V první části diplomové práce se obeznámíte s poznatky z marketingu služeb, marketingu cestovního ruchu, s funkcí regionální politiky v ČR a v EU, se současnou situací cestovního ruchu v ČR a s opatřeními nutnými pro rozvoj cestovního ruchu v ČR.Mikroregion Veselsko je analyzován pomocí lokalizačních a realizačních faktorů, podle vypočítaných ukazatelů rekreačního potenciálu oblasti a podle mínění dotazovaných subjektů.V praktické části jsou zpracovány marketingové, manažerské a ekonomické aktivity, které by měly vést k rozvoji cestovního ruchu v dané oblasti.Například jsou to tyto aktivity: lepší prezentace oblasti, vytvoření systému řízení cestovního ruchu v oblasti, zvýšení zájmu obyvatelstva a podnikatelů o cestovní ruch, zaměření na cílové skupiny turistů, tvorba turistických programů, dobudování turistické infrastruktury...
Anotace v angličtině
In the first part of this work is knowledge of servis marketing, tourism marketing and function of regional policy in the Czech Republic and in EU.Here is information about current situation of tourism in the CR and provision for tourism development in the Czech Republic. Microregion Veseli nad Moravou was analysed by means of located and realized factors. In the practic part was worked marketing, management and economics activities for the future development of tourism in microregion Veseli nad Moravou. These activities are for example: better propagation of area, to create management of tourism in area, to create tourits programm, to build infrastruktur of tourism...
Klíčová slova
rozvoj, cestovní ruch, regionalistika, regionální politika, marketing cestovního ruchu
V první části diplomové práce se obeznámíte s poznatky z marketingu služeb, marketingu cestovního ruchu, s funkcí regionální politiky v ČR a v EU, se současnou situací cestovního ruchu v ČR a s opatřeními nutnými pro rozvoj cestovního ruchu v ČR.Mikroregion Veselsko je analyzován pomocí lokalizačních a realizačních faktorů, podle vypočítaných ukazatelů rekreačního potenciálu oblasti a podle mínění dotazovaných subjektů.V praktické části jsou zpracovány marketingové, manažerské a ekonomické aktivity, které by měly vést k rozvoji cestovního ruchu v dané oblasti.Například jsou to tyto aktivity: lepší prezentace oblasti, vytvoření systému řízení cestovního ruchu v oblasti, zvýšení zájmu obyvatelstva a podnikatelů o cestovní ruch, zaměření na cílové skupiny turistů, tvorba turistických programů, dobudování turistické infrastruktury...
Anotace v angličtině
In the first part of this work is knowledge of servis marketing, tourism marketing and function of regional policy in the Czech Republic and in EU.Here is information about current situation of tourism in the CR and provision for tourism development in the Czech Republic. Microregion Veseli nad Moravou was analysed by means of located and realized factors. In the practic part was worked marketing, management and economics activities for the future development of tourism in microregion Veseli nad Moravou. These activities are for example: better propagation of area, to create management of tourism in area, to create tourits programm, to build infrastruktur of tourism...
Klíčová slova
rozvoj, cestovní ruch, regionalistika, regionální politika, marketing cestovního ruchu
Zpracujte literární rešerši poznatků a podmětů využitelných v projektu.
Popište a analyzujte současný stav daného území,zpracujte SWOT analýzu vymezené oblasti.
Zhodnoťte výsledky analýzy.
Vypracujte projekt rozvoje cestovního ruchu v dané oblasti.
Zdůvodněte efektivnost projektu spolu se závěrečnými doporučeními pro vymezené území.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši poznatků a podmětů využitelných v projektu.
Popište a analyzujte současný stav daného území,zpracujte SWOT analýzu vymezené oblasti.
Zhodnoťte výsledky analýzy.
Vypracujte projekt rozvoje cestovního ruchu v dané oblasti.
Zdůvodněte efektivnost projektu spolu se závěrečnými doporučeními pro vymezené území.
Seznam doporučené literatury
HLADKÁ,J.Technika cestovního ruchu.2.vyd.Praha:Grada publishing 1997
HORNER,S.,SWARBROOKE,J.Cestovní ruch,ubytování,stravování a využití volného času.1.vyd.Praha:Grada publishing 2003
FORET,M.,FORETOVÁ,V.Jak rozvíjet místní cestovní ruch.1.vyd.Praha:Grada publishing 2001
JANEČKOVÁ,L.,VAŠTÍKOVÁ,M.Marketing měst a obcí.1.vyd.Praha:Grada Publishing 1999
JANEČKOVÁ,L.,VAŠTÍKOVÁ,M.Marketing služeb.1.vyd.Praha:Grada Publishing 2000
další dle doporučení vedoucího diplomové práce
Seznam doporučené literatury
HLADKÁ,J.Technika cestovního ruchu.2.vyd.Praha:Grada publishing 1997
HORNER,S.,SWARBROOKE,J.Cestovní ruch,ubytování,stravování a využití volného času.1.vyd.Praha:Grada publishing 2003
FORET,M.,FORETOVÁ,V.Jak rozvíjet místní cestovní ruch.1.vyd.Praha:Grada publishing 2001
JANEČKOVÁ,L.,VAŠTÍKOVÁ,M.Marketing měst a obcí.1.vyd.Praha:Grada Publishing 1999
JANEČKOVÁ,L.,VAŠTÍKOVÁ,M.Marketing služeb.1.vyd.Praha:Grada Publishing 2000
další dle doporučení vedoucího diplomové práce