Informace o kvalifikační práci Typologie tržního segmentu věkové skupiny 50+ a jeho zvláštnosti. Komunikace vůči tržnímu segmentu 50+ v oblasti aktivní rekreace
Ve své diplomové práci se věnuji segmentu 50+, jeho typologii a zvláštnostem ve vztahu k aktivní rekreaci a komunikaci těchto volnočasových aktivit.
Teoretickou část jsem věnovala představení a deskripci segmentu 50+, jeho specifikům, odlišnostem, spotřebnímu chování, vztahu ke značkám a uznávaným hodnotám. V této části taktéž popisuji systém všeobecného přijímání a konzumace médií touto věkovou kohortou a rozvíjím téma vhodného obsahu komunikace. Zásadním prvkem je také popis aktivní rekreace a jejího vnímání lidmi staršími 50 let.
Praktická část představuje výstupy z primárních i sekundárních výzkumů realizovaných na této cílové skupině 50+ v ČR a zejména pak v Ústeckém kraji. Klíčovými součástmi jsou kromě popisu specifik kraje i návrhy komunikace nabídky nových možností trávení volného času. Závěr této části je věnován ověřování hypotéz a shrnutí výsledků výzkumné sondy.
V projektové části navrhuji řešení komunikace aktivní rekreace vůči segmentu 50+ v Ústeckém kraji. Tato část je vyústěním teoretické a praktické části práce a předkládá konkrétní návrhy řešení komunikace volnočasových aktivit segmentu 50+.
Anotace v angličtině
My diploma thesis is dedicated to a segment 50+, its typology and differences in relation to active recreation and communication of these free time activities.
Theoretical part covers introduction into description and definition of the segment 50+, including its specifics, differences, consumer behaviour, life style, brand reception and recognized values. In this part, I am also describing system of general media perception and consumption and relevant communication content. Final part is dedicated to active recreation description and how it is perceived by people who are 50 years and older.
Practical part introduces outcomes from primary and secondary research on segment 50+ in the Czech Republic and mainly in Ustecky region. Key part is dedicated to communication of new opportunities on offer in active recreation. The final part is dedicated to verifying the thesis hypothesis and a summary of the research probe.
In the project part I am proposing a system for solving communication of active recreation to segment 50+ by using the right tools of marketing communication. This part of diploma thesis is a conclusion of both theoretical and practical parts.
segment 50+, active recreation, free time activities, communication, research probe, ageism, getting old
Rozsah průvodní práce
99 s. (178 896 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci se věnuji segmentu 50+, jeho typologii a zvláštnostem ve vztahu k aktivní rekreaci a komunikaci těchto volnočasových aktivit.
Teoretickou část jsem věnovala představení a deskripci segmentu 50+, jeho specifikům, odlišnostem, spotřebnímu chování, vztahu ke značkám a uznávaným hodnotám. V této části taktéž popisuji systém všeobecného přijímání a konzumace médií touto věkovou kohortou a rozvíjím téma vhodného obsahu komunikace. Zásadním prvkem je také popis aktivní rekreace a jejího vnímání lidmi staršími 50 let.
Praktická část představuje výstupy z primárních i sekundárních výzkumů realizovaných na této cílové skupině 50+ v ČR a zejména pak v Ústeckém kraji. Klíčovými součástmi jsou kromě popisu specifik kraje i návrhy komunikace nabídky nových možností trávení volného času. Závěr této části je věnován ověřování hypotéz a shrnutí výsledků výzkumné sondy.
V projektové části navrhuji řešení komunikace aktivní rekreace vůči segmentu 50+ v Ústeckém kraji. Tato část je vyústěním teoretické a praktické části práce a předkládá konkrétní návrhy řešení komunikace volnočasových aktivit segmentu 50+.
Anotace v angličtině
My diploma thesis is dedicated to a segment 50+, its typology and differences in relation to active recreation and communication of these free time activities.
Theoretical part covers introduction into description and definition of the segment 50+, including its specifics, differences, consumer behaviour, life style, brand reception and recognized values. In this part, I am also describing system of general media perception and consumption and relevant communication content. Final part is dedicated to active recreation description and how it is perceived by people who are 50 years and older.
Practical part introduces outcomes from primary and secondary research on segment 50+ in the Czech Republic and mainly in Ustecky region. Key part is dedicated to communication of new opportunities on offer in active recreation. The final part is dedicated to verifying the thesis hypothesis and a summary of the research probe.
In the project part I am proposing a system for solving communication of active recreation to segment 50+ by using the right tools of marketing communication. This part of diploma thesis is a conclusion of both theoretical and practical parts.
segment 50+, active recreation, free time activities, communication, research probe, ageism, getting old
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce a definujte základní pojmy se zaměřením na tržní segment věkové skupiny 50+ a jeho zvláštnosti, s ohledem na možnosti komunikace vůči tomuto segmentu v oblasti aktivní rekreace.
2. Proveďte kvalitativní výzkum trhu v Ústeckém kraji, který se zaměří na průzkum způsobu trávení volného času a péči o zdraví u obyvatel kraje starších 50 let a systém komunikace aktivní rekreace vůči tomu segmentu.
3. Zpracujte strategii komunikace způsobu aktivní rekreace vůči občanům starším 50 let v Ústeckém kraji pro relevantní firmu.
4. Definujete zásady efektivní komunikace aktivní rekreace vůči segmentu 50+ v Ústeckém kraji.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce a definujte základní pojmy se zaměřením na tržní segment věkové skupiny 50+ a jeho zvláštnosti, s ohledem na možnosti komunikace vůči tomuto segmentu v oblasti aktivní rekreace.
2. Proveďte kvalitativní výzkum trhu v Ústeckém kraji, který se zaměří na průzkum způsobu trávení volného času a péči o zdraví u obyvatel kraje starších 50 let a systém komunikace aktivní rekreace vůči tomu segmentu.
3. Zpracujte strategii komunikace způsobu aktivní rekreace vůči občanům starším 50 let v Ústeckém kraji pro relevantní firmu.
4. Definujete zásady efektivní komunikace aktivní rekreace vůči segmentu 50+ v Ústeckém kraji.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing Management. 3. vyd. Victoria Publishing, 1997. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
KOPPL, Ladislav. UFO ? přehlížená generace. Praha: Respect Publishing, 2008. 92s. Souborný výstup výzkumu realizovaného mediální agenturou OMD Czech a výzkumnou agenturou Opinion Window.
STROUD, Dick. The 50 Plus Market (Why The Future Is Age Neutral When It Comes To Marketing & Branding Strategies). London: Kogan Page, 2006. 320 s. ISBN: 978-0749442583.
TRÉGUER, J. P. 50+ Marketing, Communicating and Selling to the Over 50s Generations. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2002. 194 s. ISBN 978-0-333-98412-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele. Praha: Grada Publishing, 2007. 238 s. ISBN 80-247-0393-9.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing Management. 3. vyd. Victoria Publishing, 1997. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
KOPPL, Ladislav. UFO ? přehlížená generace. Praha: Respect Publishing, 2008. 92s. Souborný výstup výzkumu realizovaného mediální agenturou OMD Czech a výzkumnou agenturou Opinion Window.
STROUD, Dick. The 50 Plus Market (Why The Future Is Age Neutral When It Comes To Marketing & Branding Strategies). London: Kogan Page, 2006. 320 s. ISBN: 978-0749442583.
TRÉGUER, J. P. 50+ Marketing, Communicating and Selling to the Over 50s Generations. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2002. 194 s. ISBN 978-0-333-98412-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele. Praha: Grada Publishing, 2007. 238 s. ISBN 80-247-0393-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly stanoveny následující otázky (doc. Šramová):
1. Domnievate sa, že rozdiel vo Vašich zisteniach a citovaného výskumu v teoretickej časti práce je výsledkom časového odstupu, alebo že obyvatelia sledovaného kraja majú aktívnejší prístup k životu a svojim životným štýlom rúcajú strereotypy v porovnaní s populáciou segmentu 50+ v ČR?
2. Ak by ste mali poradiť marketingovým komunikátorom, ktorí chcú osloviť segment 50+, ktoré formy komunikácie a ktoré médiá by ste im odporučili?
Odpovědi: Autorka plně odpověděla na položené otázky.