Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu divadla. Nejprve se věnuji základ-ním teoretickým poznatkům problémové oblasti ? marketingu divadla a jeho marketingo-vému mixu. Dále popisuji základní charakteristiky vybraného divadla (Městské divadlo Zlín). Na základě získaných informací je sestaven kompletní marketingový mix organizace. Poté jsou na danou organizaci aplikovány vybrané výzkumné a analytické nástroje ( dotaz-níkové šetření, hloubkové rozhovory) a na jejich základě formulovány vlastní návrhy na změnu současného marketingového mixu Městského divadla Zlín.
Anotace v angličtině
The thesis deals with problems of the theatre marketing. First, I determine the essential knowledge of the problem area, theatre marketing and marketing mix. Then I describe so-me basic characteristics of the selected theatre (Town Theatre Zlín). In consideration of acquired information the komplete marketing mix of the organization is composed. After that the analytical and research instruments (the questionnaire, depth interview) are applied to the selected organization and on the basic of this instruments my own proposals concer-ning the change of the prezent marketing mix of the Town Theatre Zlín are formulated.
Klíčová slova
Marketing, divadlo, marketingový mix, marketingové nástroje, dotazníkové šetření, hloubkový rozhovor, marketingové komunikace divadel, cílová skupina, produkt divadla, sponzoring
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu divadla. Nejprve se věnuji základ-ním teoretickým poznatkům problémové oblasti ? marketingu divadla a jeho marketingo-vému mixu. Dále popisuji základní charakteristiky vybraného divadla (Městské divadlo Zlín). Na základě získaných informací je sestaven kompletní marketingový mix organizace. Poté jsou na danou organizaci aplikovány vybrané výzkumné a analytické nástroje ( dotaz-níkové šetření, hloubkové rozhovory) a na jejich základě formulovány vlastní návrhy na změnu současného marketingového mixu Městského divadla Zlín.
Anotace v angličtině
The thesis deals with problems of the theatre marketing. First, I determine the essential knowledge of the problem area, theatre marketing and marketing mix. Then I describe so-me basic characteristics of the selected theatre (Town Theatre Zlín). In consideration of acquired information the komplete marketing mix of the organization is composed. After that the analytical and research instruments (the questionnaire, depth interview) are applied to the selected organization and on the basic of this instruments my own proposals concer-ning the change of the prezent marketing mix of the Town Theatre Zlín are formulated.
Klíčová slova
Marketing, divadlo, marketingový mix, marketingové nástroje, dotazníkové šetření, hloubkový rozhovor, marketingové komunikace divadel, cílová skupina, produkt divadla, sponzoring
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin (divadelního publika, veřejnosti, sponzorů, orgánů státní a veřejné správy). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Městského divadla Zlín. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu divadla a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich specifika. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na jednotlivé cílové skupiny a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace divadla.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh na změnu komunikační strategie Městského divadla Zlín. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k určité cílové skupině a otázku jeho finacovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin (divadelního publika, veřejnosti, sponzorů, orgánů státní a veřejné správy). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Městského divadla Zlín. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu divadla a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich specifika. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na jednotlivé cílové skupiny a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u těchto cílových skupin. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace divadla.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh na změnu komunikační strategie Městského divadla Zlín. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k určité cílové skupině a otázku jeho finacovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2006. Počet stran 155. ISBN 80-7318-436-2.
BAČUVČÍK, R. Divadlo, filharmonie a studenti: mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí. 1. vyd. Zlín: VeRBuM 2008. Počet stran 69. ISBN 978-80-904273-0-3.
DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. 1. vyd. Praha: Pražská scéna 2005. Počet stran 311. ISBN: 80-86102-49-1.
DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb o divadle jinak. 1. vyd. Praha: Pražská scéna 2005. Počet stran 315. ISBN 80-86102-53-X.
KOENIGOVÁ, Š. Marketing divadla (diplomová práce). Brno: Masarykova univerzita v Brně 2006. Počet stran 112 .
KOTLER, P. 10 smrtelných marketingových hříchů. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2005. Počet stran 139. ISBN 80-247-0969-4.
KOTLER, P. Marketing v otázkách a odpovědích. 1.vyd. Brno: CP Books, a.s. 2005. Počet stran 130. ISBN 80-251-0518-0.
KOTLER, P. Marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: Management Přes 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1.
MIKEŚ, J., VYSEKALOVÁ, J. Reklama. 1. vyd. Praha: Graga Publishing 2003. Počet stran 121. ISBN: 80-247-0557-5.
PAVLŮ, D. a KOL. Marketingové komunikace a image. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2006. Počet stran 188. ISBN 80-7318-394-3.
SCHWALBE, H.. Praktická reklama. Freiburg i.Br: Rudolf Haufe Verlag 1993. Počet stran 186. ISBN 80-7169-112-7.
SVĚTLÍK, J. Marketing a reklama. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003. Počet stran 169. ISBN 80-7318-140-1.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama. 2. vyd. Praha: Grada Publishing a.s. 2007. Počet stran 182. ISBN 978-80-247-2001-2.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2006. Počet stran 155. ISBN 80-7318-436-2.
BAČUVČÍK, R. Divadlo, filharmonie a studenti: mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí. 1. vyd. Zlín: VeRBuM 2008. Počet stran 69. ISBN 978-80-904273-0-3.
DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. 1. vyd. Praha: Pražská scéna 2005. Počet stran 311. ISBN: 80-86102-49-1.
DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb o divadle jinak. 1. vyd. Praha: Pražská scéna 2005. Počet stran 315. ISBN 80-86102-53-X.
KOENIGOVÁ, Š. Marketing divadla (diplomová práce). Brno: Masarykova univerzita v Brně 2006. Počet stran 112 .
KOTLER, P. 10 smrtelných marketingových hříchů. 1. vyd. Praha: Grada Publishing 2005. Počet stran 139. ISBN 80-247-0969-4.
KOTLER, P. Marketing v otázkách a odpovědích. 1.vyd. Brno: CP Books, a.s. 2005. Počet stran 130. ISBN 80-251-0518-0.
KOTLER, P. Marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: Management Přes 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1.
MIKEŚ, J., VYSEKALOVÁ, J. Reklama. 1. vyd. Praha: Graga Publishing 2003. Počet stran 121. ISBN: 80-247-0557-5.
PAVLŮ, D. a KOL. Marketingové komunikace a image. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2006. Počet stran 188. ISBN 80-7318-394-3.
SCHWALBE, H.. Praktická reklama. Freiburg i.Br: Rudolf Haufe Verlag 1993. Počet stran 186. ISBN 80-7169-112-7.
SVĚTLÍK, J. Marketing a reklama. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003. Počet stran 169. ISBN 80-7318-140-1.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama. 2. vyd. Praha: Grada Publishing a.s. 2007. Počet stran 182. ISBN 978-80-247-2001-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Otázka dle posudku vedoucího práce, Bačuvčík, Ph.D.
Také Golden Apple Cinema nabízí (jak se zdá poněkud omezeně fungující) projekt představení pro maminky s dětmi (Filmový klub maminek). Bylo by možno uvažovat také o spolupráci na této úrovni? Jakým způsobem?
Otázky dle posudku oponenta práce, Zavřelová, ph.D.
1. Jak je MDZ vnímáno obyvateli Zlína? (např. zjišťování pomocí sémantického diferenciálu apod., máte-li tyto zdroje)
2. Jaká jsou specifika marketingových komunikací zaměřujících se na dětského diváka/návštěvníka MDZ?
3. Jak lze zakomponovat do projektu nákup vstupenek pomocí sms?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.