Práce se zabývá problematikou využívání erotických a sexuálních prvků v současných a nedávných reklamních kampaních probíhajících na území České republiky na venkovních plochách, internetu a v tisku. Teoretická část přináší stručnou historickou rekapitulaci vývoje reklamy a tuzemského stavu právní regulace i samoregulace reklamy, dále pak pohled na psychologické působení reklamy a erotiky na člověka. Praktická část se zabývá analýzou dat z pravidelných průzkumů Češi a reklama a srovnáním s vlastním průzkumem realizovaným pro účely této práce. Součástí praktického bloku je i analýza vybraných reklamních kampaní. V projektové části je formulován jednoduchý a široce využitelný samoregulační nástroj reklamy uplatnitelný v internetovém prostředí a zároveň doporučení oblastí, ve kterých by měla být posílena státní regulace.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on using erotic and sexual elements in contemporary Czech outdoor, Internet and advertising campaigns. Theoretical part of this thesis brings brief description of the evolution of advertising and the current state of advertising regulation and self-regulation. The theoretical part also contains a view of psychological aspects of using erotic and sexual elements in advertising. The practical part is focused on data analysis from the periodic surveys ?Czech and the Advertising? in comparison to a survey performed especially for the purpose of this thesis. Analysis of selected advertising campaigns is included. The project part offers an easy and widely usable advertising self-regulation tool applicable in the Internet environment and also some recommendations about advertising regulation.
Klíčová slova
Erotika a sex v reklamě, regulace reklamy, samoregulace reklamy, Češi a reklama, reklamní kampaň, Rada pro reklamu, psychologické působení erotiky a sexu, etický kodex
Klíčová slova v angličtině
Erotic and sexual elements in advertising, advertising regulation, advertising self-regulation, Czech and the Advertising, advertising campaign, Czech Advertising Standards Council, psychological effects of erotic and sexual elements, ethics code
Rozsah průvodní práce
87 s. (113 477 znaků),
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou využívání erotických a sexuálních prvků v současných a nedávných reklamních kampaních probíhajících na území České republiky na venkovních plochách, internetu a v tisku. Teoretická část přináší stručnou historickou rekapitulaci vývoje reklamy a tuzemského stavu právní regulace i samoregulace reklamy, dále pak pohled na psychologické působení reklamy a erotiky na člověka. Praktická část se zabývá analýzou dat z pravidelných průzkumů Češi a reklama a srovnáním s vlastním průzkumem realizovaným pro účely této práce. Součástí praktického bloku je i analýza vybraných reklamních kampaní. V projektové části je formulován jednoduchý a široce využitelný samoregulační nástroj reklamy uplatnitelný v internetovém prostředí a zároveň doporučení oblastí, ve kterých by měla být posílena státní regulace.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on using erotic and sexual elements in contemporary Czech outdoor, Internet and advertising campaigns. Theoretical part of this thesis brings brief description of the evolution of advertising and the current state of advertising regulation and self-regulation. The theoretical part also contains a view of psychological aspects of using erotic and sexual elements in advertising. The practical part is focused on data analysis from the periodic surveys ?Czech and the Advertising? in comparison to a survey performed especially for the purpose of this thesis. Analysis of selected advertising campaigns is included. The project part offers an easy and widely usable advertising self-regulation tool applicable in the Internet environment and also some recommendations about advertising regulation.
Klíčová slova
Erotika a sex v reklamě, regulace reklamy, samoregulace reklamy, Češi a reklama, reklamní kampaň, Rada pro reklamu, psychologické působení erotiky a sexu, etický kodex
Klíčová slova v angličtině
Erotic and sexual elements in advertising, advertising regulation, advertising self-regulation, Czech and the Advertising, advertising campaign, Czech Advertising Standards Council, psychological effects of erotic and sexual elements, ethics code
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši zdrojové literatury a vymezte teoretická východiska k tématu práce.
2. Proveďte analýzu dostupných výzkumů relevantních k tématu práce.
3. Zpracujte vlastní výzkum na zadané téma, popište metodiku výzkumu a analyzujte získaná data.
4. Srovnejte výsledky výzkumů s aktuálním stavem regulace a samoregulace reklamy v českém prostředí.
5. V projektové části diplomové práce navrhněte regulační/samoregulační mechanizmy reklamy reflektující výstupy z analyzovaných výzkumů.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši zdrojové literatury a vymezte teoretická východiska k tématu práce.
2. Proveďte analýzu dostupných výzkumů relevantních k tématu práce.
3. Zpracujte vlastní výzkum na zadané téma, popište metodiku výzkumu a analyzujte získaná data.
4. Srovnejte výsledky výzkumů s aktuálním stavem regulace a samoregulace reklamy v českém prostředí.
5. V projektové části diplomové práce navrhněte regulační/samoregulační mechanizmy reklamy reflektující výstupy z analyzovaných výzkumů.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, P. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010. ISBN 978-80-904273-3-3.
NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
POŠTULKA, V. Dějiny pornografie v datech. Praha: ZYX, 2007. ISBN 978-80-87021-30-9.
REICHERT, T., LAMBIASE, J. SEX in ADVERTISING-Perspectives on the Erotic Appeal. III.series. Lawrence Erlbaum Associates, 2002. ISBN 0-8058-4117-2.
STUCHLÍKOVÁ, I. Základy psychologie emocí. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN: 80-7178-553-9.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, P. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2010. ISBN 978-80-904273-3-3.
NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
POŠTULKA, V. Dějiny pornografie v datech. Praha: ZYX, 2007. ISBN 978-80-87021-30-9.
REICHERT, T., LAMBIASE, J. SEX in ADVERTISING-Perspectives on the Erotic Appeal. III.series. Lawrence Erlbaum Associates, 2002. ISBN 0-8058-4117-2.
STUCHLÍKOVÁ, I. Základy psychologie emocí. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN: 80-7178-553-9.
Přílohy volně vložené
DVD-ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou magisterskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce položil tyto otázky:
1. Autor hovorí v texte o erotike a o pornografii, kam by zaradil kategóriu sexu?
2. Ako sa pozerá na budúcnosť erotickej reklamy v masových médiách?
3. Ktoré médium považuje za najvhodnejšie pre erotickú reklamu?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Stručne charakterizujte, ako sa z pohľadu histórie menilo používanie erotických a sexuálnych symbolov v reklame v porovnaní so súčasnosťou.
2. S akými typmi erotických a sexuálnych apelov v reklame ste sa stretli? Skúste uviesť ich základné formy a stručnú charakteristiku.
3. Uveďte, v ktorých prípadoch je použitie erotického apelu reklame vhodné, doslova až žiadané, a v ktorých prípadoch naopak neprípustné?
Odpovědi: Student plně odpověděl na položené otázky.