Tématem této práce je význam public relations v integraci marketingových komunikací a jeho vliv na efektivitu dalších nástrojů marketingových komunikací. V teoretické části na základě literární rešerše hledám odbornou oporu pro realizaci marketingového průzkumu na dané téma. V praktické části analyzuji informace získané dotazníkovým šetřením mezi předními českými firmami a následně zjištěné skutečnosti diskutuji formou osobních rozhovorů s několika profesionály z oboru public relations. V projektové části využívám poznatky jak z teoretické, tak z analytické části a navrhuji efektivní model začlenění public relations do integrovaných marketingových komunikací včetně metody měření efektivity PR nástrojů s přihlédnutím k očekávaným trendům.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the importance of public relations in the integration of marketing communications and its influence on the effectiveness of other marketing communications tools. Based on bibliographic search, in the theoretical part I look for expert support for carrying out marketing research on the given subject. In the practical part I analyse information obtained by means of a questionnaire inquiry from leading Czech companies and then I discuss the information with several public relations experts in the form of personal interviews. In the project part I use knowledge and findings from both the theoretical and analytical part and I propose a model of integrating public relations into marketing communications, including a method of measuring the effectiveness of PR tools, taking into account the expected trends.
Klíčová slova
integrovaná marketingová komunikace, public relations, marketingový průzkum, dotazník, rozhovor, měření efektivity PR nástrojů, trendy
Klíčová slova v angličtině
integrated marketing communication, public relations, marketing research, questionnaire, interview, measuring the effectiveness of PR tools, trends
Rozsah průvodní práce
56 s. (68 654 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této práce je význam public relations v integraci marketingových komunikací a jeho vliv na efektivitu dalších nástrojů marketingových komunikací. V teoretické části na základě literární rešerše hledám odbornou oporu pro realizaci marketingového průzkumu na dané téma. V praktické části analyzuji informace získané dotazníkovým šetřením mezi předními českými firmami a následně zjištěné skutečnosti diskutuji formou osobních rozhovorů s několika profesionály z oboru public relations. V projektové části využívám poznatky jak z teoretické, tak z analytické části a navrhuji efektivní model začlenění public relations do integrovaných marketingových komunikací včetně metody měření efektivity PR nástrojů s přihlédnutím k očekávaným trendům.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the importance of public relations in the integration of marketing communications and its influence on the effectiveness of other marketing communications tools. Based on bibliographic search, in the theoretical part I look for expert support for carrying out marketing research on the given subject. In the practical part I analyse information obtained by means of a questionnaire inquiry from leading Czech companies and then I discuss the information with several public relations experts in the form of personal interviews. In the project part I use knowledge and findings from both the theoretical and analytical part and I propose a model of integrating public relations into marketing communications, including a method of measuring the effectiveness of PR tools, taking into account the expected trends.
Klíčová slova
integrovaná marketingová komunikace, public relations, marketingový průzkum, dotazník, rozhovor, měření efektivity PR nástrojů, trendy
Klíčová slova v angličtině
integrated marketing communication, public relations, marketing research, questionnaire, interview, measuring the effectiveness of PR tools, trends
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska k tématu práce.
2. Charakterizujte východiska a cíl diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k zadanému tématu.
3. Zpracujte marketingový výzkum u předem definovaných cílových skupin, popište metodiku výzkumu a analyzujte získaná data.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry, definujte význam PR v marketingových komunikacích.
5. V projektové části navrhněte efektivní model začlenění PR do integrovaných marketingových komunikací a metody měření efektivity PR nástrojů.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska k tématu práce.
2. Charakterizujte východiska a cíl diplomové práce a formulujte hypotézy ve vztahu k zadanému tématu.
3. Zpracujte marketingový výzkum u předem definovaných cílových skupin, popište metodiku výzkumu a analyzujte získaná data.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry, definujte význam PR v marketingových komunikacích.
5. V projektové části navrhněte efektivní model začlenění PR do integrovaných marketingových komunikací a metody měření efektivity PR nástrojů.
Seznam doporučené literatury
Black, S. Nejúčinnější propagace: public relations. Grada Publishing: Praha, 1994, 203 s. ISBN 80-7169-106-2
Bystrov, V. - Růžička, M. Firemní komunikace a řízení reputace. Masarykova univerzita: Brno, 2006, 129 s. ISBN 80-210-4104-8
Foret, M. Marketingová komunikace. Computer Press: Brno, 2003, 275 s. ISBN 80-7226-811-2
Němec, P. Integrovaná komunikace korporací. Oeconomica: Praha, 2006, 168 s. ISBN 80-245-1027-8
De Pelsmacker, P. - Geuens, M. - van den Bergh, J. Marketingová komunikace. Grada Publishing: Praha, 2009, 600 s. ISBN 80-247-0254-1
Pospíšil, Pavel. Efektivní public relations a media relations. Computer Press: Praha, 2002, 153 s. ISBN 80-7226-823-6
Seznam doporučené literatury
Black, S. Nejúčinnější propagace: public relations. Grada Publishing: Praha, 1994, 203 s. ISBN 80-7169-106-2
Bystrov, V. - Růžička, M. Firemní komunikace a řízení reputace. Masarykova univerzita: Brno, 2006, 129 s. ISBN 80-210-4104-8
Foret, M. Marketingová komunikace. Computer Press: Brno, 2003, 275 s. ISBN 80-7226-811-2
Němec, P. Integrovaná komunikace korporací. Oeconomica: Praha, 2006, 168 s. ISBN 80-245-1027-8
De Pelsmacker, P. - Geuens, M. - van den Bergh, J. Marketingová komunikace. Grada Publishing: Praha, 2009, 600 s. ISBN 80-247-0254-1
Pospíšil, Pavel. Efektivní public relations a media relations. Computer Press: Praha, 2002, 153 s. ISBN 80-7226-823-6
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Otázky dle posudku oponenta práce, Ph.Dr. Svoboda
1) Jak by student definoval vztah mezi korporátními komunikacemi a IMK?
2) Stanovení rozpočtů na MK a PR souvisí s charakterem podnikání (B2B, B2C či kombinované zaměření) a oborem, v němž firma působí. Bylo by možné naznačit výše rozpočtů PR také z těchto hledisek?
3) Lze najít diference v budoucím uplatnění sociálních sítí pro PR v různých oblastech podnikání a pro veřejný sektor ČR?
Student plně odpověděl na výše položené otázky.
Dále student obhajoval výtky, které mu byly uděleny ze strany vedoucí práce - nedostatečná délka práce a nedostatečná teoretická část práce. Komise se rozhodla na základě argumentů klasifikovat práci stupňem E, kdy zohlednila výbornou analytickou část přínosnou pro praxi dle hodnocení oponenta, avšak přihlédla také na nedostatky formálního charakteru.