Diplomová práce na téma image Českých drah se zabývá analýzou image této společnosti. Představuje teoretický základ pro zkoumání této proměnné a následně výsledky primárního výzkumu názorů veřejnosti na společnost České dráhy a její služby. Součástí práce je pak i analýza firemní identity společnosti, jakožto prostředku budování mínění o firmě, jejích jednotlivých prvků, tedy corporate designu, corporate communications, corporate culture a produktu. Obě provedené analýzy jsou pak východiskem pro projekt zlepšení image a bu-dování značky Českých drah, který obsahuje plán komunikační kampaně.
Anotace v angličtině
The diploma thesis called "Image of the company Czech Railways" deals with image of this company. First of all, I present theoretical base for the research. Moreover, there are enclosed results of real research which focuses on opinions of Czech public about Czech Railways and this survey was done especially for this thesis. Besides, there is the corporate identity analysis, including analysis of corporate design, corporate communications, corpo-rate culture and also the product. Finally, there is a project which suggests how to improve the image of Czech Railways and build brand of this company. This project consists of the communication campaign plan.
Diplomová práce na téma image Českých drah se zabývá analýzou image této společnosti. Představuje teoretický základ pro zkoumání této proměnné a následně výsledky primárního výzkumu názorů veřejnosti na společnost České dráhy a její služby. Součástí práce je pak i analýza firemní identity společnosti, jakožto prostředku budování mínění o firmě, jejích jednotlivých prvků, tedy corporate designu, corporate communications, corporate culture a produktu. Obě provedené analýzy jsou pak východiskem pro projekt zlepšení image a bu-dování značky Českých drah, který obsahuje plán komunikační kampaně.
Anotace v angličtině
The diploma thesis called "Image of the company Czech Railways" deals with image of this company. First of all, I present theoretical base for the research. Moreover, there are enclosed results of real research which focuses on opinions of Czech public about Czech Railways and this survey was done especially for this thesis. Besides, there is the corporate identity analysis, including analysis of corporate design, corporate communications, corpo-rate culture and also the product. Finally, there is a project which suggests how to improve the image of Czech Railways and build brand of this company. This project consists of the communication campaign plan.
1. Zpracujte literární rešerši k tématu. Věnujte pozornost specifikům zvoleného sektoru služeb, nástrojům marketingových komunikací, budování a měření image organizace.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Charakterizujte společnost České dráhy, definujte její cílové skupiny a nástroje externích marketingových komunikací.
4. Na základě sběru sekundárních dat analyzujte corporate identity Českých drah.
5. Na základě sběru primárních dat analyzujte image Českých drah a mínění veřejnosti o společnosti České dráhy.
6. Zpracujte závěry obou analýz a verifikujte hypotézy.
7. Na základě závěrů výzkumu stanovte strategii pro budování pozitivní image společnosti České dráhy.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu. Věnujte pozornost specifikům zvoleného sektoru služeb, nástrojům marketingových komunikací, budování a měření image organizace.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy práce.
3. Charakterizujte společnost České dráhy, definujte její cílové skupiny a nástroje externích marketingových komunikací.
4. Na základě sběru sekundárních dat analyzujte corporate identity Českých drah.
5. Na základě sběru primárních dat analyzujte image Českých drah a mínění veřejnosti o společnosti České dráhy.
6. Zpracujte závěry obou analýz a verifikujte hypotézy.
7. Na základě závěrů výzkumu stanovte strategii pro budování pozitivní image společnosti České dráhy.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákaníky. 1. vyd. . Brno: Computer Press, 2008 . 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
KELLER , Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita . 1.vyd. Praha: Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákaníky. 1. vyd. . Brno: Computer Press, 2008 . 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
KELLER , Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita . 1.vyd. Praha: Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Otázka dle posudku vedoucího práce, Juříková, Ph.D.
Jak byste občanům ČR "vysvětlila" náklady na imageovou kampaň v době ekonomické krize?
Otázky dle posudku oponenta práce, Ph.Dr. Gregarová
1. Výzkum - v závěrech uvádíte jednotlivé počty respondentů - mohla byste specifikovat počet distribuovaných dotazníků a celkovou návratnost?
2. Ombudsman ČD je poměrně známá osobnost. Domníváte se, že tato skutečnost hrála roli při obsazování této pozice?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.