Diplomová práce na téma.Projevy rizikového chování a jejich prevence? se zaměřuje na konkrétní projevy rizikového chování, které se mohou vyskytovat u dospívajících dětí. Práce je zaměřená na rizikové období pubescence v souvislosti s možnými příčinami vzni-ku rizikových projevů. Teoretická část se dále zabývá prevencí, způsoby, možnostmi ve vztahu k těmto rizikovým projevům chování.
Praktická část je zaměřena na výskyt projevů rizikového chování dospívající mládeže ve školských zařízeních mikroregionu Jižní Valašsko.
Annotation in English
Thesis on the topic "risk behavior and prevention" focuses on a specific risk behavior, which can occur in teenagers. The paper draws attention to the risk period of adolescence in relation to possible causes of the risk expressions. The theoretical part also deals with prevention, ways and possibilities in relation to these risk behavior. The practical part is focused on the occurrence of risk behaviors of adolescents in schools microregion of South Wallachia.
Diplomová práce na téma.Projevy rizikového chování a jejich prevence? se zaměřuje na konkrétní projevy rizikového chování, které se mohou vyskytovat u dospívajících dětí. Práce je zaměřená na rizikové období pubescence v souvislosti s možnými příčinami vzni-ku rizikových projevů. Teoretická část se dále zabývá prevencí, způsoby, možnostmi ve vztahu k těmto rizikovým projevům chování.
Praktická část je zaměřena na výskyt projevů rizikového chování dospívající mládeže ve školských zařízeních mikroregionu Jižní Valašsko.
Annotation in English
Thesis on the topic "risk behavior and prevention" focuses on a specific risk behavior, which can occur in teenagers. The paper draws attention to the risk period of adolescence in relation to possible causes of the risk expressions. The theoretical part also deals with prevention, ways and possibilities in relation to these risk behavior. The practical part is focused on the occurrence of risk behaviors of adolescents in schools microregion of South Wallachia.
1. Vypracujte teoretická východiska pro praktickou část práce dle pokynů vedoucího práce.
2. Zpracujte teoretická východiska na základě studia odborných publikací a literatury.
3. Proveďte výzkumnou část práce.
4. Vyhodnoťte výzkumnou část práce.
5. Zpracujte závěrečné vyhodnocení a vyvoďte závěry práce.
Research Plan
1. Vypracujte teoretická východiska pro praktickou část práce dle pokynů vedoucího práce.
2. Zpracujte teoretická východiska na základě studia odborných publikací a literatury.
3. Proveďte výzkumnou část práce.
4. Vyhodnoťte výzkumnou část práce.
5. Zpracujte závěrečné vyhodnocení a vyvoďte závěry práce.
Recommended resources
NIKL,J. Sociálně patologické jevy u dětí a mládeže se zaměřením na jejich prevenci, Praha:Vydavatelství PA ČR,2000,ISBN 80-7251-033-9.
MEČÍŘ,J. Starosti s dospíváním,Praha:Mona,1989,ISBN ČSR 59-065-88.
MACEK,P. Adolescence,Praha:Portál,1999, ISBN 80-7178-348-X.
KAČÁNI,V.,MIKLOŠ,J. Rodina,výchova,delikvence,Bratislava: Smena,1975, ISBN 73-003-75.
KOLÁŘ,M. Bolest šikanování,Praha: Portál,2001.
CHRÁSKA,M. Úvod do výzkumu v pedagogice, 2.vyd.Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1367-1.
Recommended resources
NIKL,J. Sociálně patologické jevy u dětí a mládeže se zaměřením na jejich prevenci, Praha:Vydavatelství PA ČR,2000,ISBN 80-7251-033-9.
MEČÍŘ,J. Starosti s dospíváním,Praha:Mona,1989,ISBN ČSR 59-065-88.
MACEK,P. Adolescence,Praha:Portál,1999, ISBN 80-7178-348-X.
KAČÁNI,V.,MIKLOŠ,J. Rodina,výchova,delikvence,Bratislava: Smena,1975, ISBN 73-003-75.
KOLÁŘ,M. Bolest šikanování,Praha: Portál,2001.
CHRÁSKA,M. Úvod do výzkumu v pedagogice, 2.vyd.Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1367-1.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího práce a oponenta. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudcích byly položeny tyto otázky: ot. č. 1 (JUDr. Šnédar), ot. č. 2 - 4 (doc. Brázda)
1. Jakou roli hraje v řešení projevů rizikového chování nezletilých vedle prevence také možná represe?
2. Může diplomantka prosím upřesnit, odkud přebírá tvrzení o možné korelaci poškození paměti a schopnosti učení návykovou látkou a horších studijních a později i pracovních výsledků (s.24,26)? Takové efekty jsou spíše výsledkem dlouhodobého užívání látek, nikoli krátkodobých excesů (paměť podléhá degenerativním změnám bez ohledu na fungování drog).
3. Lze porovnáním s dostupnými a věrohodnými statistickými údaji již alespoň kvalifikovaně odhadnout regionální účinnost preventivních programů, jež se realizují prostřednictvím 2-3 setkání za školní rok?
4. Může podle mínění autorky projekt prevence rizikového chování v předložené podobě svoji atraktivitou a četností soutěžit s téměř každodenně přítomnými faktory, které představují možnost rizikového chování?
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
Doplňující otázky:
doc. Gregar: Vysvětlete roli represe? Otázka zodpovězena.
doc. Gregar: Vysvětlete pojem kyberšikana? Otázka zodpovězena.
Vávrová, Ph.D.: Otázka týkající se kontingenčních tabulek. Otázka zodpovězena.
doc. Gregar: Podle čeho byly stanoveny hypotézy? Otázka zodpovězena.
Zkušební komise zohlednila úroveň prezentace a odpovědi na stanovené otázky při stanovení celkového hodnocení.