Tato diplomová práce se věnuje tématu budování povědomí o značce a loajality ke značce prostřednictvím sociálních médií. Povědomí a loajalita jsou dva důležité atributy hodnoty značky, jež významnou měrou přispívají ke snižování nákladů a zvyšování konkurenceschopnosti každé společnosti. Sociální média jsou zase moderním nástrojem marketingových komunikací, která ke zvyšování povědomí o značce a loajality ke značce mohou výrazně příspívat. Práce se na základě teoretických poznatků, jež jsou nezbytné pro porozumění dané problematice, věnuje efektivitě oslovování cílových skupin zákazníků konkrétní společnosti v prostředí sociálních médií a zkoumá vztah nárůstu povědomí
a loajality ke značce k nárůstu prodejů konkrétního produktu či služby. Jednotlivé poznatky
a analýzy jsou aplikovány na potřeby společnosti Komerční banka, a.s., konkrétně jejích komunikačních aktivit podznačky G2 prováděných v rámci sociálních médií.
Anotace v angličtině
This thesis is dedicated to building brand awareness and brand loyalty through social media. Brand awareness and brand loyalty are important attributes of a brand value and both significantly contribute to reducing costs and increasing competitiveness of each company. And social media as a modern tool of marketing communications may greatly contribute
to increasing brand awareness and brand loyalty.
Based on the theoretical framework that summarizes knowledge essential for understanding the issues I deal with an efficiency of reaching target groups of particular company in social media environment and examine the relationship of increasing brand awareness to increasing the sales of a particular product or service promoted through social media. My research is applied to the needs of Komerční banka, a.s, and specifically to its subbrand G2 a its communication activities carried out within the social media.
Klíčová slova
Značka, hodnota značky, budování a řízení značky, povědomí o značce, loajalita ke značce, word-of- mouth, sociální média
Klíčová slova v angličtině
Brand, brand value, brand building management, brand awareness, brand loyalty,
word-of- mouth, social media
Rozsah průvodní práce
135 s. (170 150 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje tématu budování povědomí o značce a loajality ke značce prostřednictvím sociálních médií. Povědomí a loajalita jsou dva důležité atributy hodnoty značky, jež významnou měrou přispívají ke snižování nákladů a zvyšování konkurenceschopnosti každé společnosti. Sociální média jsou zase moderním nástrojem marketingových komunikací, která ke zvyšování povědomí o značce a loajality ke značce mohou výrazně příspívat. Práce se na základě teoretických poznatků, jež jsou nezbytné pro porozumění dané problematice, věnuje efektivitě oslovování cílových skupin zákazníků konkrétní společnosti v prostředí sociálních médií a zkoumá vztah nárůstu povědomí
a loajality ke značce k nárůstu prodejů konkrétního produktu či služby. Jednotlivé poznatky
a analýzy jsou aplikovány na potřeby společnosti Komerční banka, a.s., konkrétně jejích komunikačních aktivit podznačky G2 prováděných v rámci sociálních médií.
Anotace v angličtině
This thesis is dedicated to building brand awareness and brand loyalty through social media. Brand awareness and brand loyalty are important attributes of a brand value and both significantly contribute to reducing costs and increasing competitiveness of each company. And social media as a modern tool of marketing communications may greatly contribute
to increasing brand awareness and brand loyalty.
Based on the theoretical framework that summarizes knowledge essential for understanding the issues I deal with an efficiency of reaching target groups of particular company in social media environment and examine the relationship of increasing brand awareness to increasing the sales of a particular product or service promoted through social media. My research is applied to the needs of Komerční banka, a.s, and specifically to its subbrand G2 a its communication activities carried out within the social media.
Klíčová slova
Značka, hodnota značky, budování a řízení značky, povědomí o značce, loajalita ke značce, word-of- mouth, sociální média
Klíčová slova v angličtině
Brand, brand value, brand building management, brand awareness, brand loyalty,
word-of- mouth, social media
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce, charakterizujte základní pojmy vztahující se k tématu práce, definujte cíle práce a pracovní hypotézu.
2. Zvolte vhodnou metodu pro analýzu současného stavu, zpracujte marketingový výzkum u zvolené značky, vyvoďte závěry, verifikujte pracovní hypotézu.
3. V projektové části navrhněte řešení dalšího vývoje strategie zvolené značky v prostředí sociálních médií.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska práce, charakterizujte základní pojmy vztahující se k tématu práce, definujte cíle práce a pracovní hypotézu.
2. Zvolte vhodnou metodu pro analýzu současného stavu, zpracujte marketingový výzkum u zvolené značky, vyvoďte závěry, verifikujte pracovní hypotézu.
3. V projektové části navrhněte řešení dalšího vývoje strategie zvolené značky v prostředí sociálních médií.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Managing Brand Equity : capitalizing on the value of a brand name. New York : Free Press, Toronto. 299 s. ISBN 0-02-900101-3.
KABANI, S. The zen of social media marketing. Dallas : Ben Bella , 2010. ISBN 978-1-935251-73-6.
UALMAN, E. Socialnomics : how social media transforms the way we live and do business. New Jersey : Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-0-470-6384-2.
STERNE, J. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Brno : Computer Press, 2011. 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
VOJTĚCH, B. Marketing na sociálních sítích : prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno : Computer Press, 2011. 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
WEINBERG, T. The new comunity rules : marketing on the social web. Sebastopol : O´Reilly Media, 2009. ISBN 978-0-596-15681-7.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Managing Brand Equity : capitalizing on the value of a brand name. New York : Free Press, Toronto. 299 s. ISBN 0-02-900101-3.
KABANI, S. The zen of social media marketing. Dallas : Ben Bella , 2010. ISBN 978-1-935251-73-6.
UALMAN, E. Socialnomics : how social media transforms the way we live and do business. New Jersey : Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-0-470-6384-2.
STERNE, J. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Brno : Computer Press, 2011. 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
VOJTĚCH, B. Marketing na sociálních sítích : prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno : Computer Press, 2011. 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
WEINBERG, T. The new comunity rules : marketing on the social web. Sebastopol : O´Reilly Media, 2009. ISBN 978-0-596-15681-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentatku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-oponentka PhDr.P.Kotyzová,Ph.D.:
1. Uveďte autorský podíl na vyhodnocení kampaně na značku G 2.
2. Doplňte chybějící části projektu (rozpočet, zpětná vazba).
3. Jak se díváte na etický rozměr kampaně značky G2: " K podpoře komunikace vznikla také speciální hra, založená na principu střetu "Mladí" se "Stáří" a umístěná na Facebooku. V boxerském souboji se proti sobě stavěli Beďár s Hemoroidem."s. 91
4. Jak budete reagovat na případné velmi silné negativní ohlasy na sociálních sítích na aktivity banky?