Diplomová práce se zabývá problematikou image vzdělávací instituce.
Teoretická část vysvětluje prostředí vzdělávacích institucí v ČR, pojem image vzdělávacích institucí, jednotlivé složky a nástroje, pomocí kterých je image budována, techniky a způsoby měření image. V závěru teoretické části je definován cíl práce a hypotézy.
Zkoumaným objektem v praktické části je Střední škola oděvní a služeb Vizovice.
Je zkoumána její současná image z pohledu různých cílových skupin. Na základě zjištěných skutečností, jsou v praktické části práce nabídnuty návrhy nových komunikačních forem, které by zefektivnily komunikační strategii školy, a tím pozitivně podpořily její image.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the image of educational institutions.
The theoretical part explains the environment of educational institutions in the Czech Republic, the concept image of educational institutions, individual components and tools by which the image is built, techniques and ways to measure image. The aim of work and hypotheses are defined in conclusion of the theoretical part. The examined object in the practical part is the High School of clothing and services in Vizovice.
the current image is examined from the perspective of various target groups. Based on the facts, then the practical part of the work proposed possible measures to streamline the school's communication strategy, and thereby promote a positive image.
Klíčová slova
image, vzdělávací instituce, střední školy, základní školy, marketingový mix, komunikační mix, corporation identity, design, kultura školy, vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, sémantický diferenciál, komunikační strategie, SWOT analýza
Diplomová práce se zabývá problematikou image vzdělávací instituce.
Teoretická část vysvětluje prostředí vzdělávacích institucí v ČR, pojem image vzdělávacích institucí, jednotlivé složky a nástroje, pomocí kterých je image budována, techniky a způsoby měření image. V závěru teoretické části je definován cíl práce a hypotézy.
Zkoumaným objektem v praktické části je Střední škola oděvní a služeb Vizovice.
Je zkoumána její současná image z pohledu různých cílových skupin. Na základě zjištěných skutečností, jsou v praktické části práce nabídnuty návrhy nových komunikačních forem, které by zefektivnily komunikační strategii školy, a tím pozitivně podpořily její image.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the image of educational institutions.
The theoretical part explains the environment of educational institutions in the Czech Republic, the concept image of educational institutions, individual components and tools by which the image is built, techniques and ways to measure image. The aim of work and hypotheses are defined in conclusion of the theoretical part. The examined object in the practical part is the High School of clothing and services in Vizovice.
the current image is examined from the perspective of various target groups. Based on the facts, then the practical part of the work proposed possible measures to streamline the school's communication strategy, and thereby promote a positive image.
Klíčová slova
image, vzdělávací instituce, střední školy, základní školy, marketingový mix, komunikační mix, corporation identity, design, kultura školy, vnitřní veřejnost, vnější veřejnost, sémantický diferenciál, komunikační strategie, SWOT analýza
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, dejte důraz na specifikaci prostředí vzdělávacích institucí v souvislosti s budováním image.
2. Popište současnou situaci budování image ve zvolené instituci, analyzujte jednotlivé kroky komunikačního mixu.
3. Proveďte analýzu image zvolené instituce, vyvoďte závěry a verifikujte pracovní hypotézy.
4. Na základě zjištěných dat navrhněte efektivní model budování image zvolené instituce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, dejte důraz na specifikaci prostředí vzdělávacích institucí v souvislosti s budováním image.
2. Popište současnou situaci budování image ve zvolené instituci, analyzujte jednotlivé kroky komunikačního mixu.
3. Proveďte analýzu image zvolené instituce, vyvoďte závěry a verifikujte pracovní hypotézy.
4. Na základě zjištěných dat navrhněte efektivní model budování image zvolené instituce.
Seznam doporučené literatury
Deák, P. Eger, L. Mužík, J. Rymeš, M., Kvalita a image manažerských škol. Praha: Aspi Publishing, s.r.o., 2005. ISBN 80-7357-090-4.
Eger Ludvík, Komunikace školy s veřejností. Plzeň: Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-828-5.
Eger Ludvík a kol., Strategie rozvoje školy. Plzeň: Cechtuma s.r.o., 2002. ISBN 80-903225-6-5.
Jakubíková Dagmar, Marketing školy. Liberec: Technická univerzita, únor 2001. ISBN 80-7083-460-9.
Světlík Jaroslav, Marketingové řízení školy. Praha: Wolters Kluwers, 2009. ISBN 978-80-7357-494-9.
Vysekalová, J. Mikeš, J., Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
Deák, P. Eger, L. Mužík, J. Rymeš, M., Kvalita a image manažerských škol. Praha: Aspi Publishing, s.r.o., 2005. ISBN 80-7357-090-4.
Eger Ludvík, Komunikace školy s veřejností. Plzeň: Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-828-5.
Eger Ludvík a kol., Strategie rozvoje školy. Plzeň: Cechtuma s.r.o., 2002. ISBN 80-903225-6-5.
Jakubíková Dagmar, Marketing školy. Liberec: Technická univerzita, únor 2001. ISBN 80-7083-460-9.
Světlík Jaroslav, Marketingové řízení školy. Praha: Wolters Kluwers, 2009. ISBN 978-80-7357-494-9.
Vysekalová, J. Mikeš, J., Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucí práce a oponentky. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PaedDr. Gottlichová):
1. Zajímalo by mne, co bylo příčinou nízké účasti žáků ZŠ (str. 58: ? v Kroměříži (12), Napajedlích (9) a v Hošťálkové (8) byla účast žáků, dle pedagogů, velmi nízká ?), zda se jednalo pouze o situaci související s vyplňováním dotazníků, či jde již o důsledek demografického poklesu žáků v kraji. S tím souvisí i druhá otázka:
2. V případě poklesu, zda si tuto neuspokojující situaci škola již sama uvědomuje v souvislostí s dosavadní formou komunikace a je na změny připravena, případně již nějaké kroky podnikla.
3. Vzhledem k tomu, že v projektové části není předložen rozpočet - a právě nezisková sféra je tou, která je charakteristická stálým nedostatkem "finančního i lidského kapitálu", jak z tohoto hlediska vidíte realizaci Vámi navržených doporučení?
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
Zkušební komise zvážila připomínky v posudcích a promítla je do celkového hodnocení.