Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kreativní strategie a jejich prvků, kde se v teoretické části práce pokusím popsat a blíže specifikovat jednotlivé důležitosti složek této strategie a nalézt klíč k jejímu hodnocení. Samotné hodnocení a výzkum reklamních spotů a prvků kreativní strategie bude charakterizován na spotech společnosti Kofola a vy-hodnocen v kvalitativním výzkumu Focus Group.
Anotace v angličtině
This project deals with the topic of creative strategy and its components. In the theoretical part I will attempt to describe and specify particular significances of this strategy and find its evaluative key. The evaluation and research on advertising spots and creative strategy components will be described on the spots of Kofola company and analyzed in Focus Group qualitative research.
Klíčová slova
kreativní strategie, Kofola, televizní spot, logika, emoce, Focus Group
Klíčová slova v angličtině
creative strategy, Kofola, advertising spots, logic, emotion, Focus Group
Rozsah průvodní práce
69 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou kreativní strategie a jejich prvků, kde se v teoretické části práce pokusím popsat a blíže specifikovat jednotlivé důležitosti složek této strategie a nalézt klíč k jejímu hodnocení. Samotné hodnocení a výzkum reklamních spotů a prvků kreativní strategie bude charakterizován na spotech společnosti Kofola a vy-hodnocen v kvalitativním výzkumu Focus Group.
Anotace v angličtině
This project deals with the topic of creative strategy and its components. In the theoretical part I will attempt to describe and specify particular significances of this strategy and find its evaluative key. The evaluation and research on advertising spots and creative strategy components will be described on the spots of Kofola company and analyzed in Focus Group qualitative research.
Klíčová slova
kreativní strategie, Kofola, televizní spot, logika, emoce, Focus Group
Klíčová slova v angličtině
creative strategy, Kofola, advertising spots, logic, emotion, Focus Group
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na specifika kreativních strategií v reklamě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu dostupných českých/slovenských TV reklam na nealkoholické nápoje. Zaměřte se na konkrétní cílovou skupinu a analyzujte použité reklamní strategie. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zhodnoťte míru a úroveň využití kreativních strategií v daných TV reklamách.
3. Na základě výsledků analýzy současného stavu navrhněte doporučení na poli využívání kreativních strategií. Uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a následně teoretický základ se zaměřením na specifika kreativních strategií v reklamě. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy, metodiku a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu dostupných českých/slovenských TV reklam na nealkoholické nápoje. Zaměřte se na konkrétní cílovou skupinu a analyzujte použité reklamní strategie. Kriticky porovnejte zjištěný stav se závěry z teoretické části. Zhodnoťte míru a úroveň využití kreativních strategií v daných TV reklamách.
3. Na základě výsledků analýzy současného stavu navrhněte doporučení na poli využívání kreativních strategií. Uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení této problematiky.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, R. a kolektiv, Moderní marketingový výzkum, 1. vydání, Praha: Grada, 2006. Počet stran 280. ISBN 80-247-0966-X
VYSEKALOVÁ, J. a kolektiv, Psychologie reklamy, 3. vydání, Praha: Grada, 2007. Počet stran 296. ISBN 978-80-247-2196-5
VYSEKALOVÁ J., MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha, Grada Publishing 2008, Počet stran 192. ISBN 978-80-247-2001-2
KŘÍŽEK, Z., CRHA, I. Jak psát reklamní text. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 1998. Počet stran 128. ISBN 80-7169-308-1
CRHA, I. KŘÍŽEK, Z. Život s reklamou. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2002. Počet stran 168. ISBN 80-247-0213-4
HOPKINS, C. C. Můj život v reklamě a Reklama jako věda. Pardubice, Filip Trend 2003. Počet stran 207. ISBN 80-86282-25-2
DE PELSMACKER, P., GEUEN, M., VAN DEN BERGH, J., Marketingová komunikace, 1802 publikace, Praha: Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0254-1
FORET M., Marketingová komunikace, 2 aktualizované vydání, Computer Press, a.s., 2008, ISBN 80-251-1041-9
KOTLER, P., KELLER, K.L., Marketing management, 12 vyd., Praha, Grada Publishing 2007. Počet stran 792. ISBN 978-80-247-1359-5
Seznam doporučené literatury
KOZEL, R. a kolektiv, Moderní marketingový výzkum, 1. vydání, Praha: Grada, 2006. Počet stran 280. ISBN 80-247-0966-X
VYSEKALOVÁ, J. a kolektiv, Psychologie reklamy, 3. vydání, Praha: Grada, 2007. Počet stran 296. ISBN 978-80-247-2196-5
VYSEKALOVÁ J., MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha, Grada Publishing 2008, Počet stran 192. ISBN 978-80-247-2001-2
KŘÍŽEK, Z., CRHA, I. Jak psát reklamní text. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 1998. Počet stran 128. ISBN 80-7169-308-1
CRHA, I. KŘÍŽEK, Z. Život s reklamou. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2002. Počet stran 168. ISBN 80-247-0213-4
HOPKINS, C. C. Můj život v reklamě a Reklama jako věda. Pardubice, Filip Trend 2003. Počet stran 207. ISBN 80-86282-25-2
DE PELSMACKER, P., GEUEN, M., VAN DEN BERGH, J., Marketingová komunikace, 1802 publikace, Praha: Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0254-1
FORET M., Marketingová komunikace, 2 aktualizované vydání, Computer Press, a.s., 2008, ISBN 80-251-1041-9
KOTLER, P., KELLER, K.L., Marketing management, 12 vyd., Praha, Grada Publishing 2007. Počet stran 792. ISBN 978-80-247-1359-5
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly položeny níže uvedené otázky (PaedDr. Gottlichová):
1. V rámci obhajoby předložte nově stanovené hypotézy v propojení s verifikací.
2. Co Vás vedlo k výběru respondentů převážně z oblasti stavebnictví a učitelství (technické)? (str. 31;) Jednalo se o záměr ve výběru profesního zařazení? Projevil se výběr vzhledem k dosaženému vzdělání zúčastněných?
3. Pozitivní přijetí reklamních spotů postavených na nostalgii u generace 25 - 35 let je, vzhledem k horní věkové hranici respondentů, docela pochopitelné. Co současná adolescentní mládež? Myslíte si, že i zde bude fungovat motiv nostalgie?
4. Na místě režisérů spotů se zde setkáváme většinou se zvučnými jmény věnujícími se reklamnímu průmyslu. Myslíte si, že i tento aspekt sehrává svou významnou roli v přijetí a návratu produktu do povědomí spotřebitelů?
Ovlivnilo rozlévání kofoly po čas produkce vztah zúčastněných k produktu?
Odpovědi: Studentka plně zodpověděla dané otázky.