Hlavním cílem práce je vypracování projektu, který by pomohl politickému subjektu Česká pirátská strana získat nové příznivce a voliče. Teoretická část práce předkládá rešerši politického marketingu, nových marketingových nástrojů souvisejících s rozvojem internetu a v neposlední řadě představuje zkoumaný subjekt. Teoretická část předkládá východiska pro analytickou a projektovou část práce. V praktické části jsou různými výzkumnými metodami zkoumána východiska pro projektovou část, jejíž hlavní náplní je popis projektu internetového vydavatelství ? nové netradiční platformy sdružující mladé umělce a zástupce mladší generace se zájmem o svobodnou tvorbu mimo mainstream.
Anotace v angličtině
The main objective of this diploma thesis is creation of a project that would support the Czech pirate party ? a relatively new political organization in the Czech Republic. The goal of the project is to find fans and supporters to the party. The desk study analyses technical literature in the field of political marketing, it describes new marketing tools originating from the recent developments in internet communication and gives introduction to the examined subject, i.e. the Czech pirate party. The desk study sets standards for the analytical and project sections of this thesis. The analytical section brings comprehensive overview of internet marketing activities by the Czech pirate party that serves as the basis for the project part. The project described is an internet publishing house ? a new original platform that would aggregate young artists and fans, who are interested in products of creative freedom outside the mainstream.
Klíčová slova
Politická strana, internet, Web 2.0, internetový marketing, e-marketing, politický marketing, marketingový mix, politický trh, marketingový výzkum, dotazník, hloubkový rozhovor, formální analýza, internetové vydavatelství.
Klíčová slova v angličtině
Political party, internet, Web 2.0, internet marketing, e-marketing, political marketing, marketing mix, political market, marketing research, questionnaire, in-depth interview, formal analysis, internet publishing house.
Rozsah průvodní práce
108 stran (143 648 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem práce je vypracování projektu, který by pomohl politickému subjektu Česká pirátská strana získat nové příznivce a voliče. Teoretická část práce předkládá rešerši politického marketingu, nových marketingových nástrojů souvisejících s rozvojem internetu a v neposlední řadě představuje zkoumaný subjekt. Teoretická část předkládá východiska pro analytickou a projektovou část práce. V praktické části jsou různými výzkumnými metodami zkoumána východiska pro projektovou část, jejíž hlavní náplní je popis projektu internetového vydavatelství ? nové netradiční platformy sdružující mladé umělce a zástupce mladší generace se zájmem o svobodnou tvorbu mimo mainstream.
Anotace v angličtině
The main objective of this diploma thesis is creation of a project that would support the Czech pirate party ? a relatively new political organization in the Czech Republic. The goal of the project is to find fans and supporters to the party. The desk study analyses technical literature in the field of political marketing, it describes new marketing tools originating from the recent developments in internet communication and gives introduction to the examined subject, i.e. the Czech pirate party. The desk study sets standards for the analytical and project sections of this thesis. The analytical section brings comprehensive overview of internet marketing activities by the Czech pirate party that serves as the basis for the project part. The project described is an internet publishing house ? a new original platform that would aggregate young artists and fans, who are interested in products of creative freedom outside the mainstream.
Klíčová slova
Politická strana, internet, Web 2.0, internetový marketing, e-marketing, politický marketing, marketingový mix, politický trh, marketingový výzkum, dotazník, hloubkový rozhovor, formální analýza, internetové vydavatelství.
Klíčová slova v angličtině
Political party, internet, Web 2.0, internet marketing, e-marketing, political marketing, marketing mix, political market, marketing research, questionnaire, in-depth interview, formal analysis, internet publishing house.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části diplomové práce na základě studia pramenů k tématu e-marketingu shrňte možné efektivní marketingové nástroje pro danou oblast, včetně jejich segmentace s ohledem na cílové skupiny. Stanovte cíle práce a pracovní hypotézy, vyplývající z teoretických poznatků.
2. V praktické části diplomové práce analyzujte e-marketing jakožto hlavní marketingový nástroj politického subjektu Česká pirátská strana. Na jaké cílové skupiny se společnost zaměřuje, kterých kanálů využívá. Definujte silné a slabé stránky e-marketingové komunikace strany. Prozkoumejte povědomí o České pirátské straně.
3. Zhodnoťte e-marketingovou strategii subjektu v závislosti na analýze povědomí o straně mezi cílovou skupinou a v projektové části práce navrhněte úpravy nebo změny pro marketingovou komunikaci.
4. Shrňte dosažené výsledky diplomové práce při aplikaci teoretických znalostí o efektivním e-marketingu na prostředí konkrétního politického subjektu. Zvažte efektivitu navrhované komunikace, možnosti financování a další případné návaznosti a pokračování řešené problematiky.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části diplomové práce na základě studia pramenů k tématu e-marketingu shrňte možné efektivní marketingové nástroje pro danou oblast, včetně jejich segmentace s ohledem na cílové skupiny. Stanovte cíle práce a pracovní hypotézy, vyplývající z teoretických poznatků.
2. V praktické části diplomové práce analyzujte e-marketing jakožto hlavní marketingový nástroj politického subjektu Česká pirátská strana. Na jaké cílové skupiny se společnost zaměřuje, kterých kanálů využívá. Definujte silné a slabé stránky e-marketingové komunikace strany. Prozkoumejte povědomí o České pirátské straně.
3. Zhodnoťte e-marketingovou strategii subjektu v závislosti na analýze povědomí o straně mezi cílovou skupinou a v projektové části práce navrhněte úpravy nebo změny pro marketingovou komunikaci.
4. Shrňte dosažené výsledky diplomové práce při aplikaci teoretických znalostí o efektivním e-marketingu na prostředí konkrétního politického subjektu. Zvažte efektivitu navrhované komunikace, možnosti financování a další případné návaznosti a pokračování řešené problematiky.
Seznam doporučené literatury
STRAUSS, J., EL-ANSARY, A. a RAYMOND, F. E-Marketing - Fourth Edition. New Jersey: Prentice Hall, 2005. ISBN 0-13148519-9
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 6. vydání. Grada Publishing 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3
JANOUCH, V. Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Computer Press 2010. 304 s. ISBN: 978-80-251-2795-7
JABLONSKI, W. Andrzej a kol. Politický marketing: Úvod do teorie a praxe. 1. vyd. Barrister & Principal, 2006. 208 s. ISBN: 80-7364-011-2
MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita. Mezinárodní politologický
ústav, 2010. 174 s. ISBN 9788021051690
ŠARADÍN, Pavel. Politické kampaně, volby a politický marketing. Vyd. 1. V Olomouci : Periplum, 2007. 142 s. ISBN 9788086624365
BRADOVÁ, Eva; ŠARADÍN, Pavel. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc : Periplum, 2008. 134 s. ISBN 9788086624440
Seznam doporučené literatury
STRAUSS, J., EL-ANSARY, A. a RAYMOND, F. E-Marketing - Fourth Edition. New Jersey: Prentice Hall, 2005. ISBN 0-13148519-9
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. 6. vydání. Grada Publishing 2004. 856 s. ISBN 80-247-0513-3
JANOUCH, V. Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Computer Press 2010. 304 s. ISBN: 978-80-251-2795-7
JABLONSKI, W. Andrzej a kol. Politický marketing: Úvod do teorie a praxe. 1. vyd. Barrister & Principal, 2006. 208 s. ISBN: 80-7364-011-2
MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita. Mezinárodní politologický
ústav, 2010. 174 s. ISBN 9788021051690
ŠARADÍN, Pavel. Politické kampaně, volby a politický marketing. Vyd. 1. V Olomouci : Periplum, 2007. 142 s. ISBN 9788086624365
BRADOVÁ, Eva; ŠARADÍN, Pavel. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. Olomouc : Periplum, 2008. 134 s. ISBN 9788086624440
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly stanoveny níže uvedené hypotézy (Weberová, Ph.D.):
1. Prečo je vhodný výber názvu politickej strany z hľadiska politického marketingu dôležitý?
2. V akej miere konkuruje internetová marketingová prezentácia politikov strany televíznemu vysielaniu v súčasnosti a aký je očakávaný vývoj do budúcnosti?
3. Akým spôsobom môže internetové vydavateľstvo politickej strany vplývať na verejnú mienku obyvateľstva?
Odpovědi: Student plně zodpověděl všechny stanovené otázky.
Doplňující otázka
Navrátilová, Ph.D. návrhy a doporučení do projektové části - vedena diskuse se studentem.