Hlavním tématem diplomové práce je definování oblasti využití emoce strachu v marke-tingových komunikacích, se zaměřením na použití apelu strachu v reklamním sdělení televizního spotu a billboardu. Diplomová práce se skládá ze dvou na sebe navazujících částí, kterými jsou teoretická východiska zkoumané problematiky a výzkum. Cílem diplomové práce je rozlišit prvky mezi reklamou sociální a komerční využívající motiv strachu a zjistit postoje respondentů k příslušným reklamním kampaním.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to define the field of emotion in using at marketing communica-tions focused on the using of fear appeal in TV spots and billboards. The thesis consists of two successive parts, the theoretical background of examining issue and the research. The main aim of thesis is to distinguish between elements of social and commercial advertise-ments using fear theme and find out respondent?s attitudes to the relevant ad campaigns.
Klíčová slova
Komerční reklama, sociální reklama, emoce, strach, postoje, televizní spot, billboard.
Klíčová slova v angličtině
Commercial advertisements, social advertisement, emotions, fear, attitudes, TV spot, bill-board.
Rozsah průvodní práce
113 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem diplomové práce je definování oblasti využití emoce strachu v marke-tingových komunikacích, se zaměřením na použití apelu strachu v reklamním sdělení televizního spotu a billboardu. Diplomová práce se skládá ze dvou na sebe navazujících částí, kterými jsou teoretická východiska zkoumané problematiky a výzkum. Cílem diplomové práce je rozlišit prvky mezi reklamou sociální a komerční využívající motiv strachu a zjistit postoje respondentů k příslušným reklamním kampaním.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to define the field of emotion in using at marketing communica-tions focused on the using of fear appeal in TV spots and billboards. The thesis consists of two successive parts, the theoretical background of examining issue and the research. The main aim of thesis is to distinguish between elements of social and commercial advertise-ments using fear theme and find out respondent?s attitudes to the relevant ad campaigns.
Klíčová slova
Komerční reklama, sociální reklama, emoce, strach, postoje, televizní spot, billboard.
Klíčová slova v angličtině
Commercial advertisements, social advertisement, emotions, fear, attitudes, TV spot, bill-board.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši na téma emoce strachu v reklamě včetně výzkumných studií.
2. Analyzujte reklamy využívající motiv strachu- proveďte kvalitativně/kvantitativní obsahovou analýzu.
3. Proveďte průzkum zaměřený na zjištění názorů a zhodnoťte reklamní kampaně využívající motiv strachu výběrovým souborem.
4. Zhodnoťte poznatky práce a možné doporučení, jak pracovat s touto tématikou.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši na téma emoce strachu v reklamě včetně výzkumných studií.
2. Analyzujte reklamy využívající motiv strachu- proveďte kvalitativně/kvantitativní obsahovou analýzu.
3. Proveďte průzkum zaměřený na zjištění názorů a zhodnoťte reklamní kampaně využívající motiv strachu výběrovým souborem.
4. Zhodnoťte poznatky práce a možné doporučení, jak pracovat s touto tématikou.
Seznam doporučené literatury
BURGESS, Robert; BRYMAN, Alan. Analyzing qualitative data. London: Routledge, 1994. 232 s. ISBN 0-415-06062-1.
PELSMACKER, Patrick de; BERGH, Joeri van den; GEUENS, Maggie. Marketing communications : a European perspective. 2nd ed. London, UK: Pearson Education, 2004. 509 s. ISBN 0273685007.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007. 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
HRADISKÁ, Elena; LETOVANCOVÁ, Eva. Psychologie marketingových komunikací. 1. vyd. Zlín: FT VUT, 1999. 140 s. ISBN 8021414219.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. 332 s. ISBN 80-247-1362-4.
Seznam doporučené literatury
BURGESS, Robert; BRYMAN, Alan. Analyzing qualitative data. London: Routledge, 1994. 232 s. ISBN 0-415-06062-1.
PELSMACKER, Patrick de; BERGH, Joeri van den; GEUENS, Maggie. Marketing communications : a European perspective. 2nd ed. London, UK: Pearson Education, 2004. 509 s. ISBN 0273685007.
TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 602 s. ISBN 8071699977.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007. 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
HRADISKÁ, Elena; LETOVANCOVÁ, Eva. Psychologie marketingových komunikací. 1. vyd. Zlín: FT VUT, 1999. 140 s. ISBN 8021414219.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. 332 s. ISBN 80-247-1362-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svoji diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího práce i oponenta.
1.Prečo ste do diplomovej práce nezapracovali aj projektovú časť? (Banyár, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2.Môžete z vašich podrobných výskumov prezentovať vlastné návrhy a odporúčania pre využitie emocionálneho apelu strachu v reklame? (Banyár, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3.Skúste stanoviť možné riziká pri používaní emocionálneho apelu strachu v reklame. (Banyár, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
4.Ktorý z emocionálnych apelov používaných v reklame považujete za najúčinnejší? (Banyár, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.