ANOTACE
Tato práce se zabývá vzory v sociálních vztazích. Zdůrazňuje důležitost
sociálních vztahů a vzorů v lidském životě. Popisuje sociální vzory v rodině,
ve společnosti, upozorňuje na potřebu vzorů kladných a nebezpečí vzorů záporných.
Zdůrazňuje důležitost rodinné a školské výchovy.
Součástí práce je část empirická, která pomocí dotazníku zjišťuje vztahy
v rodinách, rozsah vlivu masových komunikačních prostředků.
Anotace v angličtině
This work deals with patterns of social relations. It emphasizes the importance
of social relationships and patterns in people's lives. It describes the social patterns
of family, society, highlights the need to model positive and negative likelihood models.
It emphasizes the importance of family and school education.
The work is part of the empirical means of a questionnaire that identifies
relationships within families, the extent of the impact of mass communication.
Klíčová slova
sociální vztahy, sociální vzory, rodina, společnost, výchova
Klíčová slova v angličtině
Social relationships, social patterns, family, society, education
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
-
Anotace
ANOTACE
Tato práce se zabývá vzory v sociálních vztazích. Zdůrazňuje důležitost
sociálních vztahů a vzorů v lidském životě. Popisuje sociální vzory v rodině,
ve společnosti, upozorňuje na potřebu vzorů kladných a nebezpečí vzorů záporných.
Zdůrazňuje důležitost rodinné a školské výchovy.
Součástí práce je část empirická, která pomocí dotazníku zjišťuje vztahy
v rodinách, rozsah vlivu masových komunikačních prostředků.
Anotace v angličtině
This work deals with patterns of social relations. It emphasizes the importance
of social relationships and patterns in people's lives. It describes the social patterns
of family, society, highlights the need to model positive and negative likelihood models.
It emphasizes the importance of family and school education.
The work is part of the empirical means of a questionnaire that identifies
relationships within families, the extent of the impact of mass communication.
Klíčová slova
sociální vztahy, sociální vzory, rodina, společnost, výchova
Klíčová slova v angličtině
Social relationships, social patterns, family, society, education
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS: "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" ( IMS 2009 ). Případně podle další literatury. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí se v práci zaměříme v teoretické části na popis, charakteristiku sociálních vztahů, kompetencí a vzorů, na celospolečenské vlivy při utváření vzorů, na rodinné vzory, na možnosti rodinné a školské výchovy.
V empirické části budeme ověřovat jaké jsou možnosti rodiny a školy při utváření vzorů v oblasti sociálních vztahů.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS: "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" ( IMS 2009 ). Případně podle další literatury. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí se v práci zaměříme v teoretické části na popis, charakteristiku sociálních vztahů, kompetencí a vzorů, na celospolečenské vlivy při utváření vzorů, na rodinné vzory, na možnosti rodinné a školské výchovy.
V empirické části budeme ověřovat jaké jsou možnosti rodiny a školy při utváření vzorů v oblasti sociálních vztahů.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z.: Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava, Vydavatelstvo public promotion, 2008.
ČÁP, J.: Psychologie pro učitele. Praha, Portál, 2001.
MARTÍNEK, Z. : Agresivita a kriminalita školní mládeže, Praha, Grada, 2009.
PRŮCHA, J. : Moderní pedagogika. Praha, Portál, 2005.
PRŮCHA, J., MAREŠ, J., VALTEROVÁ, E. : Pedagogický slovník. Praha, Portál, 2009.
VALENTA, J.: Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno, Asis, 2006.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Z.: Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava, Vydavatelstvo public promotion, 2008.
ČÁP, J.: Psychologie pro učitele. Praha, Portál, 2001.
MARTÍNEK, Z. : Agresivita a kriminalita školní mládeže, Praha, Grada, 2009.
PRŮCHA, J. : Moderní pedagogika. Praha, Portál, 2005.
PRŮCHA, J., MAREŠ, J., VALTEROVÁ, E. : Pedagogický slovník. Praha, Portál, 2009.
VALENTA, J.: Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno, Asis, 2006.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Nedoma: Jaké bylo propersonální zastoupení studentů gymnázia a střední školy?
- odpověděla dobře