Tato diplomová práce se zabývá problematikou firemní kultury jako součástí corporate identity vybrané společnosti. Cílem je analyzovat stávající corporate identity ve vybrané firmě, přičemž zvláštní pozornost je věnována firemní kultuře a vnitrofiremní komunikaci.
Teoretická část se týká filozofie organizace, čtyř subsystémů corporate identity, jimiž jsou firemní komunikace, firemní kultura, firemní design a produkt organizace, a nakonec je zmíněna firemní image. Praktická část analyzuje teoretické poznatky v konkrétní firmě. Podrobná analýza je provedena na základě kvalitativního výzkumu formou strukturovaných rozhovorů s vybranými zaměstnanci firmy. V projektové části je na základě zjištěných informací navržen projekt vedoucí ke zdokonalení současného stavu firemní kultury ve vybrané společnosti.
Annotation in English
This diploma thesis deals with problems of corporate culture as a part of corporate identity of the chosen company. The aim is to analyse the current corporate identity of the chosen firm whereas the special regard is focused on corporate culture and internal communication.
The theoretical part is concerned with corporate philosophy, four subsystems which are corporate communications, corporate culture, corporate design and corporate product, and finally is mentioned corporate image. The practical part analyses theoretical knowledge in particular company. The detailed analysis is performed on the basis of qualitative research in a way of structured interview with chosen employees of the company. In the project part there is on the basis of given information proposed a project leading to the improvement of the current state of corporate culture in the chosen company .
Tato diplomová práce se zabývá problematikou firemní kultury jako součástí corporate identity vybrané společnosti. Cílem je analyzovat stávající corporate identity ve vybrané firmě, přičemž zvláštní pozornost je věnována firemní kultuře a vnitrofiremní komunikaci.
Teoretická část se týká filozofie organizace, čtyř subsystémů corporate identity, jimiž jsou firemní komunikace, firemní kultura, firemní design a produkt organizace, a nakonec je zmíněna firemní image. Praktická část analyzuje teoretické poznatky v konkrétní firmě. Podrobná analýza je provedena na základě kvalitativního výzkumu formou strukturovaných rozhovorů s vybranými zaměstnanci firmy. V projektové části je na základě zjištěných informací navržen projekt vedoucí ke zdokonalení současného stavu firemní kultury ve vybrané společnosti.
Annotation in English
This diploma thesis deals with problems of corporate culture as a part of corporate identity of the chosen company. The aim is to analyse the current corporate identity of the chosen firm whereas the special regard is focused on corporate culture and internal communication.
The theoretical part is concerned with corporate philosophy, four subsystems which are corporate communications, corporate culture, corporate design and corporate product, and finally is mentioned corporate image. The practical part analyses theoretical knowledge in particular company. The detailed analysis is performed on the basis of qualitative research in a way of structured interview with chosen employees of the company. In the project part there is on the basis of given information proposed a project leading to the improvement of the current state of corporate culture in the chosen company .
1. Proveďte rešerši literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se corporate identity a jejich subsystémů. Vymezte firemní kulturu jako podstatnou součást corporate identity.
2. Formulujte cíle a pracovní hypotézy diplomové práce.
3. Proveďte analýzu stávající corporate identity vybrané společnosti. Věnujte zvláštní pozornost firemní kultuře a vnitrofiremní komunikaci. Zjistěte průzkumem a analyzujte vliv a vnímání firemní kultury zaměstnanci.
4. Na základě zjištěných skutečností navrhněte vhodná doporučení vedoucí ke zdokonalení současného stavu firemní kultury společnosti.
Research Plan
1. Proveďte rešerši literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se corporate identity a jejich subsystémů. Vymezte firemní kulturu jako podstatnou součást corporate identity.
2. Formulujte cíle a pracovní hypotézy diplomové práce.
3. Proveďte analýzu stávající corporate identity vybrané společnosti. Věnujte zvláštní pozornost firemní kultuře a vnitrofiremní komunikaci. Zjistěte průzkumem a analyzujte vliv a vnímání firemní kultury zaměstnanci.
4. Na základě zjištěných skutečností navrhněte vhodná doporučení vedoucí ke zdokonalení současného stavu firemní kultury společnosti.
Recommended resources
BĚLOHLÁVEK, F. Organizační chování: jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1996. 343 s. ISBN 80-85839-09-1.
BROOKS, I. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 296 s. ISBN 8072267639.
HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 1998. 103 s. ISBN 80-7169-550-5.
LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 174 s. ISBN 8024706482.
PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M. Firemní kultura: konkurenční síla sdílených cílů, hodnot a priorit. Praha: Grada, 1993. 130 s. ISBN 807169018X.
STEJSKALOVÁ, D. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press, 2008. 254 s. ISBN:978-80-7261-178-2.
SVOBODA, V. Corporate identity: učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2003. 67 s. ISBN 8073181061.
VYSEKALOVÁ, J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Recommended resources
BĚLOHLÁVEK, F. Organizační chování: jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1996. 343 s. ISBN 80-85839-09-1.
BROOKS, I. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 296 s. ISBN 8072267639.
HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 1998. 103 s. ISBN 80-7169-550-5.
LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. 174 s. ISBN 8024706482.
PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M. Firemní kultura: konkurenční síla sdílených cílů, hodnot a priorit. Praha: Grada, 1993. 130 s. ISBN 807169018X.
STEJSKALOVÁ, D. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press, 2008. 254 s. ISBN:978-80-7261-178-2.
SVOBODA, V. Corporate identity: učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2003. 67 s. ISBN 8073181061.
VYSEKALOVÁ, J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
V posudcích byly položeny níže uvedené otázky (Navrátilová, Ph.D. - ot. 1. - 3., Kotyzová, Ph.Dr. - ot. 4. - 5.):
1. Jak se proměnila podoba a obsah newsletteru, zaměřeného na vnitrofiremní komunitu po přechodu na i-formu?
2. Byly firemní zaměstnanecké průzkumy pro vás určitou inspirací pro výzkumnou část vaší práce?
3. Jaká je šance na to, že aktivity projektové části diplomové práce budou realizovány ve firmě, která má tak vysoce řízenou firemní kulturu a propracované spektrum nástrojů?
4. Jakých komunikačních nástrojů, s jakým obsahem, využijete, abyste získala zájem lidí o víkendový kurz, přesto, že pociťují nedostatek volného času pro rodiny?
5. Kde vidíte rizika Vašeho projektu, jak jim lze předcházet?
Odpovědi: Studentka odpověděla na všechny položené otázky, avšak vedoucí nebyla plně spokojena s danými odpovědmi. Toto bylo zohledněno při stanovení celkového hodnocení.