Diplomová práce se snaží praktickou cestou prozkoumat a ověřit platnost některých současných metod propagace internetové prezentace (webu). Zejména se zaměřuje na metody SEM (marketing ve vyhledávacích portálech a jejich reklamních sítích). Téma je zpracované komplexně od úplného začátku odhadem tematického zaměření webu, jeho momentální konkurencí na online trhu, zakoupením domény a vytvořením celého nového webu. SEM metody jsou přitom vedeny v patrnosti od samého počátku a po spuštění webu jsou na základě analýz ověřovány hypotézy a dále rozšiřovány možnosti online propagačních metod.
Anotace v angličtině
Focusing on practical approach, aim of this thesis is to explore and test effectiveness of selected contemporary marketing methods of promoting a website. Primary focus has been placed on SEM (marketing within search engines and their advertising networks). Topic has been studied complexly from the very beginning by determining theme of the website, researching actual competition on the online market, purchasing a domain and creating whole new website. All those steps have been carried out careful with SEM methods compliance in mind. After the website launch analysis have been carried out to verify hypotheses and to further expand possible use of online marketing methods.
Klíčová slova
internet, internetová prezentace, internetová reklama, Google, Seznam, reklama ve vyhledávačích, optimalizace pro vyhledávače, platba za proklik, výkonnostní reklama, Google AdWords, Seznam Sklik
Klíčová slova v angličtině
internet, website, internet advertising, Google, Seznam, Search Engine Marketing, Search Engine Optimization, pay per click, performance marketing, Google AdWords, Seznam Sklik
Rozsah průvodní práce
119 s (203 415 znaků vč mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se snaží praktickou cestou prozkoumat a ověřit platnost některých současných metod propagace internetové prezentace (webu). Zejména se zaměřuje na metody SEM (marketing ve vyhledávacích portálech a jejich reklamních sítích). Téma je zpracované komplexně od úplného začátku odhadem tematického zaměření webu, jeho momentální konkurencí na online trhu, zakoupením domény a vytvořením celého nového webu. SEM metody jsou přitom vedeny v patrnosti od samého počátku a po spuštění webu jsou na základě analýz ověřovány hypotézy a dále rozšiřovány možnosti online propagačních metod.
Anotace v angličtině
Focusing on practical approach, aim of this thesis is to explore and test effectiveness of selected contemporary marketing methods of promoting a website. Primary focus has been placed on SEM (marketing within search engines and their advertising networks). Topic has been studied complexly from the very beginning by determining theme of the website, researching actual competition on the online market, purchasing a domain and creating whole new website. All those steps have been carried out careful with SEM methods compliance in mind. After the website launch analysis have been carried out to verify hypotheses and to further expand possible use of online marketing methods.
Klíčová slova
internet, internetová prezentace, internetová reklama, Google, Seznam, reklama ve vyhledávačích, optimalizace pro vyhledávače, platba za proklik, výkonnostní reklama, Google AdWords, Seznam Sklik
Klíčová slova v angličtině
internet, website, internet advertising, Google, Seznam, Search Engine Marketing, Search Engine Optimization, pay per click, performance marketing, Google AdWords, Seznam Sklik
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretický úvod do prostředí českého internetu, vysvětlete základní terminologii týkající se SEM metod internetové propagace. Vytyčte základní požadavky pro SEM propagaci. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zvolte tematické zaměření nového webu a nástroje pro výzkum a měření online marketingových metrik. Vyberte doménu, navrhněte a realizujte strukturu, obsah a grafický vzhled nového webu.
3. Zpracujte analýzu počtu zaindexovaných stránek, návštěvnosti webu, viditelnosti ve vyhledávačích, hodnot Google PageRank, Seznam S-Rank a dalších zvolených online marketingových metrik.
4. Ze zjištěné skutečnosti navrhněte možná zlepšení, která by vedla ke zvýšení viditelnosti webu na internetu a případně k jeho monetizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretický úvod do prostředí českého internetu, vysvětlete základní terminologii týkající se SEM metod internetové propagace. Vytyčte základní požadavky pro SEM propagaci. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zvolte tematické zaměření nového webu a nástroje pro výzkum a měření online marketingových metrik. Vyberte doménu, navrhněte a realizujte strukturu, obsah a grafický vzhled nového webu.
3. Zpracujte analýzu počtu zaindexovaných stránek, návštěvnosti webu, viditelnosti ve vyhledávačích, hodnot Google PageRank, Seznam S-Rank a dalších zvolených online marketingových metrik.
4. Ze zjištěné skutečnosti navrhněte možná zlepšení, která by vedla ke zvýšení viditelnosti webu na internetu a případně k jeho monetizaci.
Seznam doporučené literatury
McLuhan, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura - výbor z díla. Brno : Jota, 2000. ISBN 80-7217-128-3.
Sedláček, Tomáš. Ekonomie dobra a zla - Po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. Praha : 65.pole, 2009. ISBN 978-80-903944-3-8.
Horňák, Pavel. Reklama - Teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : Radim Bačuvčík - Verbum, 2010. ISBN 978-80-904273-3-4.
Auletta, Ken. Googled - The end of the world as we know it. London : Virgin Books, 2010. ISBN 978-07-535226-6-0.
Dru, Jean-Marie. Změňte pravidla byznysu ve svůj prospěch - Metoda disruption. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1396-9.
Ramos, Andreas a Cota, Stephanie. Search Engine Marketing. USA : McGraw-Hill Professional, 2008. ISBN 9780071597333.
Colborn, James. Search marketing strategies: a marketer's guide to objective-driven success from search engines. Oxford : Butterworth-Heinemann, 2006. ISBN 9780750666183.
Beck, Alexander. Google AdWords. Praha : Grada Publishing a.s., 2009. ISBN 9788024728988.
Geddas, Brad. Advanced Google AdWords. Indianapolis : John Wikey and Sons, 2010. ISBN 9780470500231.
Lapáček, Jiří. Používáme Internet s portálem SEZNAM.CZ: vyhledávání, e-mail a další služby. Praha : Computer Press, 2004. ISBN 9788025104538.
Enge, Eric, a další. The Art of SEO. Sebastopol : O'Reilly Media, Inc., 2009. ISBN 9780596518868.
Walter, Aarron. Building findable websites: web standards, SEO, and beyond. Berkley : Peachpit Press, 2008. ISBN 9780321526281.
Seznam doporučené literatury
McLuhan, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura - výbor z díla. Brno : Jota, 2000. ISBN 80-7217-128-3.
Sedláček, Tomáš. Ekonomie dobra a zla - Po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. Praha : 65.pole, 2009. ISBN 978-80-903944-3-8.
Horňák, Pavel. Reklama - Teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : Radim Bačuvčík - Verbum, 2010. ISBN 978-80-904273-3-4.
Auletta, Ken. Googled - The end of the world as we know it. London : Virgin Books, 2010. ISBN 978-07-535226-6-0.
Dru, Jean-Marie. Změňte pravidla byznysu ve svůj prospěch - Metoda disruption. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1396-9.
Ramos, Andreas a Cota, Stephanie. Search Engine Marketing. USA : McGraw-Hill Professional, 2008. ISBN 9780071597333.
Colborn, James. Search marketing strategies: a marketer's guide to objective-driven success from search engines. Oxford : Butterworth-Heinemann, 2006. ISBN 9780750666183.
Beck, Alexander. Google AdWords. Praha : Grada Publishing a.s., 2009. ISBN 9788024728988.
Geddas, Brad. Advanced Google AdWords. Indianapolis : John Wikey and Sons, 2010. ISBN 9780470500231.
Lapáček, Jiří. Používáme Internet s portálem SEZNAM.CZ: vyhledávání, e-mail a další služby. Praha : Computer Press, 2004. ISBN 9788025104538.
Enge, Eric, a další. The Art of SEO. Sebastopol : O'Reilly Media, Inc., 2009. ISBN 9780596518868.
Walter, Aarron. Building findable websites: web standards, SEO, and beyond. Berkley : Peachpit Press, 2008. ISBN 9780321526281.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Otázky dle posudku oponenta práce, Mgr. Pilík
1. Jak vnímáte možný problém podobnosti domén www.muzikal.com a Vaší domény www.muzikál.com? Nevidíte problém např. v parazitování na Vaší doméně?
2. Jaký problém spatřujete v propagaci této značky (www.muzikál.com - s dlouhým A)?
3. Co si myslíte o tezi, kterou proklamují někteří internetoví marketéři, že je pro firmu nutné být na prvních 3-5 místech v přirozeném výběru ve vyhledávačích nebo na těch samých místech v PPC?
Student plně odpověděl na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.