Diplomová práce se zabývá marketingovými komunikacemi, vymezuje jejich jedinečnost a význam v sociálních službách. Cílem diplomové práce je navrhnout plán marketingových komunikací konkrétní neziskové organizace, který by měl vytvořit pozitivní image a zvýšit povědomí organizace u široké veřejnosti.
Na základě teoretických poznatků jsou formulována teoretická východiska pro nastavení pracovních hypotéz. V praktické části je představen Domov s chráněným bydlením Zlín, se zaměřením na analýzu současného stavu marketingových komunikací a jejich efektivitu. V projektové části je na základě výsledků dotazníkového šetření sestaven návrh optimálního plánu marketingových komunikací pro zlepšení veřejného povědomí o organizaci.
Anotace v angličtině
This thesis drala with marketing communications, defines their uniqueness and importace in social services. The thesis aims to propose a specific plan for marketing communications, nonprofit organizations, which should create a positive image increase awareness aminy the general public organization.
Based on theoretical findings are worded theoretical basis for the set of working hypothe-ses. The practical part is presented home with protected housing Zlín, aimed at analyzing the current state of marketing communications and their effectiveness. The project is part of the survey results compiled an optima marketing communications plan to improve public awareness about the organization.
Klíčová slova
sociální služba, marketingové komunikace, nezisková organizace, image, Domov s chráněným bydlením Zlín.
Klíčová slova v angličtině
social services, marketing communications, nonprofit organization, image, home to a protecte housing Zlín.
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovými komunikacemi, vymezuje jejich jedinečnost a význam v sociálních službách. Cílem diplomové práce je navrhnout plán marketingových komunikací konkrétní neziskové organizace, který by měl vytvořit pozitivní image a zvýšit povědomí organizace u široké veřejnosti.
Na základě teoretických poznatků jsou formulována teoretická východiska pro nastavení pracovních hypotéz. V praktické části je představen Domov s chráněným bydlením Zlín, se zaměřením na analýzu současného stavu marketingových komunikací a jejich efektivitu. V projektové části je na základě výsledků dotazníkového šetření sestaven návrh optimálního plánu marketingových komunikací pro zlepšení veřejného povědomí o organizaci.
Anotace v angličtině
This thesis drala with marketing communications, defines their uniqueness and importace in social services. The thesis aims to propose a specific plan for marketing communications, nonprofit organizations, which should create a positive image increase awareness aminy the general public organization.
Based on theoretical findings are worded theoretical basis for the set of working hypothe-ses. The practical part is presented home with protected housing Zlín, aimed at analyzing the current state of marketing communications and their effectiveness. The project is part of the survey results compiled an optima marketing communications plan to improve public awareness about the organization.
Klíčová slova
sociální služba, marketingové komunikace, nezisková organizace, image, Domov s chráněným bydlením Zlín.
Klíčová slova v angličtině
social services, marketing communications, nonprofit organization, image, home to a protecte housing Zlín.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupnou literaturu z oblasti teorie marketingových komunikací, marketingu neziskových organizací. Pozornost věnujte sociálnímu marketigu a komunikaci se specifickou cílovou skupinou. Na základě teoretických poznatků formulujte pracovní hypotézy.
2. Analyzujte stav marketingových komunikací v konkrétní organizaci, zhodnoťte efektivitu jednotlivých nástrojů marketingových komunikací.
3. Proveďte marketingový výzkum vnímání úrovně komunikace ve zvolené organizaci u předem definovaných cílovýh skupin.
4. Na základě zjištěných skutečností vyvoďte závěry a navrhněte možná řešení, vypracujte plán marketingových komunikací posilující dobré jméno a důvěryhodnost organizace. Zhodoťte přínos navrhovaného řešení, naznačte přípaná rizika v realizaci navrhovaných změn.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte dostupnou literaturu z oblasti teorie marketingových komunikací, marketingu neziskových organizací. Pozornost věnujte sociálnímu marketigu a komunikaci se specifickou cílovou skupinou. Na základě teoretických poznatků formulujte pracovní hypotézy.
2. Analyzujte stav marketingových komunikací v konkrétní organizaci, zhodnoťte efektivitu jednotlivých nástrojů marketingových komunikací.
3. Proveďte marketingový výzkum vnímání úrovně komunikace ve zvolené organizaci u předem definovaných cílovýh skupin.
4. Na základě zjištěných skutečností vyvoďte závěry a navrhněte možná řešení, vypracujte plán marketingových komunikací posilující dobré jméno a důvěryhodnost organizace. Zhodoťte přínos navrhovaného řešení, naznačte přípaná rizika v realizaci navrhovaných změn.
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN, T. J.: Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management press, 1996, 203s. ISBN 80-85943-07-7.
VYSEKALOVÁ, J. a kol.: Marketing. Zlín: Fortuna, 2006, 248s. ISBN 80-7168-979-3.
MIKULÁŠTÍK, M.: Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
KOTLER, F.: Marketing v otázkách a odpovědích. Brno: CP Books, 2005, 130s. ISBN 80-251-0518-0.
VYBÍRAL, Z.:Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-998-4.
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN, T. J.: Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management press, 1996, 203s. ISBN 80-85943-07-7.
VYSEKALOVÁ, J. a kol.: Marketing. Zlín: Fortuna, 2006, 248s. ISBN 80-7168-979-3.
MIKULÁŠTÍK, M.: Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
KOTLER, F.: Marketing v otázkách a odpovědích. Brno: CP Books, 2005, 130s. ISBN 80-251-0518-0.
VYBÍRAL, Z.:Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-998-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucí práce a oponentky. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Gregarová):
1. Vysvětlete, prosím, tvrzení ze s. 24 - "vztahy s veřejností a publicita jsou obvykle bezplatné" a ze s. 25 - "o bezplatnosti nemůžeme hovořit".
2. S. 69 - spoluúčast obyvatel domu na změně názvu a loga. Odpovídá tento Váš návrh významu obou komunikačních prostředků?
3. Kdo bude odpovědný za změny v komunikaci, z jakých zdrojů bude změna financována?
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V rámci diskuse (doc. Gregar, Vávrová, Ph.D.) byly zodpovězeny doplňující otázky k verifikaci hypotéz.
Zkušební komise zohlednila připomínky v posudcích při stanovení celkového hodnocení.