Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním image a sestavením modelu pro úspěšné bu-dování, posílení a udržení image organizace, která poskytuje sociální služby osobám s mentálním postižením - Centrum denních služeb Pomněnka Šumperk. K tomuto úkolu bylo nutno shromáždit dostatek informací a dat. První teoretická část pojednává o image a jejím významu, oboru sociálních služeb a marketingovém výzkumu. Analytická část je věnována charakteristice vybrané sociální instituce, analýze stávající image a realizaci marketingového výzkumu kombinovanou formou dotazníkového šetření, osobním rozhovorem a sémantickým diferenciálem. Na základě výsledků je zpracována závěrečná projektová část, ve které jsou vyhodnoceny výsledky šetření a uvedeny návrhy na zdokonalení image.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with image research and model compilation of successful buil-ding, reinforcement and maintenance of image of the company providing social services for people with mental disabilities in Daily Center Pomněnka in Šumperk. It was necessary to collect enough pieces of information and data. First theoretical part decribe image and it´s sense, social services and marketing research. Practical part is devoted to characteristic of chosen social institution, analysis of current image and realisation of marketing research which involves questionnaires, interview and semantic differential. Final project part is worked up on the basis of outcomes. Then there are analyzed results of marketing research and mentioned suggestions for improvement company image.
social services, users, company culture, company identity, image, quality assessment, marketing research, semantic differential.
Rozsah průvodní práce
95
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním image a sestavením modelu pro úspěšné bu-dování, posílení a udržení image organizace, která poskytuje sociální služby osobám s mentálním postižením - Centrum denních služeb Pomněnka Šumperk. K tomuto úkolu bylo nutno shromáždit dostatek informací a dat. První teoretická část pojednává o image a jejím významu, oboru sociálních služeb a marketingovém výzkumu. Analytická část je věnována charakteristice vybrané sociální instituce, analýze stávající image a realizaci marketingového výzkumu kombinovanou formou dotazníkového šetření, osobním rozhovorem a sémantickým diferenciálem. Na základě výsledků je zpracována závěrečná projektová část, ve které jsou vyhodnoceny výsledky šetření a uvedeny návrhy na zdokonalení image.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with image research and model compilation of successful buil-ding, reinforcement and maintenance of image of the company providing social services for people with mental disabilities in Daily Center Pomněnka in Šumperk. It was necessary to collect enough pieces of information and data. First theoretical part decribe image and it´s sense, social services and marketing research. Practical part is devoted to characteristic of chosen social institution, analysis of current image and realisation of marketing research which involves questionnaires, interview and semantic differential. Final project part is worked up on the basis of outcomes. Then there are analyzed results of marketing research and mentioned suggestions for improvement company image.
social services, users, company culture, company identity, image, quality assessment, marketing research, semantic differential.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, specifikujte prostředí sociálních služeb ve vztahu k důležitosti budování image.
2. Analyzujte image zvolené instituce podle předem stanovených kritérií, proveďte marketingový průzkum zvolených cílových skupin ve vztahu k měření image instituce.
3. Vyhodnoťte závěry průzkumu, porovnejte získaná data u jednotlivých cílových skupin a vyvoďte závěry.
4. Na základě zjištěných dat navrhněte koncept budování image zvolené instituce aplikovatelné v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, specifikujte prostředí sociálních služeb ve vztahu k důležitosti budování image.
2. Analyzujte image zvolené instituce podle předem stanovených kritérií, proveďte marketingový průzkum zvolených cílových skupin ve vztahu k měření image instituce.
3. Vyhodnoťte závěry průzkumu, porovnejte získaná data u jednotlivých cílových skupin a vyvoďte závěry.
4. Na základě zjištěných dat navrhněte koncept budování image zvolené instituce aplikovatelné v praxi.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. Počet stran 192. ISBN 978-80-247-2790-5.
MATOUŠEK, O. a kolektiv Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. 1. vyd. Praha: Portál 2007. Počet stran 184. ISBN 978-80-7367-310-9.
HANNAGAN, J. T., Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Riniger ČR, a.s., Praha 1996, počet stran neuveden, ISBN 80-85943-07-7.
Úplné znění zákona o sociálním zabezpečení 2010, Sagit a.s., Ostrava, ISBN 978-80-7208-794-5.
FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publition s r.o., 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. Počet stran 192. ISBN 978-80-247-2790-5.
MATOUŠEK, O. a kolektiv Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. 1. vyd. Praha: Portál 2007. Počet stran 184. ISBN 978-80-7367-310-9.
HANNAGAN, J. T., Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Riniger ČR, a.s., Praha 1996, počet stran neuveden, ISBN 80-85943-07-7.
Úplné znění zákona o sociálním zabezpečení 2010, Sagit a.s., Ostrava, ISBN 978-80-7208-794-5.
FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publition s r.o., 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucí práce a oponentky. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Gregarová):
1. Teoretickou část práce jste zpracovala výborně. Jak hodnotíte nabídku a dostupnost potřebné odborné literatury?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
2. Mohla byste, prosím, upřesnit, kdo je zřizovatelem Centra?
Odpověď: Studentka odpověděla na položené otázky.
3. Strana 49 - uvádíte, že nejslabší stránkou centra je omezená kapacita. Musí centrum zájemce odmítat? Jak to potom souvisí s popisovanou slabou propagací, která by podle Vás měla být výraznější?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
4. Strana 84 - jakou formu by měl mít firemní časopis (vzhledem k počtu zaměstnanců)? Možná jsem přehlédla distribuční záměr (zaměstnanci, veřejnost?). Mohla byste, prosím, upřesnit?
Odpověď: Studentka odpověděla na položené otázky.
5. Domníváte se, že Vaše poznatky a závěry, návrhy by bylo možné aplikovat i na větší obdobná zařízení?
Odpověď: Studentka vysvětlila a prezentovala možnosti aplikace.
Na obhajobě byla přítomna i děkanka FMK doc. Janíková.
Zkušební komise v celkovém hodnocení zohlednila nedostatky, na něž členové poukázali v průběhu obhajoby práce.