Tématem mé bakalářské práce je ?Český učitel a jeho hodnoty?. Práce je zaměřena na zmapování obrazu učitele a jeho hodnot v historii. Dále jsem se pokusil o vytvoření obrazu ?ideálního? učitele a také o analýzu motivů pro výkon povolání učitele. Úkolem mé bakalářské práce bylo rovněž zjistit hodnotovou orientaci současných pedagogů. V rámci mé bakalářské práce byl proveden na vybraných základních školách kvalitativní výzkum za účelem zjištění hodnotové orientace současných pedagogických pracovníků.
Anotace v angličtině
Topic of my bachelor's thesis is ?Czech teacher and his/her values?. The thesis is focused on making picture of teacher and his values in history. Next I tried to make a picture of ?ideal? teacher and I also tried to analyze motives for being teacher. The assignment of my bachelor's thesis was also to find out values orientation of present educationalists. In the framework of my bachelor's thesis qualitative research oriented on finding values orientation of present pedagogical workers in selected primary schools was done.
Tématem mé bakalářské práce je ?Český učitel a jeho hodnoty?. Práce je zaměřena na zmapování obrazu učitele a jeho hodnot v historii. Dále jsem se pokusil o vytvoření obrazu ?ideálního? učitele a také o analýzu motivů pro výkon povolání učitele. Úkolem mé bakalářské práce bylo rovněž zjistit hodnotovou orientaci současných pedagogů. V rámci mé bakalářské práce byl proveden na vybraných základních školách kvalitativní výzkum za účelem zjištění hodnotové orientace současných pedagogických pracovníků.
Anotace v angličtině
Topic of my bachelor's thesis is ?Czech teacher and his/her values?. The thesis is focused on making picture of teacher and his values in history. Next I tried to make a picture of ?ideal? teacher and I also tried to analyze motives for being teacher. The assignment of my bachelor's thesis was also to find out values orientation of present educationalists. In the framework of my bachelor's thesis qualitative research oriented on finding values orientation of present pedagogical workers in selected primary schools was done.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zmapování obrazu učitele a jeho hodnot v historii,
- na vytvoření obrazu "ideálního" učitele,
- na zjištění hodnotové orientace současných pedagogů,
- na analýzu motivů pro výkon povolání učitele.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění hodnotové orientace pedagogických pracovníků.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zmapování obrazu učitele a jeho hodnot v historii,
- na vytvoření obrazu "ideálního" učitele,
- na zjištění hodnotové orientace současných pedagogů,
- na analýzu motivů pro výkon povolání učitele.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění hodnotové orientace pedagogických pracovníků.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
KUČEROVÁ, S. Člověk - hodnoty - výchova: kapitoly z filosofie výchovy. 1. vyd. Prešov: vl.n., 1996.
NOVÁČEK, P., VAVROUŠEK, J. ed . Lidské hodnoty a trvale udržitelný způsob života: sborník přednášek. Olomouc: Vydavatelství UP, 1993.
NOVÁK, M. Hodnoty a dějiny. Praha: Družstevní práce, 1947.
PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. 1. vyd. Praha: Portál, 2002.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 4. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009.
PIŤHA, P. Učitelé, společnost a výchova. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999
RABUŠIC, L. Hodnoty a postoje v ČR 1991-2008. 1. vyd. Brno: MU, 2009.
MÁCHOVÁ, J. Hodnoty a společnost. Praha: Mladá fronta, 1975.
KELER, J. a kol. Hodnoty pro budoucnost. Praha: G plus G, 1996.
VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004.
VELEHRADSKÝ, A. a kol. Hodnocení a hodnoty v činnosti člověka. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1978.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
KUČEROVÁ, S. Člověk - hodnoty - výchova: kapitoly z filosofie výchovy. 1. vyd. Prešov: vl.n., 1996.
NOVÁČEK, P., VAVROUŠEK, J. ed . Lidské hodnoty a trvale udržitelný způsob života: sborník přednášek. Olomouc: Vydavatelství UP, 1993.
NOVÁK, M. Hodnoty a dějiny. Praha: Družstevní práce, 1947.
PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. 1. vyd. Praha: Portál, 2002.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 4. aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009.
PIŤHA, P. Učitelé, společnost a výchova. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999
RABUŠIC, L. Hodnoty a postoje v ČR 1991-2008. 1. vyd. Brno: MU, 2009.
MÁCHOVÁ, J. Hodnoty a společnost. Praha: Mladá fronta, 1975.
KELER, J. a kol. Hodnoty pro budoucnost. Praha: G plus G, 1996.
VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004.
VELEHRADSKÝ, A. a kol. Hodnocení a hodnoty v činnosti člověka. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1978.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Bakošová: Jaké jsou trendy v zastoupení můžů v učitelské pforese, je možné to změnit?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem