of advertising, social advertising, marketing research plan
Rozsah průvodní práce
51 s. (68 494 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit na základě analýzy úroveň povědomí o sociální reklamě u žáků končících školní docházku na základní škole a u studentů končících studium na střední škole. Práce se zaměřuje na postoje dospívajících, vhodnost volby médií a formu zpracování reklamního sdělení vzhledem k cílové skupině. K získání dat je využito do-tazníkového šetření. Výsledky jsou využity k formulaci doporučení pro zpracovatele a zadavatele sociálních reklam směřujících k adolescentní mládeži.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to find the analysis to determine the level of awareness social ad-vertising at the school ended pupils at primary school and the school ended pupils at the secondary school. The work focuses on attitudes of adolescents, the appropriateness of the choice of media and forms processing advertisement on the target group. To acquire the data used questionnares. The results are used to formulate recommendations for processer and social sponsor advertisement aimed at adolescent youth.
Klíčová slova
adolescence, postoje, hodnoty, účinky mediální výpovědi, apely reklamy, sociální reklama, plán marketingového výzkumu
Klíčová slova v angličtině
adolescence, attitutedes, the effects of media predicables,the appeals of advertising, social advertising, marketing research plan
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu a dostupné materiály v oblasti sociálního marketingu se zaměřením na sociální reklamu a sociální a vývojové psychologie se zaměřením na období dospívání.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Na základě realizovaných dotazníkových šetření analyzujte postoje a vnímání sociální reklamy u cílových skupin.
4. Verifikujte hypotézy, formulujte závěry a případná doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu a dostupné materiály v oblasti sociálního marketingu se zaměřením na sociální reklamu a sociální a vývojové psychologie se zaměřením na období dospívání.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Na základě realizovaných dotazníkových šetření analyzujte postoje a vnímání sociální reklamy u cílových skupin.
4. Verifikujte hypotézy, formulujte závěry a případná doporučení.
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, Ringier ČR, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
MACEK, P. Adolescence. 2. upr. vyd. Praha. Portál, 2003. 144 s. ISBN 80-7178-747-7.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 1. vyd. Praha. Academia, 1999 287 s. ISBN 80-200-0690-7.
STÁVKOVÁ, J., DUFEK, J. Marketingový výzkum 2. přepracované vyd. Brno. Mendelova zemědělská a lesnická univerzita, 2004. 191 s. ISBN 80-7157-795-2.
VYSEKALOVÁ, J. a spol. Psychologie reklamy. 3. akt. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha : Management Press, Ringier ČR, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
MACEK, P. Adolescence. 2. upr. vyd. Praha. Portál, 2003. 144 s. ISBN 80-7178-747-7.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 1. vyd. Praha. Academia, 1999 287 s. ISBN 80-200-0690-7.
STÁVKOVÁ, J., DUFEK, J. Marketingový výzkum 2. přepracované vyd. Brno. Mendelova zemědělská a lesnická univerzita, 2004. 191 s. ISBN 80-7157-795-2.
VYSEKALOVÁ, J. a spol. Psychologie reklamy. 3. akt. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Otázka dle posudku vedoucího práce,
Otázky dle posudku oponenta práce, Ing. Kovařík
1. Vysvětlete, v čem přesně spočívá Vámi použitá metoda "nepřímého dotazníkového šetření"?
2. Při analýze docházíte k závěru, že žáci ZŠ preferují častěji než žáci SŠ jako reklamní médium pro sociální reklamu časopisy a noviny a internet (otázka č. 5). Čím si to vysvětlujete?
3. Jak byste definovala pojem "šokující sociální reklama"? Může se stát, že ji respondenti v průzkumu sice preferovali méně často, ale jako reklama může být účinnější než další testované formy? Proč?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.