Ve své diplomové práci s názvem: "Propagace a marketing Východočeského divadla Pardubice ve vztahu ke studentům vysokých škol, jakožto cílové skupině" bych se rád zaměřil právě na oslovování zmiňované cílové skupiny. Pokusím se zde nastínit způsob, jakým zmiňovaná propagace a marketing probíhá, a na základě vyhodnocení výzkumu i navrhnout variantu na budoucí sezony. Východočeské divadlo Pardubice jsem si vybral, protože zde již zhruba šest let působím jako referent obchodního oddělení.
Anotace v angličtině
In my thesis entitled "Promotion and Marketing of The East Bohemian Theater Pardubice in relation to college students as a target group" I would like to focus just on addressing the mentioned target group. I will try to outline how the aforementioned promotion and marketing is conducted and based on my research I will propose alternates for the future seasons.
I have chosen The East Bohemian Theater Pardubice, because I have worked there for six years as an assistant of the commercial department.
Klíčová slova
Východočeské divadlo Pardubice, studenti, vysoká škola, Univerzita Pardubice., Univerzita Hradec Králové, předplatné, vstupenky, produkt, cena, místo, propagace, marketingový mix, marketing a propagace.
Klíčová slova v angličtině
East Bohemian Theatre in Pardubice, University students, high school, University of Pardubice, University of Hradec Králové, subscriptions, tickets, product, price, place, promotion, marketing mix, marketing and promotion.
Rozsah průvodní práce
96 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci s názvem: "Propagace a marketing Východočeského divadla Pardubice ve vztahu ke studentům vysokých škol, jakožto cílové skupině" bych se rád zaměřil právě na oslovování zmiňované cílové skupiny. Pokusím se zde nastínit způsob, jakým zmiňovaná propagace a marketing probíhá, a na základě vyhodnocení výzkumu i navrhnout variantu na budoucí sezony. Východočeské divadlo Pardubice jsem si vybral, protože zde již zhruba šest let působím jako referent obchodního oddělení.
Anotace v angličtině
In my thesis entitled "Promotion and Marketing of The East Bohemian Theater Pardubice in relation to college students as a target group" I would like to focus just on addressing the mentioned target group. I will try to outline how the aforementioned promotion and marketing is conducted and based on my research I will propose alternates for the future seasons.
I have chosen The East Bohemian Theater Pardubice, because I have worked there for six years as an assistant of the commercial department.
Klíčová slova
Východočeské divadlo Pardubice, studenti, vysoká škola, Univerzita Pardubice., Univerzita Hradec Králové, předplatné, vstupenky, produkt, cena, místo, propagace, marketingový mix, marketing a propagace.
Klíčová slova v angličtině
East Bohemian Theatre in Pardubice, University students, high school, University of Pardubice, University of Hradec Králové, subscriptions, tickets, product, price, place, promotion, marketing mix, marketing and promotion.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách divadelního publika. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Východočeského divadla Pardubice. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu divadla, z nich pak skupinu vysokoškolských studentů jakožto cílovou skupinu a formou marketingového průzkumu a zjistěte jejich informační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na cílovou skupinu studentů pardubických vysokých škol a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u této cílové skupiny. Výsledky průzkumu porovnejte s fakty v obecné rovině. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace Východočeského divadla Pardubice.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie Východočeského divadla Pardubice ve vztahu ke studentům pardubických vysokých škol. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k této cílové skupině a otázku jeho financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách divadelního publika. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Východočeského divadla Pardubice. Vymezte jednotlivé cílové skupiny marketingu divadla, z nich pak skupinu vysokoškolských studentů jakožto cílovou skupinu a formou marketingového průzkumu a zjistěte jejich informační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na cílovou skupinu studentů pardubických vysokých škol a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u této cílové skupiny. Výsledky průzkumu porovnejte s fakty v obecné rovině. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace Východočeského divadla Pardubice.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie Východočeského divadla Pardubice ve vztahu ke studentům pardubických vysokých škol. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k této cílové skupině a otázku jeho financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Divadlo, filharmonie a studenti : mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2008. 1 CD-ROM. ISBN 978-80-904273-0-3
COLBERT, F. a kol. Marketing Culture and the Arts. Vyd 2. Montreal: Paul & Pub Consortium, 2001. 262 s. ISBN 2-89105-552-7
ČEPELKA, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec: Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6
DIGGLE, K. Arts Marketing. Vyd. 1. London: Rhinegold Publishing Limited, 1994. 293 s. ISBN 0-946890-58-7
TAJTÁKOVÁ, M. a kol. Marketing kultúry. Vybrané problémy. Bratislava: Ekonóm, 2006. s. 186 s. ISBN 80-225-2176-0
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Divadlo, filharmonie a studenti : mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2008. 1 CD-ROM. ISBN 978-80-904273-0-3
COLBERT, F. a kol. Marketing Culture and the Arts. Vyd 2. Montreal: Paul & Pub Consortium, 2001. 262 s. ISBN 2-89105-552-7
ČEPELKA, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec: Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6
DIGGLE, K. Arts Marketing. Vyd. 1. London: Rhinegold Publishing Limited, 1994. 293 s. ISBN 0-946890-58-7
TAJTÁKOVÁ, M. a kol. Marketing kultúry. Vybrané problémy. Bratislava: Ekonóm, 2006. s. 186 s. ISBN 80-225-2176-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou magisterskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce položil tuto otázku:
Při čtení textu mě několikrát napadlo slovo "spolupráce", byť o spolupráci se zde nijak výrazně nehovoří. Zdá se nicméně, že je pro ni prostor hned v několika rovinách - Pardubice a Hradec Králové, VČD a další kulturní organizace (včetně zmiňované Komorní filharmonie), možná další divadla v jiných městech a jejich strategie vůči vysokoškolákům... Jak si fenomén spolupráce stojí v současné době a jak by se mohl rozvinout?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Detailně definujte diskutovanou cílovou skupinu divadla (demografické, psychografické, geografické hledisko).
2. Kdo/co je největším konkurentem Východočeského divadla Pardubice ve vztahu k cílové skupině VŠ studentů?
3. Jak Východočeské divadlo Pardubice využívá sociálních sítí v komunikaci s uvedenou cílovu skupinou VŠ studentů?
Odpovědi: Student plně odpověděl na položené otázky.