Diplomová práce se věnuje vztahu zákazníka a značky a zkoumá jeho zákonitosti. Cílem této práce je objasnit postoj českého zákazníka vůči značce Starbucks za čtyři roky jejího působení v České republice.
Teoretické poznatky v první části tvoří základní rámec nezbytných znalostí, které jsou potřebné pro porozumění dané problematice a věnují se především budování značky a charakteristice spotřebitele.
V praktické části je přiblížena strategie značky Starbucks na českém trhu a je definován český zákazník a jeho nákupní zvyklosti v segmentu káv.
Projektová část analyzuje výzkum, který je zaměřen na povědomí značky Starbucks na českém trhu, její vnímání a vztah českého zákazníka k ní. Analytické poznatky budou zohledněny v závěru práce.
Annotation in English
Dissertation examines a relationship of a brand an a consumer. The main objective of this work is to clarify a Czech customer attitude towards Starbucks brand after four years of its operation.
Theoretical framework contains a theoretical overview of knowledge that is essential for understanding the issues and deals mainly with brand building and consumer characteristics.
Practical part brings nearer a Starbucks strategy within a Czech market, czech customer is defined together with his consuming habits in coffee segment.
Project part contains a consumer´s research which focuses on awarness, perception and general attitude towards Starbucks brand on the Czech market. Analytical data will be outlined in the conclusion.
Diplomová práce se věnuje vztahu zákazníka a značky a zkoumá jeho zákonitosti. Cílem této práce je objasnit postoj českého zákazníka vůči značce Starbucks za čtyři roky jejího působení v České republice.
Teoretické poznatky v první části tvoří základní rámec nezbytných znalostí, které jsou potřebné pro porozumění dané problematice a věnují se především budování značky a charakteristice spotřebitele.
V praktické části je přiblížena strategie značky Starbucks na českém trhu a je definován český zákazník a jeho nákupní zvyklosti v segmentu káv.
Projektová část analyzuje výzkum, který je zaměřen na povědomí značky Starbucks na českém trhu, její vnímání a vztah českého zákazníka k ní. Analytické poznatky budou zohledněny v závěru práce.
Annotation in English
Dissertation examines a relationship of a brand an a consumer. The main objective of this work is to clarify a Czech customer attitude towards Starbucks brand after four years of its operation.
Theoretical framework contains a theoretical overview of knowledge that is essential for understanding the issues and deals mainly with brand building and consumer characteristics.
Practical part brings nearer a Starbucks strategy within a Czech market, czech customer is defined together with his consuming habits in coffee segment.
Project part contains a consumer´s research which focuses on awarness, perception and general attitude towards Starbucks brand on the Czech market. Analytical data will be outlined in the conclusion.
1. Uveďte motivaci k tématu, vyhledejte a zpracujte odbornou literaturu jako východisko studia tematiky.
2. Definujte cíle práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Zpracujte teoretické poznatky a charakterizujte pojem značka, brand, spotřební chování, vnímání značkového (prémiového) produktu na českém trhu, vztah českého zákazníka k luxusním značkám, emoční marketing, sebe identifikace se značkou.
4. V praktické části aplikujte teoretické poznatky do souvislosti s prémiovou značkou Starbucks v rámci České republiky.
5. V projektové části realizujte výzkum zaměřený na postoj a názor českého spotřebitele ke značce Starbucks v rámci České republiky.
6. Zhodnoťte výsledky analýzy, potvrďte či vyvraťte hypotézy a vyvoďte závěr.
Research Plan
1. Uveďte motivaci k tématu, vyhledejte a zpracujte odbornou literaturu jako východisko studia tematiky.
2. Definujte cíle práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Zpracujte teoretické poznatky a charakterizujte pojem značka, brand, spotřební chování, vnímání značkového (prémiového) produktu na českém trhu, vztah českého zákazníka k luxusním značkám, emoční marketing, sebe identifikace se značkou.
4. V praktické části aplikujte teoretické poznatky do souvislosti s prémiovou značkou Starbucks v rámci České republiky.
5. V projektové části realizujte výzkum zaměřený na postoj a názor českého spotřebitele ke značce Starbucks v rámci České republiky.
6. Zhodnoťte výsledky analýzy, potvrďte či vyvraťte hypotézy a vyvoďte závěr.
Recommended resources
AAKER, D.A.; JUNGMANN, V. Brand building : budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. 306 s. ISBN 8072268856.
BÁRTOVÁ, H.; BÁRTA, V.; KOUDELKA, J. Spotřebitel : chování spotřebitele a jeho výzkum. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2007. 254 s. ISBN 978-80-245-1275-4
KOTLER, P.; KELLER, K.L. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOUDELKA, J. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2010. 158 s. ISBN 978
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 277 s. ISBN 802470966X.
PŘÍBOVÁ, M. Strategické řízení značky : brand management. Vyd. 1. Praha : Ekopress, 2000. 148 s. ISBN 8086119270.
SCHIFFMAN, L. G; JUNGMANN, V.; KANUK, L. L. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 8025100944.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 283 s. ISBN 8024703939.
Recommended resources
AAKER, D.A.; JUNGMANN, V. Brand building : budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. 306 s. ISBN 8072268856.
BÁRTOVÁ, H.; BÁRTA, V.; KOUDELKA, J. Spotřebitel : chování spotřebitele a jeho výzkum. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2007. 254 s. ISBN 978-80-245-1275-4
KOTLER, P.; KELLER, K.L. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOUDELKA, J. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2010. 158 s. ISBN 978
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 277 s. ISBN 802470966X.
PŘÍBOVÁ, M. Strategické řízení značky : brand management. Vyd. 1. Praha : Ekopress, 2000. 148 s. ISBN 8086119270.
SCHIFFMAN, L. G; JUNGMANN, V.; KANUK, L. L. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 8025100944.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 283 s. ISBN 8024703939.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly položeny níže uvedené otázky (doc. Šramová):
1. Aký je podiel participantov, ktorí chodia do kaviarne Starbucks a tých, ktorí zaznamenali zmenu loga?
2. Môžete stručne popísať komparáciu informačnej kampane venovanej zmene loga Starbucks v zahraničí a v ČR?
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na položené ukázky, uvedla vizuální příklady loga Starbucks.
doc. Štarchoň připomínkoval téma práce, které je v rozporu s provedeným výzkumem. Připomínka vysvětlena a vyargumentována.