Diplomová práca sa venuje problematike jednému z nástrojov marketingovej ko-munikácie ? merchandisingu a jeho využitia v maloobchodnej predajni spotrebného druž-stva COOP Jednota Slovensko, s. d. Hlavným cieľom tejto práce je návrh projektu na pod-poru predaja prostredníctvom merchandisingu drogistických výrobkov vlastnej značky tejto spoločnosti. Diplomová práca je rozdelená do troch samostatných častí. Teoretická časť je zameraná na objasnenie pojmov, teoretických poznatkov, faktov a všeobecného výkladu. V praktickej časti je predstavená spoločnosť a súčasná merchandisingová situácia vybraných výrobkov ?Domácnosť ? V náručí čistoty?. Praktická časť je doplnená prieskumom metódou osobného rozhovoru. V projektovej časti je navrhnutý a vypracovaný projekt na podporu predaja pomocou merchandisingu drogistických výrobkov pod vlastnou značkou zvoleného obchodného reťazca.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of one of marketing communications´ tool - mer-chandising and its use in retailer COOP Jednota Slovensko, s. d. The main goal of this work is to make a proposal of project on promoting of sales through merchandising drug-store-brand products of this company. The thesis is divided into three separate parts. The theoretical part focuses on the clarification of concepts, theoretical knowledge, basic facts and general interpretation. The practical part provides an analysis of company and mer-chandising´s situation of selected product ?Domácnosť ? V náručí čistoty?. The practical part also contains research method based on personal interview. The project part is created by proposal and development of a project, which support sales of own labeled commodity through merchandising drugstore products.
Diplomová práca sa venuje problematike jednému z nástrojov marketingovej ko-munikácie ? merchandisingu a jeho využitia v maloobchodnej predajni spotrebného druž-stva COOP Jednota Slovensko, s. d. Hlavným cieľom tejto práce je návrh projektu na pod-poru predaja prostredníctvom merchandisingu drogistických výrobkov vlastnej značky tejto spoločnosti. Diplomová práca je rozdelená do troch samostatných častí. Teoretická časť je zameraná na objasnenie pojmov, teoretických poznatkov, faktov a všeobecného výkladu. V praktickej časti je predstavená spoločnosť a súčasná merchandisingová situácia vybraných výrobkov ?Domácnosť ? V náručí čistoty?. Praktická časť je doplnená prieskumom metódou osobného rozhovoru. V projektovej časti je navrhnutý a vypracovaný projekt na podporu predaja pomocou merchandisingu drogistických výrobkov pod vlastnou značkou zvoleného obchodného reťazca.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of one of marketing communications´ tool - mer-chandising and its use in retailer COOP Jednota Slovensko, s. d. The main goal of this work is to make a proposal of project on promoting of sales through merchandising drug-store-brand products of this company. The thesis is divided into three separate parts. The theoretical part focuses on the clarification of concepts, theoretical knowledge, basic facts and general interpretation. The practical part provides an analysis of company and mer-chandising´s situation of selected product ?Domácnosť ? V náručí čistoty?. The practical part also contains research method based on personal interview. The project part is created by proposal and development of a project, which support sales of own labeled commodity through merchandising drugstore products.
1. Vykonejte rešerši odborné literatury z oblasti marketingu, podpory prodeje, hodnoty značky, nákupního chování spotřebitele.
2. Definujte cíle diplomové práce, postupy a stanovte hypotézy.
3. Charakterizujte společnost COOP Jednota Slovensko, s.d. a její merchandising v oblasti drogerie pod privátní značkou.
4. Realizujte desk research v oblasti privátních značek.
5. Vykonejte průzkumnou sondu k zjišténí současného stavu prodeje výrobků v oblasti drogerie pod privátní značkou a především působení jejich komunikace směrem na spotřebitele.
6. Vyhodnoťte výsledky výzkumu a navrhněte možnosti zlepšení komunikace privátních značek výrobků v oblasti drogerie společnosti na spotřebitele.
Zásady pro vypracování
1. Vykonejte rešerši odborné literatury z oblasti marketingu, podpory prodeje, hodnoty značky, nákupního chování spotřebitele.
2. Definujte cíle diplomové práce, postupy a stanovte hypotézy.
3. Charakterizujte společnost COOP Jednota Slovensko, s.d. a její merchandising v oblasti drogerie pod privátní značkou.
4. Realizujte desk research v oblasti privátních značek.
5. Vykonejte průzkumnou sondu k zjišténí současného stavu prodeje výrobků v oblasti drogerie pod privátní značkou a především působení jejich komunikace směrem na spotřebitele.
6. Vyhodnoťte výsledky výzkumu a navrhněte možnosti zlepšení komunikace privátních značek výrobků v oblasti drogerie společnosti na spotřebitele.
Seznam doporučené literatury
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha : Grada Publishing, 2007. 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
TELLIS, Gerard. J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2000. 620 s. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 284 s. ISBN 80-247-0393-9.
Seznam doporučené literatury
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha : Grada Publishing, 2007. 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
TELLIS, Gerard. J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2000. 620 s. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 284 s. ISBN 80-247-0393-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
V posudcích byly položeny níže uvedené otázky (Mgr. Kubíčková - ot. 1. - 3., PhDr. Kotyzová - ot. 4.):
1. Jak byste charakterizovala dominantní cílovou skupinu pro analyzovanou privátní značku?
2. V teoretické části uvádíte výčet atributů, jež tvoří základ značky. V čem má podle Vás analyzovaná privátní značka silné a naopak slabé stránky v porovnání s konkurenčními značkami.
3. Díky realizaci Vašeho projektu došlo k výraznému navýšení prodejnosti výrobků pod danou privátní značkou. Jednalo se o celkové navýšení prodejů výrobků z této produktové kategorie, nebo to bylo na úkor prodejnosti jiných značek daných výrobků?
4. Ve své práci uvádíte na s. 45 - 48 řadu privátních značek COOP Jednota. Jak se v nich zákazníci orientují? Jaký způsob ke zpřehlednění portfolia privátních značek COOP Jednota navrhujete?
Odpovědi: Studentka donesla obrazový materiál, na němž demonstrovala odpověď na ot. č. 4. Plně zodpověděla všechny položené otázky.