Diplomová práce je zaměřena na sponzoring konkrétní kulturní události, a to multižánro-vého festivalu Dokořán. Zjišťuje, nakolik je sponzoring kultury atraktivní pro dárce a jak tyto výsledky využít pro budování lepší pozice v obchodní sféře.
Teoretická část definuje pojmy z oblasti neziskového marketingu a marketingových komu-nikací, efektivitou sponzoringu coby komunikačním nástrojem. Metodologie zdůvodňuje volbu konkrétního výzkumu.
Praktická část analyzuje dosavadní komunikaci se sponzory festivalu Dokořán, výsledky focus group s návštěvníky festivalu a následně interpretuje poznatky získané z hloubkových rozhovorů se zástupci podniků na téma sponzoring.
Projektem je sponzoringová kampaň zaměřena na zviditelnění festivalu mezi sponzory, navázání kontaktů a konečně získání darů pro realizaci. Plán využívá výsledky získaných z výzkumů a je realizován podle potřeb organizátorů.
Anotace v angličtině
This thesis is focusing on sponsorships of specific cultural events. multigenre festival Do-kořán. It will assess the ways a cultural sponsorship can attract funds and how these fin-dings can be used to gain better position on the market.
Theoretical part will define terms in non-profit marketing and marketing communications as well as effectiveness of sponsorship as a communication tool. Methodology explains reasons to choose specific research.
Practical part will analyse communication with sponsors of the Dokoran festival and results of focus groups with festival visitors. Furthermore, findings from in-depth interviews with several companies about sponsoring will be interpreted in this part.
The project of this thesis will be a sponsorship campaign aiming at festival promotion among potential sponsors, establishing contacts and subsequently gaining financial help for the festival. The plain is using information and results from the research part and will be applied according to the needs of the festival organisers.
Klíčová slova
Sponzoring, neziskový marketing, komunikační mix, event, hloubkový rozhovor, focus group, cílová skupina, filantropie, festival Dokořán.
Klíčová slova v angličtině
sponzoring, nonprofit marketing, communication mix, event, interview, focus group, target group, filantropy, festival Dokořán.
Rozsah průvodní práce
97 s (119 520 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na sponzoring konkrétní kulturní události, a to multižánro-vého festivalu Dokořán. Zjišťuje, nakolik je sponzoring kultury atraktivní pro dárce a jak tyto výsledky využít pro budování lepší pozice v obchodní sféře.
Teoretická část definuje pojmy z oblasti neziskového marketingu a marketingových komu-nikací, efektivitou sponzoringu coby komunikačním nástrojem. Metodologie zdůvodňuje volbu konkrétního výzkumu.
Praktická část analyzuje dosavadní komunikaci se sponzory festivalu Dokořán, výsledky focus group s návštěvníky festivalu a následně interpretuje poznatky získané z hloubkových rozhovorů se zástupci podniků na téma sponzoring.
Projektem je sponzoringová kampaň zaměřena na zviditelnění festivalu mezi sponzory, navázání kontaktů a konečně získání darů pro realizaci. Plán využívá výsledky získaných z výzkumů a je realizován podle potřeb organizátorů.
Anotace v angličtině
This thesis is focusing on sponsorships of specific cultural events. multigenre festival Do-kořán. It will assess the ways a cultural sponsorship can attract funds and how these fin-dings can be used to gain better position on the market.
Theoretical part will define terms in non-profit marketing and marketing communications as well as effectiveness of sponsorship as a communication tool. Methodology explains reasons to choose specific research.
Practical part will analyse communication with sponsors of the Dokoran festival and results of focus groups with festival visitors. Furthermore, findings from in-depth interviews with several companies about sponsoring will be interpreted in this part.
The project of this thesis will be a sponsorship campaign aiming at festival promotion among potential sponsors, establishing contacts and subsequently gaining financial help for the festival. The plain is using information and results from the research part and will be applied according to the needs of the festival organisers.
Klíčová slova
Sponzoring, neziskový marketing, komunikační mix, event, hloubkový rozhovor, focus group, cílová skupina, filantropie, festival Dokořán.
Klíčová slova v angličtině
sponzoring, nonprofit marketing, communication mix, event, interview, focus group, target group, filantropy, festival Dokořán.
Zásady pro vypracování
1. Definujte základní pojmy v oblasti sponzoringu, kulturních akcí, nástrojů marketingových komunikací se zaměřením na neziskový sektor.
2. Definujte hlavní otázky, hypotézy a cíl diplomové práce.
3. Charakterizujte hlavní výhody a nevýhody sponzoringu ve vztahu k cílovým skupinám komunikace kulturní události.
4. Popište základní nástroje měření efektivity sponzoringu.
5. Realizujte jednoduchý marketingový výzkum (sondu) zjišťující názory komerčních subjektů na efektivitu sponzoringu a názory a vnímání cílové skupiny kulturní události.
6. Na základě zjištěných skutečností zhodnoťte validitu hypotéz.
7. Vytvořte kampaň sponzoringu pro konkrétní kulturní událost.
Zásady pro vypracování
1. Definujte základní pojmy v oblasti sponzoringu, kulturních akcí, nástrojů marketingových komunikací se zaměřením na neziskový sektor.
2. Definujte hlavní otázky, hypotézy a cíl diplomové práce.
3. Charakterizujte hlavní výhody a nevýhody sponzoringu ve vztahu k cílovým skupinám komunikace kulturní události.
4. Popište základní nástroje měření efektivity sponzoringu.
5. Realizujte jednoduchý marketingový výzkum (sondu) zjišťující názory komerčních subjektů na efektivitu sponzoringu a názory a vnímání cílové skupiny kulturní události.
6. Na základě zjištěných skutečností zhodnoťte validitu hypotéz.
7. Vytvořte kampaň sponzoringu pro konkrétní kulturní událost.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2006. 155 s. ISBN 8073184362.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. 4. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. 855 s. ISBN 8024705133.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 277 s. ISBN 802470966X.
DU PLESSIS, Eric. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno : Computer Press, 2007. 215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
PŘIKRYLOVÁ, Jana; JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
SCHULTZ, Don E. Moderní reklama : umění zaujmout. Praha : Grada, 1995. 668 s. ISBN 8071690627.
STEJSKALOVÁ, Dita; HORÁKOVÁ, Iveta; ŠKAPOVÁ, Hana. Strategie firemní komunikace. 2., rozš. vyd. Praha : Management Press, 2008. 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. 602 s. ISBN 8071699977.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2006. 155 s. ISBN 8073184362.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. 4. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. 855 s. ISBN 8024705133.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing Management. 12. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 277 s. ISBN 802470966X.
DU PLESSIS, Eric. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno : Computer Press, 2007. 215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
PŘIKRYLOVÁ, Jana; JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
SCHULTZ, Don E. Moderní reklama : umění zaujmout. Praha : Grada, 1995. 668 s. ISBN 8071690627.
STEJSKALOVÁ, Dita; HORÁKOVÁ, Iveta; ŠKAPOVÁ, Hana. Strategie firemní komunikace. 2., rozš. vyd. Praha : Management Press, 2008. 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. 602 s. ISBN 8071699977.
Přílohy volně vložené
2 CD se záznamy průběhů focus group a hloubkových rozhovorů
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Otázky dle posudku oponenta práce, Navrátilová
1. V závěru konstatujete, že existují rozdíly v důvodech, proč firmy odmítají sponzorství, pokud jde o srovnání ČR a jiných zemí. Můžete je shrnout?
2. V České republice již vznikly agentury, které se zabývají zprostředkováním zájemců o sponzoring a firem, které chtějí sponzorovat, ale hledají vhodné partnery. Je běžné v praxi kulturních sdružení využívat služeb těchto agentur?
3. V manuálu pro fundraisery na s. 80 v bodě 6 píšete, že není vhodné kontaktovat firmy stejného oboru. To je jedna z častých zásad, ale argumentace směřuje spíše ke konkurenčním vztahům. Váš argument je: "Třeba spolupracují a bylo by to neetické." Můžete tuto radu nějak více komentovat?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.