Cílem diplomové práce je vytvoření efektivní komunikační strategie nestátní neziskové organizace Asociace TRIGON. V teoretické části je definován základ problematiky neziskového sektoru, strategického plánování a možnosti využití jednotlivých komunikačních nástrojů. Praktická část je zaměřena na cílenou analýzu současných komunikačních prostředků Asociace TRIGON, zdůraznění hlavních problémů a důsledků celkové komunikační koncepce organizace. V projektové části je účelně navržena inovace komunikační strategie Asociace TRIGON prostřednictvím marketingového plánu projektu Vytvoření sociálního podniku Mléčný bar NAPROTI.
Annotation in English
The aim of the thesis is to create an effective communication strategy of non-profit organisation TRIGON Association. There is defined a base of issues in non-profit sector, strategic planning and possibilities of using various communication tools, in its theoretical part. The practical part is focused on targeted analysis of the current communication TRIGON Association. Moreover, it highlights main issues and effects of whole communication concept of the organisation. Finally, in the project part, there is purposely designed innovation of communication strategy of TRIGON Association through marketing plan of project Establishment of social company Mléčný bar NAPROTI (Milk Bar ABREAST).
Keywords
nestátní nezisková organizace, neziskový sektor, strategické plánování, marketing neziskových organizací, fundraising, marketingové komunikace, komunikační strategie, sociální podnikání, marketingový plán
Keywords in English
non-profit organisation, non-profit sector, strategic planning, marketing of
non-profit organisations, fundraising, marketing communication, communication strategy, social business, marketing plan
Length of the covering note
93 s.
Language
CZ
Annotation
Cílem diplomové práce je vytvoření efektivní komunikační strategie nestátní neziskové organizace Asociace TRIGON. V teoretické části je definován základ problematiky neziskového sektoru, strategického plánování a možnosti využití jednotlivých komunikačních nástrojů. Praktická část je zaměřena na cílenou analýzu současných komunikačních prostředků Asociace TRIGON, zdůraznění hlavních problémů a důsledků celkové komunikační koncepce organizace. V projektové části je účelně navržena inovace komunikační strategie Asociace TRIGON prostřednictvím marketingového plánu projektu Vytvoření sociálního podniku Mléčný bar NAPROTI.
Annotation in English
The aim of the thesis is to create an effective communication strategy of non-profit organisation TRIGON Association. There is defined a base of issues in non-profit sector, strategic planning and possibilities of using various communication tools, in its theoretical part. The practical part is focused on targeted analysis of the current communication TRIGON Association. Moreover, it highlights main issues and effects of whole communication concept of the organisation. Finally, in the project part, there is purposely designed innovation of communication strategy of TRIGON Association through marketing plan of project Establishment of social company Mléčný bar NAPROTI (Milk Bar ABREAST).
Keywords
nestátní nezisková organizace, neziskový sektor, strategické plánování, marketing neziskových organizací, fundraising, marketingové komunikace, komunikační strategie, sociální podnikání, marketingový plán
Keywords in English
non-profit organisation, non-profit sector, strategic planning, marketing of
non-profit organisations, fundraising, marketing communication, communication strategy, social business, marketing plan
Research Plan
1.Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací v nekomerční sféře a formulujte teoretická východiska pro analýzu současné komunikační strategie neziskové organizace Asociace TRIGON.
2.Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte činnost neziskové organizace Asociace TRIGON se zaměřením na její komunikační aktivity a strategické plánování.
3.Ověřte platnost pracovních hypotéz, zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry.
4.Na základě výsledků analýzy navrhněte vlastní projekt optimální komunikační strategie Asociace TRIGON, definujte přednosti navrhovaného řešení, jeho efektivitu i případná rizika.
Research Plan
1.Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací v nekomerční sféře a formulujte teoretická východiska pro analýzu současné komunikační strategie neziskové organizace Asociace TRIGON.
2.Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte činnost neziskové organizace Asociace TRIGON se zaměřením na její komunikační aktivity a strategické plánování.
3.Ověřte platnost pracovních hypotéz, zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry.
4.Na základě výsledků analýzy navrhněte vlastní projekt optimální komunikační strategie Asociace TRIGON, definujte přednosti navrhovaného řešení, jeho efektivitu i případná rizika.
Recommended resources
ČEPELKA, Oldřich; SOCHŮREK, Jan; JILEMICKÁ, Jitka. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec : Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
HANNAGAN, Tim; NOVOTNÁ, Jana. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha : Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru : základy ekonomiky, teorie a řízení. 2., aktualiz. vyd. Praha : Ekopress, 2007. 187 s. ISBN 978-80-86929-25-5.
ŠEDIVÝ, Marek; MEDLÍKOVÁ, Olga. Úspěšná nezisková organizace. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 154 s. ISBN 978-80-247-2707-3.
Recommended resources
ČEPELKA, Oldřich; SOCHŮREK, Jan; JILEMICKÁ, Jitka. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru. Vyd. 1. Liberec : Nadace Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
HANNAGAN, Tim; NOVOTNÁ, Jana. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha : Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru : základy ekonomiky, teorie a řízení. 2., aktualiz. vyd. Praha : Ekopress, 2007. 187 s. ISBN 978-80-86929-25-5.
ŠEDIVÝ, Marek; MEDLÍKOVÁ, Olga. Úspěšná nezisková organizace. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 154 s. ISBN 978-80-247-2707-3.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila zkušební komisi svoji diplomovou práci dle předepsané struktury.v
Byly přečteny posudky vedoucího práce i oponenta.
1.V závěru práce zmiňujete finanční část projektu (pouze obecně). Uveďte, prosím, finanční rozpočet (nemusejí být konkrétní částky, ale poměr jednotlivých složek, např. kolik procent rozpočtu na reklamu a proč). (Zavřelová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2.Je opodstatnění pro rozšíření marketingových aktivit této neziskové organizace za hranice Ostravy/kraje? (Zavřelová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3.Co je největším úskalím vybudování projektu "Naproti"? (personalistika, produkt,...?) (Zavřelová, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.