Diplomová práce poskytuje čtenáři přehled v současnosti nejpoužívanějších metod oceňování podniku. Uvádí komplexní postupy oceňování a je zaměřena především na "moderní" výnosové metody. Cílem práce je aplikace vybraných výnosových metod při stanovení tržní hodnoty podniku ALFA s.r.o. a stanovení tržní hodnoty specifikovaného minoritního obchodního podílu. Práce je doplněna tabulkovými přílohami programu Microsoft Excel a zobrazuje kompletní výpočtové postupy.
Annotation in English
The thesis provides the reader with a detailed overview of the firm valuation methods most used. It presents the complete valuation tehcniques and is especially focused on the "modern" discounted cash flow methods. The goal of the thesis is the application of chosen methods of vlauation on the market valuation of the company ALFA ltd. and determinate value of minority business share. Microsoft Excel Tables are inclosed which show the complete calculation process.
Keywords
ocenění podniku, tržní ocenění, výnosové metody, diskontní míra, finanční analýza, strategická analýza, finanční plán
Keywords in English
valuation fo the company, market valuation,discounted cash flow methods, finacial analysis, strategic analysis, financial plan
Length of the covering note
97 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce poskytuje čtenáři přehled v současnosti nejpoužívanějších metod oceňování podniku. Uvádí komplexní postupy oceňování a je zaměřena především na "moderní" výnosové metody. Cílem práce je aplikace vybraných výnosových metod při stanovení tržní hodnoty podniku ALFA s.r.o. a stanovení tržní hodnoty specifikovaného minoritního obchodního podílu. Práce je doplněna tabulkovými přílohami programu Microsoft Excel a zobrazuje kompletní výpočtové postupy.
Annotation in English
The thesis provides the reader with a detailed overview of the firm valuation methods most used. It presents the complete valuation tehcniques and is especially focused on the "modern" discounted cash flow methods. The goal of the thesis is the application of chosen methods of vlauation on the market valuation of the company ALFA ltd. and determinate value of minority business share. Microsoft Excel Tables are inclosed which show the complete calculation process.
Keywords
ocenění podniku, tržní ocenění, výnosové metody, diskontní míra, finanční analýza, strategická analýza, finanční plán
Keywords in English
valuation fo the company, market valuation,discounted cash flow methods, finacial analysis, strategic analysis, financial plan
Research Plan
Na základě kritické literární rešerše zpracujte teoretické poznatky o metodách oceňování podniku.
Proveďte analýzu vývoje hospodaření a postavení společnosti na trhu.
Stanovte tržní hodnotu společnosti ALFA s.r.o. pomocí vybraných metod oceňování podniku.
Na základě tržního ocenění určete hodnotu obchodního podílu společnosti.
Research Plan
Na základě kritické literární rešerše zpracujte teoretické poznatky o metodách oceňování podniku.
Proveďte analýzu vývoje hospodaření a postavení společnosti na trhu.
Stanovte tržní hodnotu společnosti ALFA s.r.o. pomocí vybraných metod oceňování podniku.
Na základě tržního ocenění určete hodnotu obchodního podílu společnosti.
Recommended resources
[1] BRADÁČ, A., a kolektiv Soudní inženýrství. dotisk Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 1999. ISBN 80-7204-133-9.
[2] COPELAND, T., KOLLER, T., MURRING, J. Stanovení hodnoty firem. 1. vydání Praha: Victoria Publishing, 1991. ISBN 80-85605-41-47.
[3] KISLINGEROVÁ, E. Oceňování podniku. 2. přepracované a doplněné vydání Praha: C.H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-529-1.
[4] MAŘÍK, M. Oceňování podniků. 1.vydání Praha: Ekopress, 1996. ISBN 80-901991-1-9.
[5] MAŘÍK, M. Určování hodnoty firem. 1. vydání Praha: Ekopress, 1998. ISBN 80-86119-09-2.
další dle doporučení vedoucího diplomové práce
Recommended resources
[1] BRADÁČ, A., a kolektiv Soudní inženýrství. dotisk Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 1999. ISBN 80-7204-133-9.
[2] COPELAND, T., KOLLER, T., MURRING, J. Stanovení hodnoty firem. 1. vydání Praha: Victoria Publishing, 1991. ISBN 80-85605-41-47.
[3] KISLINGEROVÁ, E. Oceňování podniku. 2. přepracované a doplněné vydání Praha: C.H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-529-1.
[4] MAŘÍK, M. Oceňování podniků. 1.vydání Praha: Ekopress, 1996. ISBN 80-901991-1-9.
[5] MAŘÍK, M. Určování hodnoty firem. 1. vydání Praha: Ekopress, 1998. ISBN 80-86119-09-2.
další dle doporučení vedoucího diplomové práce