Ve své diplomové práci se zabývám možnostmi propagace opery mezi mladými lidmi.
Teoretická část obsahuje rešerši odborné literatury týkající se dějin opery, art marketingu a marketingových komunikací s důrazem na komunikaci prostřednictvím internetu. V teoretické části rovněž popisuji skupinu, na kterou bude cílen nový návrh komunikační kampaně.
Praktická část obsahuje situační analýzu současného stavu, kritickou analýzu produktu určeného cílové skupině a analýzu videoklipu, které tuto nabídku propaguje. Na základě provedených hloubkových rozhovorů s respondenty vyvozuji slabé a silné stránky Janáčkovy opery, analyzuji příležitosti a hrozby.
V projektové části předkládám nový koncept komunikační kampaně zaměřený na brněnské vysokoškoláky jako cílovou skupinu včetně vymezení věcného a časového postupu, finanční náročnosti a možných rizik.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the topic of opera promotion targeted at youth.
The theoretical part consists of a literature review focused on history of opera, art marketing, and marketing communications, with special emphasis on internet communication. In this part, the target group, for which the proposed communication campaign will be presented, is described, too.
The practical part contains an analysis of the current situation, and a critical analysis of the product and the promotional video-clip. Strengths and weaknesses as well as opportunities and threads for Janáček Opera, which were identified during the research interviews, are presented here. In the project part, new concept of communication campaign focused on university students in Brno is presented, including the schedule, budget and description of possible risks.
Klíčová slova
opera, art marketing, marketingové komunikace, generace Y
Klíčová slova v angličtině
opera, art marketing, marketing communications, generation Y
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci se zabývám možnostmi propagace opery mezi mladými lidmi.
Teoretická část obsahuje rešerši odborné literatury týkající se dějin opery, art marketingu a marketingových komunikací s důrazem na komunikaci prostřednictvím internetu. V teoretické části rovněž popisuji skupinu, na kterou bude cílen nový návrh komunikační kampaně.
Praktická část obsahuje situační analýzu současného stavu, kritickou analýzu produktu určeného cílové skupině a analýzu videoklipu, které tuto nabídku propaguje. Na základě provedených hloubkových rozhovorů s respondenty vyvozuji slabé a silné stránky Janáčkovy opery, analyzuji příležitosti a hrozby.
V projektové části předkládám nový koncept komunikační kampaně zaměřený na brněnské vysokoškoláky jako cílovou skupinu včetně vymezení věcného a časového postupu, finanční náročnosti a možných rizik.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the topic of opera promotion targeted at youth.
The theoretical part consists of a literature review focused on history of opera, art marketing, and marketing communications, with special emphasis on internet communication. In this part, the target group, for which the proposed communication campaign will be presented, is described, too.
The practical part contains an analysis of the current situation, and a critical analysis of the product and the promotional video-clip. Strengths and weaknesses as well as opportunities and threads for Janáček Opera, which were identified during the research interviews, are presented here. In the project part, new concept of communication campaign focused on university students in Brno is presented, including the schedule, budget and description of possible risks.
Klíčová slova
opera, art marketing, marketingové komunikace, generace Y
Klíčová slova v angličtině
opera, art marketing, marketing communications, generation Y
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu opery a specifikách cílové skupiny mladých lidí. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Janáčkovy opery v Brně cílené na mladé lidi. Formou marketingového průzkumu zjistěte jejich informační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na tuto cílovou skupinu a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u této cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace divadla k tomuto segmentu.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie Janáčkovy opery v Brně k cílové skupině mladých lidí. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu Vámi navrhované komunikace, otázku finanční náročnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu opery a specifikách cílové skupiny mladých lidí. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Janáčkovy opery v Brně cílené na mladé lidi. Formou marketingového průzkumu zjistěte jejich informační potřeby. Konfrontujte komunikační aktivity divadla zaměřené na tuto cílovou skupinu a úroveň povědomí o instituci a jejím produktu u této cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace divadla k tomuto segmentu.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie Janáčkovy opery v Brně k cílové skupině mladých lidí. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu Vámi navrhované komunikace, otázku finanční náročnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
Holzner, Steven: Facebook marketing: leverage social media to grow your business. Indianapolis, Ind.: Que, 2009.
Patalas, Thomas: Guerillový marketing: jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. Praha: Grada, 2009.
Safko, Lon: The social media bible: tactics, tools, and strategies for business access. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2009.
Shih, Clara Chung-wai: The Facebook era: tapping online social networks to build better products, reach new audiences, and sell more stuff. Boston: Prentice Hall, 2009.
Kotler, Philip: Moderní marketing. Praha: Grada, 2007.
Seznam doporučené literatury
Holzner, Steven: Facebook marketing: leverage social media to grow your business. Indianapolis, Ind.: Que, 2009.
Patalas, Thomas: Guerillový marketing: jak s malým rozpočtem dosáhnout velkého úspěchu. Praha: Grada, 2009.
Safko, Lon: The social media bible: tactics, tools, and strategies for business access. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2009.
Shih, Clara Chung-wai: The Facebook era: tapping online social networks to build better products, reach new audiences, and sell more stuff. Boston: Prentice Hall, 2009.
Kotler, Philip: Moderní marketing. Praha: Grada, 2007.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svoji diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího práce i oponenta.
1) Mohla byste vysvětlit a doložit úvodní poněkud bombastické tvrzení, že kultura a umění nikdy nebyly předmětem zvláštního zájmu státu? (s. 10) . Podobně další tvrzení: "kultura je u nás dlouhodobě finančně podhodnocena". Dle mého soudu jsou podobné kategorické soudy zavádějící (kultura přece zahrnuje i jiné věci než umělecké aktivity) a není důvod, proč byste se nemohla pohybovat pouze v relacích klasické hudby. (Brázda, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2) Tvrzení "Konzument kultury ....nebude oceňovat nějakou formu umění či umělce jen proto, že ho oceňují umělecké autority" by dle mého soudu bylo v rozporu s principem masového hodnocení umění, přebírání vkusových schémat, či rolí kritiky a snobismu, kterému současně mohou být umělecká díla vděčná za své nadhodnocování. (Brázda, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3) Považovala byste za podstatný prvek k návštěvě kulturní akce zcela nenápadný prvek zvaný "nápodoba"? (Brázda, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
4) Považujete formulaci problému: Hlavním problémem je vysoký průměrný věk diváka opery" za přesné vyjádření problému? (Brázda, ot. dle posudku)
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.