Ekologické zemědělství je v posledních letech jedno z nejprogresivnějších odvětví, jehož způsob hospodaření směřuje k pojetí trvale udržitelného způsobu hospodaření a má přímý vliv na vývoj trhu s biopotravinami. Navzdory prodělané ekonomické krizi v naší republice prodej biopotravin neustal, naopak, stále roste rozloha ekologicky obhospodařované půdy, roste počet ekologicky hospodařících farem a rozšiřuje se i sortiment biopotravin vyprodukovaných v České republice. Diplomová práce analyzuje aktuální trh
s biopotravinami v maloobchodních prodejních jednotkách Zlínského kraje a jejich marketingové komunikace v této oblasti. Cílem práce je zjistit, kolik maloobchodních prodejen a v jakém množství biopotraviny nabízí a jaké druhy marketingových komunikací při prodeji biopotravin používají. Diplomový projekt předkládá možnosti marketingových komunikací těm maloobchodním prodejnám, které se doposud touto činností nezabývaly.
Annotation in English
In the last years the ecological agriculture is one of the most progressive branches with the straight impact to the progression of bio-foodstuff market. Its management proceeds to be a sustainable management way. In spite of the economy crisis in Czech Republic the bio-foodstuff has not ceased. On the contrary the farmland area is larger, the count of ecological bio-farms is rising and the sort of bio-foodstuff cultivated in Czech Republic is increasing. This graduation thesis analysis the currently bio-foodstuff market in Zlin region retails and its marketing communication on this filed of branch. The objective of this thesis is to get know how many retails offers the bio-foodstuff and what is the sort of the bio-foodstuff and what kind of marketing communications for selling bio-foodstuff they use. This graduation project puts forward the marketing communication possibilities for the retails which have not been touched by this agency yet.
Ekologické zemědělství je v posledních letech jedno z nejprogresivnějších odvětví, jehož způsob hospodaření směřuje k pojetí trvale udržitelného způsobu hospodaření a má přímý vliv na vývoj trhu s biopotravinami. Navzdory prodělané ekonomické krizi v naší republice prodej biopotravin neustal, naopak, stále roste rozloha ekologicky obhospodařované půdy, roste počet ekologicky hospodařících farem a rozšiřuje se i sortiment biopotravin vyprodukovaných v České republice. Diplomová práce analyzuje aktuální trh
s biopotravinami v maloobchodních prodejních jednotkách Zlínského kraje a jejich marketingové komunikace v této oblasti. Cílem práce je zjistit, kolik maloobchodních prodejen a v jakém množství biopotraviny nabízí a jaké druhy marketingových komunikací při prodeji biopotravin používají. Diplomový projekt předkládá možnosti marketingových komunikací těm maloobchodním prodejnám, které se doposud touto činností nezabývaly.
Annotation in English
In the last years the ecological agriculture is one of the most progressive branches with the straight impact to the progression of bio-foodstuff market. Its management proceeds to be a sustainable management way. In spite of the economy crisis in Czech Republic the bio-foodstuff has not ceased. On the contrary the farmland area is larger, the count of ecological bio-farms is rising and the sort of bio-foodstuff cultivated in Czech Republic is increasing. This graduation thesis analysis the currently bio-foodstuff market in Zlin region retails and its marketing communication on this filed of branch. The objective of this thesis is to get know how many retails offers the bio-foodstuff and what is the sort of the bio-foodstuff and what kind of marketing communications for selling bio-foodstuff they use. This graduation project puts forward the marketing communication possibilities for the retails which have not been touched by this agency yet.
1. Zpracujte literární rešerši k danému tématu - věnujte pozornost maloobchodnímu prodeji.
2. Stanovte cíle, metody a hopotézy práce vztahující se k tématu práce.
3. Charakterizujte trh s maloobchodními prodejními jednotkami ve Zlínském kraji se zaměřením na biopotraviny.
4. Na základě sběru primárních dat analyzujte vliv marketingových komunikací na povědomí, prodej a zásobenost maloobchodních prodejen biopotravinami ve Zlínském kraji.
5. S využitím výsledků výzkumu verifikujte hypotézy a navrhněte plán komunikace pro zavedení biopotravin v maloobchodní prodejně.
Research Plan
1. Zpracujte literární rešerši k danému tématu - věnujte pozornost maloobchodnímu prodeji.
2. Stanovte cíle, metody a hopotézy práce vztahující se k tématu práce.
3. Charakterizujte trh s maloobchodními prodejními jednotkami ve Zlínském kraji se zaměřením na biopotraviny.
4. Na základě sběru primárních dat analyzujte vliv marketingových komunikací na povědomí, prodej a zásobenost maloobchodních prodejen biopotravinami ve Zlínském kraji.
5. S využitím výsledků výzkumu verifikujte hypotézy a navrhněte plán komunikace pro zavedení biopotravin v maloobchodní prodejně.
Recommended resources
BURSTINER, I. Základy maloobchodního podnikání. VICTORIA PUBLISHING, A.S. Praha. 1994. 880 stran. ISBN 80-85605-55-4.
KALKA, J., ALLGAYER, F. Marketing podle cílových skupin. Computer Press, a.s. Brno. 2007. 266 stran. ISBN 978-80-251-1617-3.
HAGUE, P. Průzkum trhu. Computer press. Brno. 2003. 234 stran. ISBN 80-7226-917-8.
PRAŽSKÁ, L. Obchodní podnikání. Management press. Praha. 1998. 880 stran. ISBN 80-85943-48-4.
FORET, M. Marketingová komunikace. Computer press. Brno. 2006. 443 stran. ISBN 80-251-1041-9.
Recommended resources
BURSTINER, I. Základy maloobchodního podnikání. VICTORIA PUBLISHING, A.S. Praha. 1994. 880 stran. ISBN 80-85605-55-4.
KALKA, J., ALLGAYER, F. Marketing podle cílových skupin. Computer Press, a.s. Brno. 2007. 266 stran. ISBN 978-80-251-1617-3.
HAGUE, P. Průzkum trhu. Computer press. Brno. 2003. 234 stran. ISBN 80-7226-917-8.
PRAŽSKÁ, L. Obchodní podnikání. Management press. Praha. 1998. 880 stran. ISBN 80-85943-48-4.
FORET, M. Marketingová komunikace. Computer press. Brno. 2006. 443 stran. ISBN 80-251-1041-9.
Enclosed appendices
1xCD
Appendices bound in thesis
graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila zkušební komisi svoji diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího práce i oponenta.
1.Nedozvídáme se, nakolik byl výběrový soubor reprezentativní vůči populaci ČR - není možné, že celkový podíl nakupujících ve Zlínském kraji je oproti prezentovaným celostátním výsledkům vyšší právě proto, že zde bylo více respondentů z určitých věkových skupin s vyšším vzděláním? (Bačuvčík, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2.V projektové části jste vypočítala objem finančních prostředků na propagaci pro Zlínský kraj na cca 5 mil. Kč - není navrhovaných 1,6 mil. Kč na propagaci biopotravin příliš mnoho při daném celkovém procentu nakupujících? Čím by bylo možné takovou na první pohled nepřiměřenou investici do propagace této komodity zdůvodnit? (Bačuvčík, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.