Práce se zabývá problematikou využití humoru v reklamě. V teoretické části popisuje apely, které reklamní tvůrci často využívají. Právě mezi ně spadá humor. Přibližuje pozitivní a negativní stránky jeho využití, propojení humoru se základními reklamními konstantami a využití v televizním vysílání. V praktické části následuje dotazníkové šetření, kterým jsou potvrzeny či vyvráceny základní hypotézy. K průzkumu posloužilo pět televizních reklam společnosti Vodafone. Projektová část pak představuje manuál pro reklamní agenturu Konektor. Ten reklamní tvůrce může použít při rozhodování, zda a v jakém případě humornou reklamu použije.
Anotace v angličtině
The thesis deals with issues of humour in advertising. In the theoretical part it describes appeals that advertising creators often use. It is also humour that belongs to such appeals. The thesis describes positive and negative sides of using humour, its connection with basic advertising constants and its use in television broadcasting. In the practical part there is a questionnaire survey that confirms or disproves the basic hypotheses. Five television commercials of the company Vodafone were used for the survey. The project part then represents a manual for the advertising agency Konektor. This manual can be used by the advertising creator when deciding whether and in which case to use a humours advertisement.
Práce se zabývá problematikou využití humoru v reklamě. V teoretické části popisuje apely, které reklamní tvůrci často využívají. Právě mezi ně spadá humor. Přibližuje pozitivní a negativní stránky jeho využití, propojení humoru se základními reklamními konstantami a využití v televizním vysílání. V praktické části následuje dotazníkové šetření, kterým jsou potvrzeny či vyvráceny základní hypotézy. K průzkumu posloužilo pět televizních reklam společnosti Vodafone. Projektová část pak představuje manuál pro reklamní agenturu Konektor. Ten reklamní tvůrce může použít při rozhodování, zda a v jakém případě humornou reklamu použije.
Anotace v angličtině
The thesis deals with issues of humour in advertising. In the theoretical part it describes appeals that advertising creators often use. It is also humour that belongs to such appeals. The thesis describes positive and negative sides of using humour, its connection with basic advertising constants and its use in television broadcasting. In the practical part there is a questionnaire survey that confirms or disproves the basic hypotheses. Five television commercials of the company Vodafone were used for the survey. The project part then represents a manual for the advertising agency Konektor. This manual can be used by the advertising creator when deciding whether and in which case to use a humours advertisement.
1. Proveďte literární rešerši.
2. Stanovte hypotézy diplomové práce.
3. Charakterizujte pojmy humor v reklamě, vtip v reklamě, vlivy působící na spotřebitelské chování, propojení humoru se základními reklamními konstantami.
4. V praktické části proveďte analýzu zvolených kampaní, uveďte konkrétní výsledky kampaní, proveďte průzkum a uveďte jeho výsledky.
5. Na základě teoretické a praktické části vypracujte návrh vlastního projektu, tedy manuál, v jakém případě humor použít a v jakém raději zvolit jiný způsob reklamy.
6. Zhodnoťe výsledky, konfrontujte s hypotézami a vyvoďte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši.
2. Stanovte hypotézy diplomové práce.
3. Charakterizujte pojmy humor v reklamě, vtip v reklamě, vlivy působící na spotřebitelské chování, propojení humoru se základními reklamními konstantami.
4. V praktické části proveďte analýzu zvolených kampaní, uveďte konkrétní výsledky kampaní, proveďte průzkum a uveďte jeho výsledky.
5. Na základě teoretické a praktické části vypracujte návrh vlastního projektu, tedy manuál, v jakém případě humor použít a v jakém raději zvolit jiný způsob reklamy.
6. Zhodnoťe výsledky, konfrontujte s hypotézami a vyvoďte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, J. Marketing a reklama. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací, 2003. 170 s. ISBN: 80-7318-140-1.
HORŇÁK, P. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010. 320 s. ISBN: 978-80-904273-3-4.
TELLIS, G. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN: 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, J. Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007. 182 s. ISBN: 978-80-247-2001-2.
KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada, 2008. 220 s. ISBN: 978-80-247-2452-2.
Seznam doporučené literatury
SVĚTLÍK, J. Marketing a reklama. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací, 2003. 170 s. ISBN: 80-7318-140-1.
HORŇÁK, P. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBuM, 2010. 320 s. ISBN: 978-80-904273-3-4.
TELLIS, G. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN: 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, J. Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007. 182 s. ISBN: 978-80-247-2001-2.
KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada, 2008. 220 s. ISBN: 978-80-247-2452-2.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Otázky dle posudku oponenta práce, Bynyár, Ph.D.
1. Skúste stručne charakterizovať, aké druhy, resp. formy humoru poznáte a aké sú možnosti ich využitia v reklame?
2. Sú kultúrne, rodové, alebo vekové, či vzdelanostné rozdiely spotrebiteľov dôležité pri návrhu reklám používajúcich humor, alebo sú tieto ukazovatele irelevantné?
3. Môžete zhrnúť, aké sú základné výhody a nevýhody použitia humoru v reklame?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.