Public relations jsou v dnešní době významnou součásti marketingové komunikace většiny organizací. Díky silnému konkurenčnímu prostředí si i malé firmy v poslední době uvědo-mují jejich důležitost a snaží se je aspoň částečně zahrnout do svých marketingových plá-nů.
Diplomová práce se zabývá problematikou možnosti a využití nástrojů public relations jako efektivního nástroje marketingové komunikace v malé firmě. V teoretické části je apelová-no na správné vymezení stěžejních pojmů. Praktická část práce je zaměřena na velmi podrobnou analýzu softwarové společnosti myWAC TECHNOLOGIES a současně využí-vaných prostředků public relations. Dále interpretuje data výzkumné sondy, zjišťující u cílové skupiny zákazníků míru efektivity aktuálně využívaných PR nástrojů, převážně je-jich působení na vnímání image firmy v očích zákazníků. V projektové části se diplomová práce zabývá návrhem modelu efektivního využití PR komunikace aplikovaného v praxi.
Anotace v angličtině
Public relations is a very important part of marketing communication of most organizati-ons. Due to the strong competitive environment even small businesses realize its impor-tance and they try to partially incorporate it into their marketing plans.
The thesis deals with the possibilities and applications of public relations tools as an efective marketing communication instrument in a small company. The theoretical part is appealing to the proper determination of crucial concepts. The practical part is focused on a very thorough analysis of a software company myWAC TECHNOLOGIES and its current usage of public relations tools. Furthermore, it interprets small-scale research data
identifying the rate of effectiveness of currently used PR tools at a target group of costu-mers and mainly their effect on the perception of company image in the eyes of costumers.
The project part of the thesis proposes a model of effective usage of PR communication applied in practice.
Klíčová slova
public relations, firemní identita, veřejné mínění, image, malá společnost, SWOT analýza, marketingový výzkum, výzkumná sonda
Klíčová slova v angličtině
public relations, corporate identity, public opinion, image, small business, SWOT analysis, marketing research, small-scale research.
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Public relations jsou v dnešní době významnou součásti marketingové komunikace většiny organizací. Díky silnému konkurenčnímu prostředí si i malé firmy v poslední době uvědo-mují jejich důležitost a snaží se je aspoň částečně zahrnout do svých marketingových plá-nů.
Diplomová práce se zabývá problematikou možnosti a využití nástrojů public relations jako efektivního nástroje marketingové komunikace v malé firmě. V teoretické části je apelová-no na správné vymezení stěžejních pojmů. Praktická část práce je zaměřena na velmi podrobnou analýzu softwarové společnosti myWAC TECHNOLOGIES a současně využí-vaných prostředků public relations. Dále interpretuje data výzkumné sondy, zjišťující u cílové skupiny zákazníků míru efektivity aktuálně využívaných PR nástrojů, převážně je-jich působení na vnímání image firmy v očích zákazníků. V projektové části se diplomová práce zabývá návrhem modelu efektivního využití PR komunikace aplikovaného v praxi.
Anotace v angličtině
Public relations is a very important part of marketing communication of most organizati-ons. Due to the strong competitive environment even small businesses realize its impor-tance and they try to partially incorporate it into their marketing plans.
The thesis deals with the possibilities and applications of public relations tools as an efective marketing communication instrument in a small company. The theoretical part is appealing to the proper determination of crucial concepts. The practical part is focused on a very thorough analysis of a software company myWAC TECHNOLOGIES and its current usage of public relations tools. Furthermore, it interprets small-scale research data
identifying the rate of effectiveness of currently used PR tools at a target group of costu-mers and mainly their effect on the perception of company image in the eyes of costumers.
The project part of the thesis proposes a model of effective usage of PR communication applied in practice.
Klíčová slova
public relations, firemní identita, veřejné mínění, image, malá společnost, SWOT analýza, marketingový výzkum, výzkumná sonda
Klíčová slova v angličtině
public relations, corporate identity, public opinion, image, small business, SWOT analysis, marketing research, small-scale research.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce,definujte základní pojmy v oblasti Public relations
2. Analyzujte současný stav využití PR prostředků ve zvolené firmě, definujte hlavní problémy
3. Zpracujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny zákazníků s cílem změřit efektivitu využívaných PR nástrojů
4. Ze zjištěných dat zpracujte v projektové části návrh modelu efektivního využití PR nástrojů aplikovatelného v praxi
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce,definujte základní pojmy v oblasti Public relations
2. Analyzujte současný stav využití PR prostředků ve zvolené firmě, definujte hlavní problémy
3. Zpracujte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny zákazníků s cílem změřit efektivitu využívaných PR nástrojů
4. Ze zjištěných dat zpracujte v projektové části návrh modelu efektivního využití PR nástrojů aplikovatelného v praxi
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejnos-tí. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 599 s. ISBN 80-7226-886-4.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
FORET, Miroslav, STÁVKOVÁ, Jana. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 165 s. ISBN 978-80-247-1903-0.
KOHOUT , Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. 1. vyd. Praha : Management Press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
KOTLER, Philip. Marketing Management. 10. rozš. vyd. Praha : Grada Pub-lishing, spol. s r.o., 2003. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERG, Joeri Van den. Marke-tingová komunikace. Praha: Grada Publishing a.s., 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 244 s. ISBN 80-247-0564-8.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations : řízená komunikace podniku s veřejnos-tí. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 599 s. ISBN 80-7226-886-4.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
FORET, Miroslav, STÁVKOVÁ, Jana. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8.
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 165 s. ISBN 978-80-247-1903-0.
KOHOUT , Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations. 1. vyd. Praha : Management Press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
KOTLER, Philip. Marketing Management. 10. rozš. vyd. Praha : Grada Pub-lishing, spol. s r.o., 2003. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERG, Joeri Van den. Marke-tingová komunikace. Praha: Grada Publishing a.s., 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
SVOBODA, Václav. Public relations : moderně a účinně. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 244 s. ISBN 80-247-0564-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
otázky dle posudku oponenta DP, Ph.Dr. Svoboda
1) Jak chápe studentka teoretický rozdíl mezi image a reputací a jak dalece je reputace signifikantní pro předmětný podnik myWAC TECHNOLOGIES?
2) Náleží výstavy a veletrhy též mezi prostředky PR a daly by se eventuelně využít pro PR komunikaci zkoumané firmy?
3) Může diplomantka do budoucnosti navrhnout optimální PR management předmětné firmy?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.