Diplomová práce je zaměřena na marketingový výzkum v oblasti povědomí a postojů středoškolské mládeže k nestátním neziskovým organizacím ve Zlínském kraji.Hlavním cílem práce je na základě teoretické analýzy a výsledků dotazníkového šetření zjistit, zda neziskové organizace dostatečně propagují svoji činnost vzhledem k veřejnosti.
Anotace v angličtině
The present Masterś thesis focuses on marketing research in the field of awareness and attitudes of secondary-school youth toward non-governmental non-profit organizations in the Zlin region.
Klíčová slova
marketing, neziskový sektor, neziskové organizace, mecenášství a fundraising v neziskovém sektoru
Klíčová slova v angličtině
marketing, non profit sector, non profit organizations, sponsorship and fundraising in non-profit sector
Rozsah průvodní práce
165 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na marketingový výzkum v oblasti povědomí a postojů středoškolské mládeže k nestátním neziskovým organizacím ve Zlínském kraji.Hlavním cílem práce je na základě teoretické analýzy a výsledků dotazníkového šetření zjistit, zda neziskové organizace dostatečně propagují svoji činnost vzhledem k veřejnosti.
Anotace v angličtině
The present Masterś thesis focuses on marketing research in the field of awareness and attitudes of secondary-school youth toward non-governmental non-profit organizations in the Zlin region.
Klíčová slova
marketing, neziskový sektor, neziskové organizace, mecenášství a fundraising v neziskovém sektoru
Klíčová slova v angličtině
marketing, non profit sector, non profit organizations, sponsorship and fundraising in non-profit sector
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu v oblasti marketingových komunikací se zaměřením na oblast neziskového sektoru. Specifikujte cílovou skupinu a uveďte charakteristiku forem marketingového výzkumu, které budou následně aplikovány
v práci.
2. Vytyčte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Proveďte dotazníkové šetření zjištující současnou komunikační strategie neziskových organizací působících ve Zlínském kraji jednak z hlediska obecného přístupu k propagaci a dále z hlediska výběru cílových skupin a konkrétních forem komunikace.
4. Zhodnoťte výsledky dotazníkového šetření, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu v oblasti marketingových komunikací se zaměřením na oblast neziskového sektoru. Specifikujte cílovou skupinu a uveďte charakteristiku forem marketingového výzkumu, které budou následně aplikovány
v práci.
2. Vytyčte cíl práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Proveďte dotazníkové šetření zjištující současnou komunikační strategie neziskových organizací působících ve Zlínském kraji jednak z hlediska obecného přístupu k propagaci a dále z hlediska výběru cílových skupin a konkrétních forem komunikace.
4. Zhodnoťte výsledky dotazníkového šetření, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
Seznam doporučené literatury
BERGEROVÁ, Marcela et al. Komunikace s veřejností: a ještě něco navíc. 1. vyd. Praha: Spiralis, 2003. 99 s. ISBN 80-903015-3-3.
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. 1. vyd. Liberec: Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
PŘIBOVÁ, Marie. Marketingový výzkum v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-299-9.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6.
Van GINNEKEN, Jaap. Collective Behavior and Public Opinion, Rapid Shifts in Opinion and Communication, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, London: 2003.
Seznam doporučené literatury
BERGEROVÁ, Marcela et al. Komunikace s veřejností: a ještě něco navíc. 1. vyd. Praha: Spiralis, 2003. 99 s. ISBN 80-903015-3-3.
ČEPELKA, Oldřich. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. 1. vyd. Liberec: Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
PŘIBOVÁ, Marie. Marketingový výzkum v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-299-9.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6.
Van GINNEKEN, Jaap. Collective Behavior and Public Opinion, Rapid Shifts in Opinion and Communication, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, London: 2003.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Otázky dle posudku oponenta práce, Podlešák, Ph.D.
1. Jsou peníze opravdu největším problémem při komunikaci NNO organizací ZK? Nehraje roli také nevzdělanost jejich pracovníků v oblasti marketingu?
2. Spolupracují tyto organizace s odborníky v marketingu (studenti, reklamní agentury apod.)?
3. Může Zlínský kraj ovlivnit personální složení v NNO organizacích, aby zde bylo více "pro-marketingově" orientovaných pracovníků?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.