Ideál krásy udávají společenské konvence ovlivněné ekonomickým, vědeckým a kulturním vývojem. Zatímco štíhlost v minulosti znamenala hlad, bídu a nemoc, dnes představuje zdraví a krásu. Co se týče zdraví má štíhlost ve vědě své opodstatnění, ale co se ideálu krásy týče, staví se vůči oblým tvarům nelítostně zle, neboť ideál krásy je jen otázkou kon-venčního vkusu či módního trendu. Idealizace štíhlosti je dnes také spoluutvářena médii, mediální vzory jsou ve společnosti úspěšné ženy, často mívající nějaké výjimečné schop-nosti a jsou především štíhlé.
Cílem mé diplomové práce je vytvořit návrh komunikační kampaně, která posune současný ideál od hranice kostnatého šílenství k realitě.
V rámci marketingového výzkumu získám potřebné informace o současném ideálu a na základě těchto podkladů vytvořím ideální komunikační kampaň pro firmu INSTITUT-ESTHEDERM, která by ráda v rámci marketingového plánu pro rok 2012 přišla na trh s osvětou ,,boji proti psychickým onemocněním, bulimií a anorexií?.
Anotace v angličtině
The social conventions influenced by the economical, scientific and cultural develepment are determining the beauty ideal. The main objective of this diploma thesis is to point out the potentional harmfullness of the extreme thinness presented by media as the beauty ideal. In the consequence, this can lead to psychological problems such as anorexia and bulimia. The research is focused on the acquisition of the data regarding the contemporary beauty ideal. Consequently, this information is utilized for the proposal of the communication campaign for the company INSTITUT-ESTHEDERM. This company intends to bring out the campaign against the mental anorexia and bulimia in the year 2012.
Klíčová slova
Cílová skupina, bulimie, anorexie, marketingový výzkum, sociální kampaň, komunikační strategie, dotazníkové šetření, sociální reklama, sociální komunikace, focus group
Klíčová slova v angličtině
Target group, anorexia, bulimia, marketing research, social campaign, communications strategy, questionnaire surfy, social advertising, social communication, focus group.
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ideál krásy udávají společenské konvence ovlivněné ekonomickým, vědeckým a kulturním vývojem. Zatímco štíhlost v minulosti znamenala hlad, bídu a nemoc, dnes představuje zdraví a krásu. Co se týče zdraví má štíhlost ve vědě své opodstatnění, ale co se ideálu krásy týče, staví se vůči oblým tvarům nelítostně zle, neboť ideál krásy je jen otázkou kon-venčního vkusu či módního trendu. Idealizace štíhlosti je dnes také spoluutvářena médii, mediální vzory jsou ve společnosti úspěšné ženy, často mívající nějaké výjimečné schop-nosti a jsou především štíhlé.
Cílem mé diplomové práce je vytvořit návrh komunikační kampaně, která posune současný ideál od hranice kostnatého šílenství k realitě.
V rámci marketingového výzkumu získám potřebné informace o současném ideálu a na základě těchto podkladů vytvořím ideální komunikační kampaň pro firmu INSTITUT-ESTHEDERM, která by ráda v rámci marketingového plánu pro rok 2012 přišla na trh s osvětou ,,boji proti psychickým onemocněním, bulimií a anorexií?.
Anotace v angličtině
The social conventions influenced by the economical, scientific and cultural develepment are determining the beauty ideal. The main objective of this diploma thesis is to point out the potentional harmfullness of the extreme thinness presented by media as the beauty ideal. In the consequence, this can lead to psychological problems such as anorexia and bulimia. The research is focused on the acquisition of the data regarding the contemporary beauty ideal. Consequently, this information is utilized for the proposal of the communication campaign for the company INSTITUT-ESTHEDERM. This company intends to bring out the campaign against the mental anorexia and bulimia in the year 2012.
Klíčová slova
Cílová skupina, bulimie, anorexie, marketingový výzkum, sociální kampaň, komunikační strategie, dotazníkové šetření, sociální reklama, sociální komunikace, focus group
Klíčová slova v angličtině
Target group, anorexia, bulimia, marketing research, social campaign, communications strategy, questionnaire surfy, social advertising, social communication, focus group.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte teoretické informační zdroje historického vývoje ideálu štíhlá po dnešní situaci.
2. Závěrem teoretické části charakterizujte metody ke kvantitativnímu a kvalitativnímu výzkumu.
3. Formulujte cíle a hypotézy vztahujících se k tématu práce.
4. Realizujte dotazníkové šetření a rozhovory, které vyhodnoťte pro použití ve své sociálně mířené kampani.
5. Zhodnoťte získané data se záměry navrhované kampaně.
6. Navrhněte efektivní komunikační kampaň a v závěru práce zhodnoťte cíle a hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte teoretické informační zdroje historického vývoje ideálu štíhlá po dnešní situaci.
2. Závěrem teoretické části charakterizujte metody ke kvantitativnímu a kvalitativnímu výzkumu.
3. Formulujte cíle a hypotézy vztahujících se k tématu práce.
4. Realizujte dotazníkové šetření a rozhovory, které vyhodnoťte pro použití ve své sociálně mířené kampani.
5. Zhodnoťte získané data se záměry navrhované kampaně.
6. Navrhněte efektivní komunikační kampaň a v závěru práce zhodnoťte cíle a hypotézy.
Seznam doporučené literatury
Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha, Grada Publishing, 2006, ISBN: 80-247-0966-X
Foret, M.: Marketingový průzkum. Brno, Computer Press, 2008, ISBN: 978-80-251-2183-2
Foret, J., Stávková, J.: Marketingový výzkum; Jak poznávat své zákazníky. Praha, Grada Publishing, 2003, ISBN: 80-247-0385-8
Hague, P.: Průzkum trhu. Brno, Computer Press, 2003, ISBN: 80-7226-917-8
Clow E. K., Baach D.:Reklama, propagace a marketingová komunikace, ISBN: 978-80-251-1769-9
Fialová L.: Jak dosáhnout postavy snů, Možnosti a limity korekce postavy, ISBN: 978-80-247-1622-0
Kirch, Bulimie D. F.:Jak bojovat s přejídáním, 3.doplněné a přepracované vydání, ISBN: 978-80-247-2130-9
Johnová R.: Marketing kulturního dědictví a umění, ISBN: 978-80-247-2724-0
Vysekalová J.: Psychologie reklamy, ISBN: 978-80-247-2196-5
Vysekalová J., Mikeš J.: Reklama, ISBN: 978-80-247-2001-2
Kubátová H.: Sociologie životního způsobu, ISBN: 978-80-247-2456-0
Ensler E.: Good body, EAN: 9788072174447
13. Goff L.J., Truong N.: Tělo ve středověké kultuře, ISBN: 80-7021-826-6
14. Janoušek J.: Sociální komunikace, 1. Vyd., Praha: Svoboda , ISBN 978-80-247-1428-8
15. Svoboda V.: Public relations : moderně a účinně, 1. Vyd., Praha: Grada Publishing, 2006,ISBN: 978-80-247-2866-7
Seznam doporučené literatury
Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha, Grada Publishing, 2006, ISBN: 80-247-0966-X
Foret, M.: Marketingový průzkum. Brno, Computer Press, 2008, ISBN: 978-80-251-2183-2
Foret, J., Stávková, J.: Marketingový výzkum; Jak poznávat své zákazníky. Praha, Grada Publishing, 2003, ISBN: 80-247-0385-8
Hague, P.: Průzkum trhu. Brno, Computer Press, 2003, ISBN: 80-7226-917-8
Clow E. K., Baach D.:Reklama, propagace a marketingová komunikace, ISBN: 978-80-251-1769-9
Fialová L.: Jak dosáhnout postavy snů, Možnosti a limity korekce postavy, ISBN: 978-80-247-1622-0
Kirch, Bulimie D. F.:Jak bojovat s přejídáním, 3.doplněné a přepracované vydání, ISBN: 978-80-247-2130-9
Johnová R.: Marketing kulturního dědictví a umění, ISBN: 978-80-247-2724-0
Vysekalová J.: Psychologie reklamy, ISBN: 978-80-247-2196-5
Vysekalová J., Mikeš J.: Reklama, ISBN: 978-80-247-2001-2
Kubátová H.: Sociologie životního způsobu, ISBN: 978-80-247-2456-0
Ensler E.: Good body, EAN: 9788072174447
13. Goff L.J., Truong N.: Tělo ve středověké kultuře, ISBN: 80-7021-826-6
14. Janoušek J.: Sociální komunikace, 1. Vyd., Praha: Svoboda , ISBN 978-80-247-1428-8
15. Svoboda V.: Public relations : moderně a účinně, 1. Vyd., Praha: Grada Publishing, 2006,ISBN: 978-80-247-2866-7
Přílohy volně vložené
1. CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svoji diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího práce i oponenta.
1.Jak souvisí teorie tvorby pozitivní firemní image s tématem práce? (Soukalová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2.Vysvětlete graf na straně 51 a zdůvodněte provázanost na projektovou část. (Soukalová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3.Jakým způsobem jste vybírala respondenty po dotazníkové šetření a byly mezi nimi i anorektičky? (Soukalová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.