Cílem teoretické části diplomové práce je popsat požadavky, které měli plnit tvůrci reklamy v tisku 30. let minulého století, a které mají plnit tvůrci současné tištěné reklamy. Praktickou a projektovou část práce tvoří příklady realizace reklamních sdělení v časopi-sech z 30. let minulého století a současných, jejich posouzení podle předem stanovených kritérií.
Anotace v angličtině
Theoretical part of the thesis aims at describing requests that print advertisement creators had to fulfill in the 1930?s and which they have to fulfill today. The practical and project parts consist of 1930?s magazine advertisement examples and of contemporary ones and their evaluation according preset criteria.
Klíčová slova
média, časopis, cílová skupina, reklama, reklama jako forma marketingové komunikace.
Klíčová slova v angličtině
media, magazine, target group, advertisement, advertisement as marketing
communication tool.
Rozsah průvodní práce
70, 21 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem teoretické části diplomové práce je popsat požadavky, které měli plnit tvůrci reklamy v tisku 30. let minulého století, a které mají plnit tvůrci současné tištěné reklamy. Praktickou a projektovou část práce tvoří příklady realizace reklamních sdělení v časopi-sech z 30. let minulého století a současných, jejich posouzení podle předem stanovených kritérií.
Anotace v angličtině
Theoretical part of the thesis aims at describing requests that print advertisement creators had to fulfill in the 1930?s and which they have to fulfill today. The practical and project parts consist of 1930?s magazine advertisement examples and of contemporary ones and their evaluation according preset criteria.
Klíčová slova
média, časopis, cílová skupina, reklama, reklama jako forma marketingové komunikace.
Klíčová slova v angličtině
media, magazine, target group, advertisement, advertisement as marketing
communication tool.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a zdrojů k tématům: reklama, marketingová komunikace, tištěná média, cílová skupina.
2. Nastiňte stav tištěné reklamy ve 30. letech minulého století a v současnosti a hypotézu diplomové práce.
3. V praktické části uveďte příklady realizace reklamních sdělení v časopisech z 30. let minulého století a v časopisech současných, sestavte kritéria pro jejich posouzení a proveďte srovnání.
4. V projektové části se zaměřte zejména na srovnání postavení ženy ve vybraných tištěných reklamách v časopisech z 30. let minulého století a v časopisech současných. Sestavte kritéria pro posouzení a výsledky srovnejte.
5. Učiňte závěry a navrhněte další možnosti řešení dané problematiky.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a zdrojů k tématům: reklama, marketingová komunikace, tištěná média, cílová skupina.
2. Nastiňte stav tištěné reklamy ve 30. letech minulého století a v současnosti a hypotézu diplomové práce.
3. V praktické části uveďte příklady realizace reklamních sdělení v časopisech z 30. let minulého století a v časopisech současných, sestavte kritéria pro jejich posouzení a proveďte srovnání.
4. V projektové části se zaměřte zejména na srovnání postavení ženy ve vybraných tištěných reklamách v časopisech z 30. let minulého století a v časopisech současných. Sestavte kritéria pro posouzení a výsledky srovnejte.
5. Učiňte závěry a navrhněte další možnosti řešení dané problematiky.
Seznam doporučené literatury
BARTOŠ, J. Humor v inserci. In: Cesta reklamy. Praha: Propagační oddělení "Noviny", 1932.
KOTLER, P. Marketing od A do Z. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1.
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4.
McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-714-0
OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-25-5.
OSVALDOVÁ, B. ? HALADA, J. Encyklopedie praktické žurnalistiky. Praha: Libri, 1999. ISBN 80-85983-76-1.
REIFOVÁ, I. kol. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
SOLAR, J. Cesta reklamy. Praha: Propagační oddělení "Noviny", 1932.
SOLAR, J. Chvála reklamy. Praha: Ing. J. Solar - Reklamní poradna, 1935.
SOLAR, J. Reklama a láska. Praha: Reklamní poradna Jiřího Solara, 1933.
Seznam doporučené literatury
BARTOŠ, J. Humor v inserci. In: Cesta reklamy. Praha: Propagační oddělení "Noviny", 1932.
KOTLER, P. Marketing od A do Z. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1.
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4.
McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-714-0
OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-25-5.
OSVALDOVÁ, B. ? HALADA, J. Encyklopedie praktické žurnalistiky. Praha: Libri, 1999. ISBN 80-85983-76-1.
REIFOVÁ, I. kol. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
SOLAR, J. Cesta reklamy. Praha: Propagační oddělení "Noviny", 1932.
SOLAR, J. Chvála reklamy. Praha: Ing. J. Solar - Reklamní poradna, 1935.
SOLAR, J. Reklama a láska. Praha: Reklamní poradna Jiřího Solara, 1933.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou magisterskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Myslí si autor, že reklama znamená prudko odporovať - kde na to prišiel, ako aj na funkcie reklamy - informovať, inštruovať, presvedčiť i pobaviť?
2. Kritériá komparácie sú tu krásne vymedzené, ale prečo sú rozličné pre reklamu v 30 rokoch a iné v súčasnosti, keď ich chceme porovnávať?
3. Je súčasné zobrazovanie ženy v reklame podľa autora v súlade s etickým kódexom RPR?
Odpovědi: Student plně odpověděl na položené otázky, uvedl zdroje odborné literatury.