Diplomová práce na téma ?Jak efektivně oslovit voliče senátního obvodu č. 62? se zabývá návrhem efektivní volební kampaně pro tento senátní obvod č. 62 - Prostějov. S využitím marketingových prostředků a teorií politického marketingu navrhuje komunikační pro-středky volební kampaně, které efektivně osloví cílovou skupinu ? voliče. Senátní obvod č. 62 byl vybrán proto, že analýza regionálního tisku a průzkum vlivu marketingových nástro-jů na voliče byl realizován v tomto obvodu. Přestože senátní obvody jsou uměle vytvořené územní celky, nesouvisející s geografickými hranicemi okresů ani krajů, řada závěrů této práce se dá interpretovat i pro jiné senátní volební obvody.
Anotace v angličtině
Thesis on the topic "How to effectively reach the voters of Senate district 62" deals with the use of effective electoral campaign for the Senate District 62 - Prostejov. With the use of marketing resources and theories of political marketing campaign suggests that effectively addresses the audience - the voters. Senatorial District No. 62 was chosen because analysis of the regional press and research on the influence of marketing tools for voters was conducted in this area. While senatorial districts are artificially created territorial units, non-geographical district or regional boundaries, many of the conclusions of this work can be interpreted for other senatorial constituencies.
Klíčová slova
politický marketing, politická komunikace, politická reklama, Senát, volební kampaň, Prostějov
Klíčová slova v angličtině
political marketing, political communication, political advertising, the Senate, the electoral campaign, Prostejov
Rozsah průvodní práce
105 s. (120 372 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma ?Jak efektivně oslovit voliče senátního obvodu č. 62? se zabývá návrhem efektivní volební kampaně pro tento senátní obvod č. 62 - Prostějov. S využitím marketingových prostředků a teorií politického marketingu navrhuje komunikační pro-středky volební kampaně, které efektivně osloví cílovou skupinu ? voliče. Senátní obvod č. 62 byl vybrán proto, že analýza regionálního tisku a průzkum vlivu marketingových nástro-jů na voliče byl realizován v tomto obvodu. Přestože senátní obvody jsou uměle vytvořené územní celky, nesouvisející s geografickými hranicemi okresů ani krajů, řada závěrů této práce se dá interpretovat i pro jiné senátní volební obvody.
Anotace v angličtině
Thesis on the topic "How to effectively reach the voters of Senate district 62" deals with the use of effective electoral campaign for the Senate District 62 - Prostejov. With the use of marketing resources and theories of political marketing campaign suggests that effectively addresses the audience - the voters. Senatorial District No. 62 was chosen because analysis of the regional press and research on the influence of marketing tools for voters was conducted in this area. While senatorial districts are artificially created territorial units, non-geographical district or regional boundaries, many of the conclusions of this work can be interpreted for other senatorial constituencies.
Klíčová slova
politický marketing, politická komunikace, politická reklama, Senát, volební kampaň, Prostějov
Klíčová slova v angličtině
political marketing, political communication, political advertising, the Senate, the electoral campaign, Prostejov
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu v oblasti marketingových komunikací se zaměřením na politický marketing.
2. Shrňte teoretické poznatky z oblasti politického marketingu.
3. Zaměřte se na vznik a vývoj senátních obvodů v ČR od roku 1996 do současnosti.
4. Popište vybraném senátní obvod, jeho specifika a poslední volby-2006.
5. Analyzujte dostupná reklamní média v senátním obvodě a jejich účinnost.
6. Realizujte průzkum vlivu médií na voliče.
7. Vyhodnoťte získaná data a proveďte verifikaci hypotéz.
8. Popište a vyhodnoťte další faktory ovlivňující volby do Senátu PČR.
9. Navrhněte efektivní volební kampaň pro senátní volební obvod č. 62.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu v oblasti marketingových komunikací se zaměřením na politický marketing.
2. Shrňte teoretické poznatky z oblasti politického marketingu.
3. Zaměřte se na vznik a vývoj senátních obvodů v ČR od roku 1996 do současnosti.
4. Popište vybraném senátní obvod, jeho specifika a poslední volby-2006.
5. Analyzujte dostupná reklamní média v senátním obvodě a jejich účinnost.
6. Realizujte průzkum vlivu médií na voliče.
7. Vyhodnoťte získaná data a proveďte verifikaci hypotéz.
8. Popište a vyhodnoťte další faktory ovlivňující volby do Senátu PČR.
9. Navrhněte efektivní volební kampaň pro senátní volební obvod č. 62.
Seznam doporučené literatury
BRADOVÁ, E. Od lokálních mítinků k politickému marketingu, Brno, Masarykova univerzita v Brně; Mezinárodní politologický ústav, 2005, ISBN 80-210-3800-4
JABLONSKI, A. W. Politický marketing, úvod do teorie a praxe, Brno, Barrister & Principal s.r.o., 2006, ISBN 80-7364-011-2
SOUKALOVÁ R., Strategický marketing, UTB Zlín 2005, 118 stran, ISBN: 80-7318-177-0
FIALA, P.; STRMISKA M.; Teorie politických stran, Brno, Barrister & Principal s.r.o., 2009, ISBN 978-80-87029-71-8
SVĚTLÍK, J. Marketing a reklama. 1. vyd. Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2005. Počet stran 170. ISBN 80-7318-140-1
Seznam doporučené literatury
BRADOVÁ, E. Od lokálních mítinků k politickému marketingu, Brno, Masarykova univerzita v Brně; Mezinárodní politologický ústav, 2005, ISBN 80-210-3800-4
JABLONSKI, A. W. Politický marketing, úvod do teorie a praxe, Brno, Barrister & Principal s.r.o., 2006, ISBN 80-7364-011-2
SOUKALOVÁ R., Strategický marketing, UTB Zlín 2005, 118 stran, ISBN: 80-7318-177-0
FIALA, P.; STRMISKA M.; Teorie politických stran, Brno, Barrister & Principal s.r.o., 2009, ISBN 978-80-87029-71-8
SVĚTLÍK, J. Marketing a reklama. 1. vyd. Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2005. Počet stran 170. ISBN 80-7318-140-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
otázka dle posudku vedoucího DP, Bačuvčík, Ph.D.
Osobně si myslím, že ve Vašich analýzách chybí důležitý (a jistě obtížně uchopitelný) parametr pro úspěšného kandidáta do Senátu, který bych osobně nazval "důvěryhodnost".
Jaká je podle Vás role takového parametru a je možné jej nějak analyticky uchopit?
otázky dle posudku oponenta, Soukalová, Ph.D.
1. Mohou voliče v obvodu podporovat v ochotě jít k volbám i celonárodní média?
odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku, student mluvil o ne/efektivtě využití celonárodních médií, odkazoval na zákony a jiná omezení.
2. Je množství financí na volební kampaň vždy rozhodujícím faktorem?
odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku, uvedl konkrétní částky peněz, uvedl příklady a doporučení.
3. Navrhněte žebříček využívaných forem komunikace pro volební kampaň podle efektivnosti (účinku).
odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Nebyly položeny doplňující otázky.