Cílem bakalářské práce je potvrzení nebo vyvrácení hypotéz, zda obsahují propagační texty s příběhem jasné a srozumitelné sdělení pro spotřebitele, mají propagační texty s příběhem dostatečnou účinnost k tomu, aby vyvolaly silný zájem spotřebitele vedoucí ke koupi produktu? Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část práce se věnuje historii vzniku příběhu, zařazení příběhu jako literárního žánru a tvorbě propagačních příběhů. Praktická část analyzuje konkrétní tvorbu propagačních textů s příběhem, ty jsou následně srovnávány s výsledky výzkumné sondy.
Anotace v angličtině
Advertising and its story became part of the perception of the world. Promotional stories are told in order to simplify our life and help us not lost in a huge amount of information which target to us every day. Aim of this bachelor thesis is to confirm or refute hypotheses, whether promotional texts with the stories have sufficient effectiveness and promotional texts with the story contain clear and understandable messages for the consumers? The bachelor thesis consists of two parts. Theoretical part deals with the history of the story, the inclusion of the story as a literary genre and creation of the promotional stories. Practical part analyzes the particular creation of the promotional texts with the stories, which are compared with the research results.
Cílem bakalářské práce je potvrzení nebo vyvrácení hypotéz, zda obsahují propagační texty s příběhem jasné a srozumitelné sdělení pro spotřebitele, mají propagační texty s příběhem dostatečnou účinnost k tomu, aby vyvolaly silný zájem spotřebitele vedoucí ke koupi produktu? Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část práce se věnuje historii vzniku příběhu, zařazení příběhu jako literárního žánru a tvorbě propagačních příběhů. Praktická část analyzuje konkrétní tvorbu propagačních textů s příběhem, ty jsou následně srovnávány s výsledky výzkumné sondy.
Anotace v angličtině
Advertising and its story became part of the perception of the world. Promotional stories are told in order to simplify our life and help us not lost in a huge amount of information which target to us every day. Aim of this bachelor thesis is to confirm or refute hypotheses, whether promotional texts with the stories have sufficient effectiveness and promotional texts with the story contain clear and understandable messages for the consumers? The bachelor thesis consists of two parts. Theoretical part deals with the history of the story, the inclusion of the story as a literary genre and creation of the promotional stories. Practical part analyzes the particular creation of the promotional texts with the stories, which are compared with the research results.
1. Zpracujte dostupné literární prameny z oblasti marketingové komunikace se zaměřením na propagační texty. Stanovte cíl, formulujte pracovní hypotézy bakalářské práce.
2. Analyzujte význam a užití příběhů v propagačních textech, charakterizujte silné a slabé stránky.
3. Popište současné tendence ve tvorbě propagačních textů. Uveďte konkrétní příklady, srovnejte je.
4. Zhodnoťte validitu hypotéz, učiňte závěry a navrhněte další možnosti řešení zkoumané problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupné literární prameny z oblasti marketingové komunikace se zaměřením na propagační texty. Stanovte cíl, formulujte pracovní hypotézy bakalářské práce.
2. Analyzujte význam a užití příběhů v propagačních textech, charakterizujte silné a slabé stránky.
3. Popište současné tendence ve tvorbě propagačních textů. Uveďte konkrétní příklady, srovnejte je.
4. Zhodnoťte validitu hypotéz, učiňte závěry a navrhněte další možnosti řešení zkoumané problematiky.
Seznam doporučené literatury
ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997. Počet stran 271. ISBN 80-7198-173-7.
FIŠER, Z. Tvůrčí psaní. Malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno: Paido 2001. Počet stran 164. ISBN 80-85931-99-0.
FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. vyd. Praha: Management Press, 2008. Počet stran 195. ISBN 978-80-7261-160-7.
KŘÍŽEK, Z., CRHA I. Jak psát reklamní text. 3 vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. Počet stran 224. ISBN 978-80-247-2452-2.
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vyd. Praha: Management Press, 2006. Počet stran 258. ISBN 80-7261-010-4.
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2006. Počet stran 280. ISBN 80-247-0966-X.
OGILVY, D. O reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. Počet stran 223. ISBN 978-80-7261-154-6.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Marketing. 1. vyd. Fortuna, 2006. Počet stran 247. ISBN 80-7168-979-3.
Seznam doporučené literatury
ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997. Počet stran 271. ISBN 80-7198-173-7.
FIŠER, Z. Tvůrčí psaní. Malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno: Paido 2001. Počet stran 164. ISBN 80-85931-99-0.
FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. vyd. Praha: Management Press, 2008. Počet stran 195. ISBN 978-80-7261-160-7.
KŘÍŽEK, Z., CRHA I. Jak psát reklamní text. 3 vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. Počet stran 224. ISBN 978-80-247-2452-2.
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vyd. Praha: Management Press, 2006. Počet stran 258. ISBN 80-7261-010-4.
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2006. Počet stran 280. ISBN 80-247-0966-X.
OGILVY, D. O reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. Počet stran 223. ISBN 978-80-7261-154-6.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Marketing. 1. vyd. Fortuna, 2006. Počet stran 247. ISBN 80-7168-979-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svoji bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího práce i oponenta.
1. U rozboru reklamy na Dove Pro-Age chcete oslovit "?cílovou skupinu spotřebitelů mužů, kteří nákup hradí ?." (str. 35) v době, kdy jsou ženy finančně většinou nezávislé. Co byste jim chtěla sdělit? (Boušková, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na otázku.
2. Podle jakého klíče jste vybírala spoty k analýze? (Boušková, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na otázku.
3. Proč byste pro propagaci Dove Pro-Age volila dopolední vysílací časy v TV? Kosmetika Dove Pro-Age je určena ženám se zralou pletí - tedy 50+. V tomto věku ženy vesměs stále pracují a dopolední vysílání jim není určeno. (Boušková, ot. dle posudku). Studentka plně odpověděla na otázku.
4. Jak definujete příběh a co je základní stavební jednotkou příběhu? (prof. Pavelka)
Studentka odpověděla na položenou otázku.